Flexibele Auto abonnementen, een overzicht.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:07
Tegenwoordig bieden steeds meer merken het zgn. auto abonnement aan, een flexibel lease contract met een korte opzegtermijn en vooral erg fijn; geen BKR notering.

Wellicht handig om dit topic te gebruiken om Auto Abonnement aanbiedingen te verzamelen.

De merken die zo'n Auto Abonnement aanbieden zijn:

- Volvo; https://www.volvocars.com/nl/care-by-volvo/
- Polestar; https://www.polestar.com/nl/subscription
- Lynk & Co; https://www.lynkco.com/nl-nl/month-to-month-details
- NIO; https://www.nio.com/nl_NL/subscription
- Stellantis (Peugeot, Alfa, Jeep etc.); https://drivenjoy.nl/producten (Nieuw en gebruikt, zeer mager aanbod)
- https://www.ayvens.com/nl...ase/free-auto-abonnement/. Occassions

Mochter er meer merken zijn die dit aanbieden voeg ik ze toe!

[ Voor 8% gewijzigd door Pingu007 op 13-06-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Ik overweeg zo'n flexibel abonnement voor een half jaartje, ter overbrugging naar een definitievere keuze. Afgelopen tijd eea uitgezocht. Beperkt tot Volvo, Polestar en Skoda.

Ik rijd zelf ca. 2500-3000km p maand. Hierdoor zit je al snel in de duurste categorie of is er geen beschikbaar. Skoda gaat bijv. tot 1000km p maand en daarna betaal je €0,18ct/km. Polestar tot 2500km p. maand. Bij Volvo kun je de kilometers aardig opschroeven, alleen kom je ipv. €800+ p. maand al snel op zo'n €1100+ p. maand.

Bij Polestar hebben ze alleen nog de pre-2023 modellen in de pool.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

virtualJac schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:31:
Skoda gaat bijv. tot 1000km p maand en daarna betaal je €0,18ct/km.
0,18 cent is praktisch niks, ik zou meteen tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Reinier schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:40:
[...]

0,18 cent is praktisch niks, ik zou meteen tekenen.
Dat is €360 p. maand en hier zit geen brandstof in hè. Bij de meeste private lease constructies zit je ruim onder de €0,10ct/km als je boven je limiet zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

virtualJac schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Dat is €360 p. maand en hier zit geen brandstof in hè. Bij de meeste private lease constructies zit je ruim onder de €0,10ct/km als je boven je limiet zit.
Je bedoelt dus 18 cent of €0,18 ;)

L&C zat vrij laag met de extra kilometers maar dat is alweer een aantal keer verhoogd. Care by Volvo rekent 13 cent maar met die bundels zit je op maar iets van €0,07 ofzo en die kun je maandelijks aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Reinier schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:50:
[...]

Je bedoelt dus 18 cent of €0,18 ;)

L&C zat vrij laag met de extra kilometers maar dat is alweer een aantal keer verhoogd. Care by Volvo rekent 13 cent maar met die bundels zit je op maar iets van €0,07 ofzo en die kun je maandelijks aanpassen.
Oh bedankt dat je op deze subtiele manier wilde aangeven dat mijn omschrijving niet helemaal correct was.

Bij de Volvo dealer vertelden ze me afgelopen vrijdag dat het 3 maandelijks aan valt te passen en dat ze het gemiddelde nemen over die 3 maanden. Als ik het verschil neem tussen het maandbedrag voor 25k km p. jaar en 10k km p. jaar dan kom ik op een verschil van €0,36/km. Weet niet hoe jij aan die €0,07/km komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kan me vergissen, maar als ik kijk naar de meerprijs van 15.000 km per jaar dan is dat 12 × €30 = €360. Daar krijg je 5.000 km voor (want 10.000 is inbegrepen). Dan kost dat €360 / 5.000 = €0.072 per km.
Idem voor 25.000: je betaalt €1080 voor 15.000 km en dat is 7,2 cent per km.
Bij grotere "bundels" neemt de kilometerprijs toe: bij 65.000 km/jr zit je op 13,3 cent per kilometer.

Hoe reken jij dan?

En op de CbV-website staat dat je per maand kunt wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
Reinier schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:41:
Ik kan me vergissen, maar als ik kijk naar de meerprijs van 15.000 km per jaar dan is dat 12 × €30 = €360. Daar krijg je 5.000 km voor (want 10.000 is inbegrepen). Dan kost dat €360 / 5.000 = €0.072 per km.
Idem voor 25.000: je betaalt €1080 voor 15.000 km en dat is 7,2 cent per km.
Bij grotere "bundels" neemt de kilometerprijs toe: bij 65.000 km/jr zit je op 13,3 cent per kilometer.

Hoe reken jij dan?

En op de CbV-website staat dat je per maand kunt wisselen.
De berekening die ik van de Volvo dealer heb gehad klopt inderdaad geen snars van.

De XC40 recharge die ik gekozen had kost €954 p. maand (3 maanden flex). Hierbij krijg ik 10k km per jaar (833km p. maand). Als ik deze op de website aanpas naar mijn kilometrage = 30k km p jaar (2500 km p. maand) Dan betaal ik €140 p maand meer = €0,08 p. km (2500-833).

EN in de FAQ op de website lees ik dat deze ook maandelijks aan te passen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Bij Skoda is het maandabonnement niet meer te vinden. De dealer had het erover dat men massaal overstapte van Lynk & Co naar hun toe. Jammer, de inkomenstoetsing is meer dan prima, maar de BKR-registratie sloopt alles.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mso
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 09:50

mso

Misschien iets minder flexibel dan hierboven maar ik weet dat Toyota (wellicht Lexus ook?) een privatelease constructie aanbied waarmee je na 12mnd per maand kan opzeggen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat om het BKR deel. Die kost je met de huidige looptijden/maandbedragen zomaar 1-2 ton aan hypotheek. Staat totaal niet in verhouding tot het afkooprisico van maximaal 6 maandtermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vanochtend bericht gekregen dat het Skoda Maandabonnement vrij plotseling gestopt is . Er blijft niks meer over op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Señor Sjon schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:31:
Vanochtend bericht gekregen dat het Skoda Maandabonnement vrij plotseling gestopt is . Er blijft niks meer over op de markt.
Kon het inderdaad ook niet meer vinden... had juist gehoopt dat er steeds meer bij zouden komen

[ Voor 10% gewijzigd door Pingu007 op 20-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat om de heftige hypotheektax via de BKR registratie. Die maakt private lease nu onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reno69
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08 11:33
Señor Sjon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:53:
Het gaat om de heftige hypotheektax via de BKR registratie. Die maakt private lease nu onmogelijk.
ik ben zelf ook aan het oriënteren om een jaartje (tussen twee banen privé een auto te leasen/ huren)

bij Broekhuis kun je vanaf 12 maanden leasen (Occasions) en kun je gedeelte vooruitbetalen. Hierdoor is het bedrag per mnd (en dus BKR registratie) heel laag. Ik vraag me af waarom er geen aanbieder is die gewoon 100% vooraf laat betalen... (voor een jaar). geen risico voor de aanbieder, geen BKR voor de klant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb weleens geopperd om de volledige afkoopsom van het contract (vaak max 6 maanden) als borg te storten, maar dat gaat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
https://www.autoweek.nl/a...eden-op-abonnementsbasis/

Nou, dat was Volvo dan. Ze waren ook wel stevig duur geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Om tegen mijzelf te blijven praten. Toyota betreedt nu wel deze markt. Kinto heet het product en is al enige tijd in het buitenland in gebruik. Prijzen zijn niet totaal afschuwelijk.
359 Aygo X
469 Yaris
539 Yaris Cross
709 Corolla TS

https://www.kinto.nl/nl/k...and-flexibele-mobiliteit/
2024 – KINTO, een merk van de Toyota Motor Corporation, is nu beschikbaar in Nederland! We beginnen in Nederland met auto abonnementen, met de visie om aankomende jaren onze dienstverlening verder uit te breiden. KINTO is momenteel wereldwijd actief in meer dan 40 landen, waarvan 15 in Europa.

Vrijheid en geluk, dat zoeken de meeste mensen. Bij KINTO dragen we daar graag een steentje aan bij. We bieden flexibele mobiliteit die precies bij jouw manier van leven past. Geen langlopende leasecontracten en zonder BKR. Maar wel een goed uitgeruste auto voor veel zorgeloze en comfortabele kilometers. Daarom stappen steeds meer mensen in bij KINTO… en ook weer uit.

Over KINTO
KINTO is, naast Toyota en Lexus, het derde merk van de Toyota Motor Corporation en wordt naar Nederland gebracht door Louwman. Bij KINTO geloven we in een toekomst waarin reizen, ongeacht hoe je het doet, intuïtief en naadloos is. Mobiliteit is meer dan alleen van A naar B komen. Wij zijn er voor iedereen die behoefte heeft aan flexibele mobiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:17:
Prijzen zijn niet totaal afschuwelijk.
Alleen de beschikbare wagens helaas wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikkem
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 13:02
Interessant topic, helaas (nog) niet heel actief.

Ik heb net mijn auto ingeruild op een nieuwe Toyota via private lease voor een theoretisch lange periode om - waarschijnlijk - via hun flexlease optie de auto na 14 maanden weer in te kunnen leveren.

BKR registratie is een heel serieus bedrag, al is dat voor mij verder niet zo interessant.

Evengoed ben ik altijd onrustig op autogebied en wil dus meestal na 6-12 maanden wel weer wat anders.

Ayvens (voormalig Leaseplan en ALD) bieden ook flexcontracten aan op gebruikte auto's (hun eigen ingeleverde leasevloot). Lease vanaf 6 maanden en geen BKR registratie.

https://www.ayvens.com/nl...ase/free-auto-abonnement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 20:12
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met https://autolease.centraa...roducten/auto-abonnement/ (auto abonnement van Centraal Beheer) voor een zakelijk maandelijks abonnement. En of het een goede ervaring is?

[ Voor 9% gewijzigd door Rorata op 22-04-2025 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingu007
EDIT: Was al gepost

[ Voor 89% gewijzigd door Pingu007 op 13-06-2025 13:23 ]

Pagina: 1