Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Sinds 1,5 jaar ben ik aan het simracen geslagen, tot nu toe op een PS4. Helaas merk ik wel dat dit behoorlijk wat beperkingen oplevert, zowel met de beschikbare games als de wheelbases. Om buiten mijn huidige games ook iRacing en nog wat meer echte simrace games te kunnen spelen en ook op ten duur over te stappen naar iets anders dan Fanatec wil ik eens kijken of een game pc bereikbaar is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar ik wil er wel nog wat jaartjes mee vooruit kunnen.
Laten zeggen max €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de pc aan een tv aansluiten, geen monitor nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik de specs zie die iRacing nodig heeft, dan valt het nog wel mee. Het systeem moet natuurlijk wel een aantal jaren meegaan, dus een overkill is wel wenselijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Bedraad internet, ook wifi als dat mogelijk is..
-Geen bewegende leds, dat leidt af!
-Mogelijkheid tot laten bouwen..
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik een totale noob ben en dit lijstje heb samengesteld a.d.h.v. eerdere lijstjes weet ik dus niet of alles uberhaupt compatible is. Ook het in elkaar zetten van een pc heb ik nog nooit gedaan...
Zijn er alternatieven die ook voldoen aan de gewenste specs die goedkoper zijn en toch net zo goed?
Bijkomende kosten mogen ook vermeld worden (software etc)
Sinds 1,5 jaar ben ik aan het simracen geslagen, tot nu toe op een PS4. Helaas merk ik wel dat dit behoorlijk wat beperkingen oplevert, zowel met de beschikbare games als de wheelbases. Om buiten mijn huidige games ook iRacing en nog wat meer echte simrace games te kunnen spelen en ook op ten duur over te stappen naar iets anders dan Fanatec wil ik eens kijken of een game pc bereikbaar is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar ik wil er wel nog wat jaartjes mee vooruit kunnen.
Laten zeggen max €1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil de pc aan een tv aansluiten, geen monitor nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik de specs zie die iRacing nodig heeft, dan valt het nog wel mee. Het systeem moet natuurlijk wel een aantal jaren meegaan, dus een overkill is wel wenselijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Bedraad internet, ook wifi als dat mogelijk is..
-Geen bewegende leds, dat leidt af!
-Mogelijkheid tot laten bouwen..
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik een totale noob ben en dit lijstje heb samengesteld a.d.h.v. eerdere lijstjes weet ik dus niet of alles uberhaupt compatible is. Ook het in elkaar zetten van een pc heb ik nog nooit gedaan...
Zijn er alternatieven die ook voldoen aan de gewenste specs die goedkoper zijn en toch net zo goed?
Bijkomende kosten mogen ook vermeld worden (software etc)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900 Boxed | € 361,- | € 361,- |
1 | Moederborden | MSI Pro B650-S WiFi | € 163,- | € 163,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 OC Edition 8GB GDDR6 | € 309,- | € 309,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 98,95 | € 98,95 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-750 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 122,90 | € 122,90 |
Totaal | € 1.305,55 |