Slimme thermostaat op intergas cv ketel uit 2013

Pagina: 1
Acties:

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo,

Ik help een Oekraïens met wat regelzaken. Ze huren een huis, bouwjaar 1949. Boven enkel glas, beneden dubbel glas. In 2025/2026 zal dit huis helemaal geisoleerd worden naar de huidige standaarden. Jullie raden het al, er wordt flink wat gas verbruikt in dit huis. Maatregelen zoals folie, radiatorventilatoren, tocht strips hebben we al doorgevoerd. Het huis heeft een simpele thermostaat die je niet kunt programmeren (Honeywell Home Modulation en een Intergas cv ketel uit 2013 (Kombi Kompakt HRE 28/24)

Het gezin wil graag een Thermostaat hebben die je kunt programmeren en op afstand kunt bedienen met een app om zo het verbruik beter onder controle te krijgen. Mijn vraag is nu, is dit mogelijk met de huidige cv ketel uit 2013? Zo ja, welke thermostaat raden jullie dan aan?

Alvast bedankt voor de feedback

• boriz27
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-11 14:17
Ik heb die ketel ook. Die ketel heeft een opentherm mogelijkheid, maar ook gewoon een aan-uit thermostaat mogelijkheid. Voor beide typen zijn er thermostaten op de markt die op afstand te bedienen zijn, zoals een Tado of Honeywell Evohome.

Bij voorkeur sluit je het aan via opentherm, dat regelt net iets efficienter dan aan-uit.

PS: De honeywell home modulation klinkt (door het woord modulation) alsof deze al is aangesloten via opentherm.

[ Voor 14% gewijzigd door boriz27 op 26-02-2024 16:40 ]

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_N-wFA2HWjYm0Yhh1yPAZRY6Z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7k3b5gtShpxhILqmMvSGY0d.jpg?f=fotoalbum_large

Deze Thermostaat zit erop, hoe kom je erachter dat ie opentherm is aangesloten?