USB C Wall mounted touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik zoek een?
(goedkope) wall mounted usb c touchscreen. Ergens tussen 18,5 en 21,5". Wordt 't dashboard van Home Assistant. USB-C het liefst. Gezien ik maar een klein gaatje in de muur kan hebben waar 1 kabeltje door moet.

Wat is je budget?
200-250

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, mag ook chinees spul zijn. Liefst geen logo/embleem zichtbaar. Smalle randen. Zo plat mogelijk op de muur. Achter de muur zit een inbouwdoos. Die kan ik eventueel vergroten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Komt dus aan de muur te hangen. Minimaal full hd. Wordt in portraitmodus opgehangen waarschijnlijk.

Heb nu een waveshare 13.3" scherm incl pi 3a. Maar dat voldoet niet meer. Klok blijft hangen, scherm is retetraag. Tappen duurt wel een minuut. Alles hangt, geen doen meer dus...

[ Voor 3% gewijzigd door NeFoRcE op 28-02-2024 08:31 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Niemand tips? ik zie vooral veel van die portable screens die je op je bureau kan zetten. Zoiets mag ook, maar dan wil ik wel weer graag een cover/lijst ofzo erom heen zodat het weer een strak geheel wordt... tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:43
https://www.amazon.de/dp/...d_plhdr=t&aref=41H5qyyH4X

Niet overeenkomend met jouw wensen maar mogelijk toch een optie voor je.

Touch Screen, Wall Mountable, USB-C maar .... slechts 15,6 inch, logo zichtbaar en eigenlijk ook zo'n bureau model.

[ Voor 214% gewijzigd door Zatara op 28-02-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

NeFoRcE schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:03:
Niemand tips? ik zie vooral veel van die portable screens die je op je bureau kan zetten. Zoiets mag ook, maar dan wil ik wel weer graag een cover/lijst ofzo erom heen zodat het weer een strak geheel wordt... tips?
pi zero met 7" waveshare scherm --> 3d geprint frame geheel USB-c of 230/15w omvormer

het frontje kan je bedekken met dun plaatje hout of plastic / metaal naar wens (goeie lijm)
geheel met magneten monteren. voor easy access

scherm voorbeeld https://elektronicavoorjo...touchscreen-raspberry-pi/

print file(s) https://www.printables.co...spberry-pi-3-bb-internal- je kan ook zoeken op thingiverse oid

Voor 3d prints zijn er ook "lokale" hobbisten die voor een kleine bijdragen het naar je toesturen sommige passen hem wellicht aan.

betreft het vastlopen van je huidige setup --> wellicht is dat iets anders .. een webpagina of zo tonen moet nu niet het meest zware zijn voor je setup, wellicht doet het teveel op de achtergrond ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordy1997
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-03 19:57
*knip* Geen V&A op het forum.

[ Voor 88% gewijzigd door Gonadan op 28-02-2024 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
vso schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:40:
[...]

pi zero met 7" waveshare scherm --> 3d geprint frame geheel USB-c of 230/15w omvormer

het frontje kan je bedekken met dun plaatje hout of plastic / metaal naar wens (goeie lijm)
geheel met magneten monteren. voor easy access

scherm voorbeeld https://elektronicavoorjo...touchscreen-raspberry-pi/

print file(s) https://www.printables.co...spberry-pi-3-bb-internal- je kan ook zoeken op thingiverse oid

Voor 3d prints zijn er ook "lokale" hobbisten die voor een kleine bijdragen het naar je toesturen sommige passen hem wellicht aan.

betreft het vastlopen van je huidige setup --> wellicht is dat iets anders .. een webpagina of zo tonen moet nu niet het meest zware zijn voor je setup, wellicht doet het teveel op de achtergrond ?
Dat is helaas geen optie. Het moet echt een los scherm zijn met USB C, dus geen slimmigheid in het scherm. Dat heb ik op dit moment. Maar de GUI van Home Assistant vreet ondertussen zoveel resources dat ik een toekomstbestendige bak eraan wil hebben, of in ieder geval upgradable.

https://www.amazon.de/dp/...d_plhdr=t&aref=41H5qyyH4X dit is dan wel een optie, maar ja, dan moet er een mooi lijstje in 3D omheen geprint worden misschien, die er een stukje overheen valt. Maar dat is niet mijn cup of tea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Ik heb wellicht iets gevonden;

https://www.amazon.nl/UPE...agbaar/dp/B09SH9L2SC?th=1

voorkant mooi strak, aansluiting achterop. Alleen geen VESA. Zal dus iets moeten verzinnen om 'm toch strak aan de muur te krijgen...

found it, 18,5", perfect, incl VESA, en aansluiting nog net aan de achterzijde;

https://www.uperfectmonitor.com/products/1920x1080-monitor

wat een zoektocht, wel wat duurder, maar superstrak scherm.

[ Voor 28% gewijzigd door NeFoRcE op 28-02-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NeFoRcE schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:59:
[...]

Dat is helaas geen optie.
<snip>
Maar dat is niet mijn cup of tea...
dit is geen uitleg of toelichting en komt erg ondankbaar over .. je wens herhalen (weggelaten uit de quote) voegt dan ook weinig toe

Tweakers zijn hobbisten die outside the box denken en ook wel iets nieuws willen proberen.

bijvoorbeeld je maakt een concept van karton of hout .. dat kan je naar een 3d tekening omzetten

en ik zie niet in hoe een losse monitor je probleem oplost

maar goed why post at all ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
vso schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:58:
[...]

dit is geen uitleg of toelichting en komt erg ondankbaar over .. je wens herhalen (weggelaten uit de quote) voegt dan ook weinig toe

Tweakers zijn hobbisten die outside the box denken en ook wel iets nieuws willen proberen.

bijvoorbeeld je maakt een concept van karton of hout .. dat kan je naar een 3d tekening omzetten

en ik zie niet in hoe een losse monitor je probleem oplost

maar goed why post at all ?
Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling, sorry dan als dat zo overkomt. :)

Ik zal het wat verder toelichten;
ik heb nu een magic mirror waveshare met een trage Pi erin (niet te verwisselen). Ik wil dus graag naar wat groters, en iets wat makkelijker te upgraden is. Dus ik wil eigenlijk het scherm 'dom' hebben.

De muur waar het scherm komt te hangen, ga ik een gat in boren naar de meterkast, en daar dan de NUC gebruiken die het scherm aanstuurt.

Ik snap dat tweaker graag meedenken uiteraard, en ook dat karton omzetten naar een 3d model, maar dat vind ik persoonlijk 'teveel gedoe'. Ik ben meer op zoek naar een strakke oplossing. Ik betaal liever iets meer dan dat ik hier heel veel tijd in moet steken om bijv. 't perfecte 3d model te krijgen.

Maar met de monitor uit m'n laatste bericht zou dit volgens mij getacked moeten zijn. USB C, Vesa mount, groot scherm, touch. En kabels kunnen uit het zicht. Dat tickt alles af.

Nogmaals, niet kwaad bedoelt dus, maar wellicht had mijn OP wat anders opgezet moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NeFoRcE schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:11:
[...]

Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling, sorry dan als dat zo overkomt. :)

Ik zal het wat verder toelichten;
ik heb nu een magic mirror waveshare met een trage Pi erin (niet te verwisselen). Ik wil dus graag naar wat groters, en iets wat makkelijker te upgraden is. Dus ik wil eigenlijk het scherm 'dom' hebben.

De muur waar het scherm komt te hangen, ga ik een gat in boren naar de meterkast, en daar dan de NUC gebruiken die het scherm aanstuurt.

Ik snap dat tweaker graag meedenken uiteraard, en ook dat karton omzetten naar een 3d model, maar dat vind ik persoonlijk 'teveel gedoe'. Ik ben meer op zoek naar een strakke oplossing. Ik betaal liever iets meer dan dat ik hier heel veel tijd in moet steken om bijv. 't perfecte 3d model te krijgen.

Maar met de monitor uit m'n laatste bericht zou dit volgens mij getacked moeten zijn. USB C, Vesa mount, groot scherm, touch. En kabels kunnen uit het zicht. Dat tickt alles af.

Nogmaals, niet kwaad bedoelt dus, maar wellicht had mijn OP wat anders opgezet moeten worden :)
je reactie is in elk geval duidelijker inderdaad .. en foto's helpen wat meer.

ik denk zelf dat je huidige opzet / resource issue een hele andere route is en als je van je oude HW af wil dan kunnen we via DM nog erover babbelen

Betreft je oplossings route = kostbaarder maar scheelt wellicht tijd.

ik heb zelf een 3d printer, al ga ik geen tijd voor anderen erin steken (3d print service aanbieden) maar die kan je wel vinden op vraag & aanbod vandaar het advies voor een mal omdat een uitstekend kabeltje best wel de "sfeer" kan verpesten.

als je een bepaald oogstrelende afwerking wilt is https://www.youtube.com/@DIYPerks vind ik zelf een goeie mix van DIY en "off-the-shelf" parts, en de video's zijn niet te langdradig
bijvoorbeeld triple screen laptop denk ik ??? ... niet te oude laptop schermen met een adapter boardje kost wellicht veel minder als lager budget de voorkeur heeft.

zijn builds zijn vaak "over de top" en ga ik ook niet doen maar wel erg oogstrelende resultaten en hoog inspiratie niveau.

3d printen een voorbeeld
https://www.printables.co...ount-for-magsafe-charging
zoek op wall-mount of diverse 3d gratis website(s) of betaald.

als je bij je idee blijft helemaal goed hoor maar je vraagt opties .. daar mogen ook best "grenzen" aan zitten alleen denk als je 100% off-the-shelf wilt dat tweakers niet het forum plek is voor dit soort vragen :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
@vso

Uiteraard daar nog wel naar gekeken, maar een tablet wil ik zelf niet, scherm is dan echt te klein, plus een tablat van formaat (bijv. 12", wat nog te klein, mis, maar daargelaten) kost behoorlijk wat meer dan m'n huidige oplossing. Daarnaast is dan weer de tablet het hekelpunt, als deze te langzaamwordt, moet ik alsnog weer een nieuwe tablet. Daarom is de oplossing die ik gekozen heb wellicht de beste keus. De kabel zit aan de acherkant en is dus niet zichtbaar.
Verder is de 3d prints die ik tot nu toe gezien heb, nog niet je-van-het, mogelijk dat dat nu anno 2024 beter is, maar eerder zag je toch wel echt die printlaagjes (microribbeltjes).

Al met al denk ik, dat een scherm van 230 euro (net boven budget) de snelste, en ideaalste oplossing.

Ik DM je even met 't aanbod van m'n oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NeFoRcE schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:44:
@vso

Uiteraard daar nog wel naar gekeken, maar een tablet wil ik zelf niet, scherm is dan echt te klein, plus een tablat van formaat (bijv. 12", wat nog te klein, mis, maar daargelaten) kost behoorlijk wat meer dan m'n huidige oplossing. Daarnaast is dan weer de tablet het hekelpunt, als deze te langzaamwordt, moet ik alsnog weer een nieuwe tablet. Daarom is de oplossing die ik gekozen heb wellicht de beste keus. De kabel zit aan de acherkant en is dus niet zichtbaar.

Al met al denk ik, dat een scherm van 230 euro (net boven budget) de snelste, en ideaalste oplossing.
nee niet tablet maar laptop-scherm .. touch is vaak een film laag met USB aansluiting op de flex-kabel

Onderstaande is meer ter informatie / inspiratie (vermoed dat dit allemaal te veel "als werk" klinkt.. en dat dus niet gaat gebeuren ;) ) maar die 2 vid's bekijken kan wellicht er net van af

YouTube: Building a USB-C touchscreen monitor (new for modern devices) kijk deze maar even (diy perks) als het goed is komt dit ook langs ..
Verder is de 3d prints die ik tot nu toe gezien heb, nog niet je-van-het, mogelijk dat dat nu anno 2024 beter is, maar eerder zag je toch wel echt die printlaagjes (microribbeltjes).
zolang het plat op de printer ligt (face down) kan dat verschillend zijn --> YouTube: Forget about PEI beds - we've got PEY now! als voorbeeld

maar wil je bv wat strakker/simpeler kan je ook gewoon plakfolie pakken, als je mooie filament kiest is het wel waard om schuurpapier en lak te pakken..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
ja dat ziet er zeker strak uit. Maar zo handig ben ik zelf niet. Ik betaal dan liever meer en dat het gewoon gelijk goed is :) Maar nice is het wel ja. Vroeger al eens geprobeerd een tftscherm uit elkaar te slopen, die op een overheadprojector te leggen, maar ook dat was allemaal geen succes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

NeFoRcE schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:48:
ja dat ziet er zeker strak uit. Maar zo handig ben ik zelf niet. Ik betaal dan liever meer en dat het gewoon gelijk goed is :) Maar nice is het wel ja. Vroeger al eens geprobeerd een tftscherm uit elkaar te slopen, die op een overheadprojector te leggen, maar ook dat was allemaal geen succes... :)
en wat vond je van het 2de filmpje ?

Tja vanalles

Pagina: 1