Mijn vraag
Ik heb een PC gebouwd en had al de nodige problemen bij het bouwen, maar uiteindelijk werkte hij naar behoren. Ivm vakantie is hij 4 weken uit het stopcontact geweest en ik krijg geen zichtbaar beeld meer, er is wel een hdmi signaal (zowel op built-in grafische kaart) als ook op de aparte GPU, maar het beeld is zwart.
De QLEDs geven aan dat CPU, DRAM en Video OK zijn.
Ik zie geen opties meer die ik nog kan proberen. Bij het bouwen heb ik een paar keer het CMOS geheugen moeten resetten en kon ik nog wel vis de built-in GPU een zichtbaar video signaal krijgen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS ProArt Creator Z790 WIFI
Intel Core i9-10900K
16 GB DDR5 DRAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al een hele reeks dingen gedaan?
1. grafische kaart eruit
2. Nieuwe BIOS via Easy Flash (dit lijkt prima te lukken)
3. CMOS CLEAR
4. Andere HDMI kabel
5. Andere Monitor
6. Alle DRAM modules op 1 na verwijderd en die ook nog eens omgewisseld.
Ik heb een PC gebouwd en had al de nodige problemen bij het bouwen, maar uiteindelijk werkte hij naar behoren. Ivm vakantie is hij 4 weken uit het stopcontact geweest en ik krijg geen zichtbaar beeld meer, er is wel een hdmi signaal (zowel op built-in grafische kaart) als ook op de aparte GPU, maar het beeld is zwart.
De QLEDs geven aan dat CPU, DRAM en Video OK zijn.
Ik zie geen opties meer die ik nog kan proberen. Bij het bouwen heb ik een paar keer het CMOS geheugen moeten resetten en kon ik nog wel vis de built-in GPU een zichtbaar video signaal krijgen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS ProArt Creator Z790 WIFI
Intel Core i9-10900K
16 GB DDR5 DRAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb al een hele reeks dingen gedaan?
1. grafische kaart eruit
2. Nieuwe BIOS via Easy Flash (dit lijkt prima te lukken)
3. CMOS CLEAR
4. Andere HDMI kabel
5. Andere Monitor
6. Alle DRAM modules op 1 na verwijderd en die ook nog eens omgewisseld.