.
[ Voor 103% gewijzigd door sisa op 19-07-2024 11:07 ]
[ Voor 103% gewijzigd door sisa op 19-07-2024 11:07 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
If you can see, look. If you can look, observe
[ Voor 60% gewijzigd door AOC op 27-02-2024 14:17 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dit was ik ook aan het denken. Dan splits je direct boven met beneden en los je het gehele probleem op.LordSinclair schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:16:
Ik zou beneden de trap inbouwen en met een deur. Kost je optisch wel wat ruimte, maar niet gek veel daadwerkelijke ruimte. Kan je ook mooi alleen beneden verwarmen ipv het hele huis.
[ Voor 17% gewijzigd door nightgold op 27-02-2024 23:57 ]
Een glazen wand met veiligheidsglas doet al wonderen. Dat hebben wij hier ook over de volle breedte in een doorzonwoning. Daarachter staat een open trap. Gesprekken in de woonkamer kan je niet meer meeluisteren. Gesprekken in de keuken die wel in open verbinding staat met de overloop kan je heel goed horen. (Wij hebben overigens honingraatdeuren en van die mooie kieren van een cm eronder).LordSinclair schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 14:16:
Ik zou beneden de trap inbouwen en met een deur. Kost je optisch wel wat ruimte, maar niet gek veel daadwerkelijke ruimte. Kan je ook mooi alleen beneden verwarmen ipv het hele huis.
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2024 07:46 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
[ Voor 4% gewijzigd door sisa op 28-02-2024 19:31 ]
[ Voor 27% gewijzigd door LA-384 op 28-02-2024 20:26 ]
[ Voor 9% gewijzigd door barbarbar op 28-02-2024 21:21 ]
Bedankt voor je uitgebreide post. Als het laten bekleden van de trap misschien wel het grootse effect kan opleveren is dit iets wat wel bovenaan de prioriteiten lijst kan! Ben ook benieuwd wat het effect kan zijn van geluidsdempende platen onder tafels en bijvoorbeeld bovenop de keuken. Iets om kleinschalig mee te beginnenbarbarbar schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 21:15:
Hoe veel is het je waard en hoe ver wil je gaan? We komen uit zo'n woning en zijn nu zelf aan het bouwen, en letten heel goed op zulke dingen nu (door ervaring leert men). Dit is één van de meest onderschatte irritaties vind ik, bij vrienden en collega's zie ik ook allemaal "oplossingen" hiervoor.
Afhankelijk van je budget kun je wat dingen doen:
- Trap woonkamer bekleden. Hebben wij gedaan en heeft een enorm verschil gemaakt, misschien wel grootste verschil. Mooi is anders, maar een standaard vuren trap is toch al niet de mooiste...
- Trap woonkamer vanuit techniekkast bekleden met geluidsdempende platen, dus de achter/onderkant (wie verzint het daar de wtw te hangen?)
- Op de hal en in het trapgat zo'n lange fotolijst/schilderij hangen, welke op een plaat geluiddempend materiaal zit. Heeft een behoorlijk effect.
- Bovenstaande is nu zo stil dat we wel eens van elkaar schrikken, omdat je niet hoort dat de ander de trap op komt.
- Deuren vervangen door massieve stompe deuren, maar dan moet je het kozijn ook vervangen... Die opdekdeuren hebben we nu ook en ééntje ben ik door heen gegaan toen ik viel... Stelt echt niks voor en houd niks tegen.
- Op slaapkamers en woonkamer ook met meer geluidsdemping werken. Wat plekken wat goed werkt: achter fotolijsten/schilderijen dempende platen, onderkant tafels, onderkant bank, stoelen van stof, bank van stof, bovenkant keukenkastjes (wel goed opletten dat je harde platen neemt die je nog kunt afnemen).
- Zware gordijnen, kleden e.d.
- Uiteraard trapgat dichtmaken, maar ik denk dat je met minder rigoureuze maatregelen best een eind kunt komen.
Onder meubels is ook persoonlijk. Je ziet het in grote ruimtes zoals kantines/restaurants wel veel gedaan. Meestal heb je dat niet door. Als je kleine kinderen hebt is dat wellicht wat minder, want voor is het een soort poreus schuimrubberen mat, waar kinderen fijn alles in kunnen drukken...sisa schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 16:54:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide post. Als het laten bekleden van de trap misschien wel het grootse effect kan opleveren is dit iets wat wel bovenaan de prioriteiten lijst kan! Ben ook benieuwd wat het effect kan zijn van geluidsdempende platen onder tafels en bijvoorbeeld bovenop de keuken. Iets om kleinschalig mee te beginnen
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq