Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik zoek een?
Degelijke rugged Smartphone.

Wat is je budget?
Ruim voldoende.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bellen, appen, internetten, (off-road) motorfiets navigatie, casual foto's schieten, zaklamp tijdens het sleutelen of outdoor.
Performance is ondergeschikt aan degelijkheid/duurzaamheid.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb natuurlijk het een gevonden, maar ben vooral benieuwd naar waar jullie mee komen, vandaar dat ik ze nog niet noem.

De huidige telefoon is een Cat S62 waar ik erg tevreden over was. Helaas heeft de laadmodule de geest gegeven en is Cat net failliet.

Aanvullende eisen/wensen
- Eigenlijk niet grotere afmetingen dan de huidige S62, al kan een paar mm afgeweken worden. 157.5 x 76.2 x 12.7. Kleiner is eigenlijk de wens.
- Zaklamp met 1 knop aan de buitenkant telefoon aan te zetten. Absolute must, niet onderhandelbaar.
- De warmtebeeld camera was heel handig met het opknappen aan motoren bij het storingzoeken. Echt wel veel gebruikt.
- De 12MP camera was voldoende, maar mag eigenlijk wel beter.
- De 128GB opslag was ruim voldoende, maar 64 is te klein.

In afwachting van jullie suggesties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Zaklamp met aan/uit knop aan kunnen zetten kunnen eigenlijk alle smartphones wel tegenwoordig,

voor rest: wat heb je al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 23:57

pistole

Frutter

99ruud99 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:12:
Zaklamp met aan/uit knop aan kunnen zetten kunnen eigenlijk alle smartphones wel tegenwoordig,
Dat denk ik niet hoor - tegenwoordig minder knopjes in plaats van meer.

@Erwin P je kan eens zoeken in het youtube kanaal van Big Clive. Die heeft een aantal telefoons bekeken.

[ Voor 24% gewijzigd door pistole op 26-02-2024 12:15 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Je kunt ook onderzoeken of een normale telefoon in bijvoorbeeld een OtterBox Defender case (of soortgelijke cases van andere merken) een oplossing voor je is. Je hebt dan veel meer keuze, en bent totaal waarschijnlijk goedkoper uit, of met betere hardware voor hetzelfde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Budget interesseert me eigenlijk niet zo. Als je ziet hoeveel je het gebruikt is het eigenlijk allemaal kleingeld.

Naar Otterbox enz heb ik bij de vorige zoektocht (paar jaar geleden) ook gekeken, maar wat je eigenlijk doet is een compleet ontwerp een ander ontwerp omheen bouwen. Je krijgt dan niet dezelfde afsluiting en solide structuur als één compleet ontwerp.
Daarbij wordt het geheel al snel gigantisch. Mijn huidige S62 vind ik eigenlijk al te groot en dat is een 5,7'. Op verschillende websites is tot 6.1 "klein" en dan nog zo'n case er omheen.

Je komt ook snel bij Samsung uit (bij IP68/69) en na eerdere ervaringen ben ik met hun eigenlijk wel een beetje klaar.
Waterdichte telefoon met waterschade na een regenbui (waterschade bij hun geen garantie). Accu's die na een update ineens krap 6 uur meegaan ipv 2 dagen en meer van dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Oke waar ik tot nu toe op uit kom.
Lijstje mag wel wat langer. Ik kom elke keer toch weer andere merken tegen.

- Oude voorraad Cat S62. Werkte super voor mij, al dan niet wat groot. Grote nadeel is dat alle garantie/service weg is gevallen.

- Ulefone Armor 11T 5G
Voordelen:
Goede Camera 48MP + warmtebeeld camera.
Grote battery 5200mAh
5G
Goede opslag 8GB RAM, 256GB opslag
Nadelen:
Groot 163.8 x 81.6 x 14.2
Geen NL leveranciers gevonden.
Het lijkt er op dat er geen losse SD kaart in kan.

Blackview BV9900E
Voordelen:
Voldoende opslag 6GB RAM128GB opslag
Voldoende Accu 4380mAh
''Kleiner'' 156.5 x 78.3 x 14.2
Goede camera 48MP
Spotgoedkoop
Nadelen:
Geen 5G
Geen warmtebeeld camera

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin P op 26-02-2024 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-05 10:57
Nokia XR21 - MIL-STD-810H en IP68, twee programmeerbare knoppen, schone Android zonder bloatware. Wel groter dan wat je vraagt maar er zijn weinig echt kleine telefoons zoals je zelf al hebt gezien.

Samsung XCover 7 - Ook MIL-STD-810H en IP68, één programmeerbare knop, langere updates dan de XR21. Wel Samsung bloatware en nog groter dan de XR21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Gigaset heeft ook een aantal outdoor/rugged modellen, zie: https://www.gigaset.com/n...ones/outdoor-smartphones/

Hier zou je ook eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin P
Thanks!

Die XR21 ziet er interessant uit, maar eigenlijk wel wat groot en lijkt niet heel beschermd. Ik kan zo niet zien of het glas naar de zijkant doorloopt of dat dat doodloopt tegen een opstaand randje. In het 2e geval zeker wel interessant.

Die Xcover 7 had ik al wel gezien, maar eerdere ervaringen met Samsung Xcovers zijn dusdanig beroerd geweest dat ik ze uit principe gewoon niet meer haal. Als ik Ali express gebrek aan garantie, niet waargemaakte claims en bijbehorende levensduur koop dan wil ik het ook van Ali express kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 14:14
ken je deze ook? https://www.thorkracing.com/produto/dmd-t665-nav-phone/
kwam het laatst tegen, voor het offroad motornavigeren perfect denk ik, hoe het fungeert als normaal toestel, geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Erwin P schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:38:
Die XR21 ziet er interessant uit, maar eigenlijk wel wat groot en lijkt niet heel beschermd. Ik kan zo niet zien of het glas naar de zijkant doorloopt of dat dat doodloopt tegen een opstaand randje. In het 2e geval zeker wel interessant.
Er is een klein opstaand randje. Het is zeker een goed beschermd toestel.
De Blackview en Ulefone toestellen die je noemt zijn oud. De Blackview is zelfs al zo'n 4 jaar oud. Als je echt een kleiner toestel wilt dan is de Blackview N6000 (4.3" 133 x 65,3 x 18,4 mm) een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-05 17:38
Wellicht dat mijn bevindingen met de Blackview n6000 nog interessant zijn voor topicstarter. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

bro! in "Compacte degelijke budget smartphone."
Pagina: 1