Hallo, ik heb 2 jaar geleden een prebuild pc gekocht met AMD Radeon(TM) Graphics er vast in. Nu speel ik tegenwoordig spellen wat deze videokaart niet aankan, maar mijn oude videokaart uit de vorige pc wel (altijd op hoog niveau). Dat is een Radeon RX 570 Series. Hij is juist aangesloten en hij past alleen toont hij in task manager 0% aan, wel draaien de fans tijdens het opstarten en brand het ligt gewoon altijd.
Vraag
Alle reacties
Heb je de kabel naar je beeldscherm aangesloten op de net geplaatste videokaart, of zit die nog in het zelfde paneeltje als waar ook je usb poorten en je koptelefoon enzo achter uit je computer komen?

Hij zit nog in de usb aangezien het beeldscheerm zwart blijft als ik hem in de video kaart stop
Hij zit nog in de usb aangezien het beeldscheerm zwart blijft als ik hem in de video kaart stop.NESFreak schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:08:
Heb je de kabel naar je beeldscherm aangesloten op de net geplaatste videokaart, of zit die nog in het zelfde paneeltje als waar ook je usb poorten en je koptelefoon enzo achter uit je computer komen?
[Afbeelding]
Heb je de voedingskabels aangesloten bij de videokaart?
Zwarte 8 pin

Je zou dan beeld moeten krijgen.
Zwarte 8 pin

Ja die zit erin, nog steeds zwart beeld. Moet ook zelf de andere kant van het draad vastzetten aan het moederboord of iets?Viper® schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:13:
Heb je de voedingskabels aangesloten bij de videokaart?
Zwarte 8 pin
[Afbeelding]
pre build en andere hardware erin zetten,werkt ook niet altijd goed
welke pre build gaat het om?
De andere kant zou vanuit de voeding moeten komen.
Wanneer je de monitor aansluit op de videokaart, zie je dan wel wat dingen in beeld nadat je de PC aan zet maar voordat Windows begint met laden? Zo nee; welke kabel gebruik je om de monitor aan te sluiten?
Wanneer je de monitor aansluit op de videokaart, zie je dan wel wat dingen in beeld nadat je de PC aan zet maar voordat Windows begint met laden? Zo nee; welke kabel gebruik je om de monitor aan te sluiten?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Mijn ouders hadden eentje bij bol.com weg.freaky35 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:21:
pre build en andere hardware erin zetten,werkt ook niet altijd goed
Bedoel je dat ik hem eerst in de videokaart moet doen en daarna de pc aan en uit zetten? Ik gebruik een HDMI kabelD4NG3R schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:22:
De andere kant zou vanuit de voeding moeten komen.
Het display output moet uit de videokaart komen. Maar als je scherm zwart blijft, staat je scherm misschien op de verkeerde input?
Hoe verander je dat dan?M2M schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:23:
Het display output moet uit de videokaart komen. Maar als je scherm zwart blijft, staat je scherm misschien op de verkeerde input?
De meeste beeldschermen hebben nog wat knopjes. Daar zit ook een menu knop in waarmee je de source kunt kiezen, welke aansluiting op het beeldscherm zelf gebruikt dient te worden.
In de BIOS kun je dat aangeven wat de eerste moet zjn voor het initialiseren van het displayromy_xo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:25:
Hoe verander je dat dan?
Mijn monitor heeft helaas geen enkel knopje erop zitten behalve aan en uit.M2M schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:29:
De meeste beeldschermen hebben nog wat knopjes. Daar zit ook een menu knop in waarmee je de source kunt kiezen, welke aansluiting op het beeldscherm zelf gebruikt dient te worden.
Wat is de BIOS?CH4OS schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:29:
[...]
In de BIOS kun je dat aangeven wat de eerste moet zjn voor het initialiseren van het display
UPDATE:
Ik ben blijkbaar te blond voor dit soort dingen en wist echt niet dat de pc opnieuw opgestart moest worden omte zorgen dat hij op de juiste videokaart draaid. Als het goed is doet hij het nu juist, nu geeft de ingebouwde 0% aan en deze telkens wel wat procenten!
Dankjewel!
Ik ben blijkbaar te blond voor dit soort dingen en wist echt niet dat de pc opnieuw opgestart moest worden omte zorgen dat hij op de juiste videokaart draaid. Als het goed is doet hij het nu juist, nu geeft de ingebouwde 0% aan en deze telkens wel wat procenten!
Dankjewel!
Had je de videokaart in de PC gestoken zonder 'm uit te zetten?
Sorry, wat zit precies aan de USB? Een beeldscherm sluit je meestal niet aan via USB maar via HDMI / Displayport. Kun je een foto plaatsen van de aansluitingen op je PC, op je monitor en welke kabel er tussen zit?romy_xo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:11:
Hij zit nog in de usb aangezien het beeldscheerm zwart blijft als ik hem in de video kaart stop
Dit idee had ik ook idd, holy shit dat is scary haha. maar zo klinkt het wel als ik de laatste TS reactie lees.M2M schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:41:
Oh dan heb je het niet meer over "plug 'n play", maar "plug 'n pray",M2M schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:41:
Bizar genoeg met PCIe technisch gezien wel toegestaan. De truuk is vooral om tijdens het monteren geen sluiting te maken met andere onderdelen op je moederbord.
@romy_xo Mooi dat het gelukt is maar ik zou de volgende keer toch echt je pc uitschakelen als je hardware verandert.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
heb hem er ook niet uitgehaald hoor, alleen de hdmi verwisseled en hem daarna uitgezet.
Oh, dan had ik je verkeerd begrepen.romy_xo schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:49:
heb hem er ook niet uitgehaald hoor, alleen de hdmi verwisseled en hem daarna uitgezet.
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Pagina: 1