aankoop usb-c hub met externe voeding en pc connectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrolboerke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 10:23
Hallo,

Ik zou een externe usb-hub willen kopen.
Hij moet een paar usb-aansluitingen hebben.
Een externe voeding hebben om spullen op te laden.

Er moet ook een verbinding mogelijk zijn met de pc om een dockingstation aan the hangen.

Mijn PC staat op de grond met achteraan een usb-c aansluiting. Maar elke keer onder de bureau kruipen om die dockingstation aan te sluiten is een lastige bedoeling.

Welk ding zou hiervoor kunnen dienst doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:56
Een externe USB-hub... maar wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrolboerke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 10:23
Ja, dat is het net. Ik weet goed wat ik moet zoeken. Externe hubs vindt ik wel, dockingstations ook. Maar wat ik wil is gewoon een usb-c heb, met externe voeding die toch alle data van een dockingstation kan verzetten. Dit vindt ik precies niet of ik heb er de kennis niet van…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

chromeeh

the Gnome

petrolboerke schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:44:
met externe voeding die toch alle data van een dockingstation kan verzetten.
Wat je zoekt is een docking station ;)
Bekijk eens of je er een kunt vinden met voldoende aansluitingen van het soort dat je er graag op wilt hebben.
Een startpunt zou bijv. een Dell D6000 kunnen zijn.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Een USB-hub is zoals de naam aangeeft een hub voor USB-apparaten. Je kunt er dus meerdere USB-apparaten aan hangen. Het is nogal een dom ding, het kan alleen USB ontvangen en doorsturen.

Een dock is een apparaat waar je via 1 kabel zowel een USB-signaal als videosignaal naartoe kan sturen, die die signalen uit elkaar haalt en doorstuurt naar de juiste poorten.

Eventueel kan het stroom naar je laptop sturen. En op de dock kun je USB-apparaten aansluiten, zoals muis en toetsenbord. En er gaat een videosignaal uit voor bv een monitor.

Ik vind het een erg onduidelijk verhaal, met totaal geen specs van de apparaten die je er aan wilt hangen “desktop”, “laptop” en op welke wijze.

De aangegeven Dell D6000 werkt altijd, ook al heeft je laptop en desktop geen ondersteuning voor het versturen van video via USB-C. Maar het ding heeft ook nadelen, zoals trage beeld opbouw bij snelle games.

Je zult echt met meer/duidelijkere info willen komen als je goed geholpen wilt worden.