Toon posts:

Problemen met dynamisch ip + winroute pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jas, nog even wat anders. Sinds Cheelo werkt met een dynamisch IP. Komt het
regelmatig voor dat het servertje een melding laat zien dat de DHCP server
het nieuwe IP niet kan vinden. Druk ik dan op OK, dan wordt eht wel ververst
en dan hebben we weer Internet verbinding. Misschien iets in de Winroute Pro
instellingen? Heb al veranderd dat de DHCP server moet zijn ingeschakeld ipv
het vaste IP.
In het weekend eens kijken?
Gerard
Dit mailtje kreeg ik van me pa en maakt het probleem meteen duidelijk en ik weet zo ook niet wat ik eraan moet doen, jullie wel :?

Verwijderd

Topicstarter
iemand :?

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Vind dit een beetje raar.
Ten eerste werkt Chello met dynamische IP-adressen met een lease-time. Dat betekend dat het adres pas vrijgegeven wordt (lees beschikbaar voor iemand anders) als er bijvoorbeeld 5 dagen lang niet geinternet is. Dus als de server langer dan 5 dagen uitstaat dan krijg je een nieuw ip-adres toegewezen. De exacte leasetime is te vinden via --> start --> uitvoeren --> winipcfg. EN dan netwerkkaart van chello selecteren. Onderin wordt dan leas-time weergegeven.

Verder heeft de DHCP-server in winroute niets te maken met de DHCP-server van UPC/Chello. DE DHCP-server van chello geeft iedere gebruiker op het chellonetwerk een ip-adres. En de DHCP-server van WInroute werkt alleen op het eigen netwerk en geeft dus iedere pc binnen det netwerk automatisch een ip-adres (+overige instellingen door zoals default gateway, dns-server etc.).

Dus waar komt de melding nu?? Op de clients van de server van je vader of op de server van je vader?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 16:04 schreef a3konijn het volgende:
Vind dit een beetje raar.
Ten eerste werkt Chello met dynamische IP-adressen met een lease-time. Dat betekend dat het adres pas vrijgegeven wordt (lees beschikbaar voor iemand anders) als er bijvoorbeeld 5 dagen lang niet geinternet is. Dus als de server langer dan 5 dagen uitstaat dan krijg je een nieuw ip-adres toegewezen. De exacte leasetime is te vinden via --> start --> uitvoeren --> winipcfg. EN dan netwerkkaart van chello selecteren. Onderin wordt dan leas-time weergegeven.

Verder heeft de DHCP-server in winroute niets te maken met de DHCP-server van UPC/Chello. DE DHCP-server van chello geeft iedere gebruiker op het chellonetwerk een ip-adres. En de DHCP-server van WInroute werkt alleen op het eigen netwerk en geeft dus iedere pc binnen det netwerk automatisch een ip-adres (+overige instellingen door zoals default gateway, dns-server etc.).

Dus waar komt de melding nu?? Op de clients van de server van je vader of op de server van je vader?
Server (P100 met win95 en dus winroute pro)

• a3konijn
En staat deze wel eens langer dan een week uit?

Verwijderd

Op de server met Win98 staat een lease tijd: één uur?
Lease verkregen DD mm 16.46.06
Leasw verlopen DD mm 17.46.06

Verwijderd

Ik ben de pa van Locutus en heb even op het servertje gekeken: Er staat steeds een leasetijd van één uur.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Goed topic ik heb het zelfde propleem namelijk bij mij is het zo ik draai winroute op een 486 100mhz 12mb. Nu met die irritante 1 uurs dhcp lease krijg ik gemiddeld 1 a 2 maal per dag deze melding (kan dhcp niet vinden), soms helpt het om de pc te rebooten en anders win95 eropnieuw op ik heb al van alles geprobeerd. Verversen ip vrijgeven het wil allemaal niet baaten rrr :(

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 16:13 schreef a3konijn het volgende:
En staat deze wel eens langer dan een week uit?
Nee, pc staat 24u/dag aan

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 09 september 2001 17:14 schreef Redleg het volgende:
Goed topic ik heb het zelfde propleem namelijk bij mij is het zo ik draai winroute op een 486 100mhz 12mb. Nu met die irritante 1 uurs dhcp lease krijg ik gemiddeld 1 a 2 maal per dag deze melding (kan dhcp niet vinden), soms helpt het om de pc te rebooten en anders win95 eropnieuw op ik heb al van alles geprobeerd. Verversen ip vrijgeven het wil allemaal niet baaten rrr :(
Ja, precies hetzelfde hier dus en DHCP-server in Winroute instellen voor dynamisch IP helpt ook niet O-)

ps. dit moet toch nu met die invoering van Dynamisch IP bij Chello een bekend probleem zijn met een bekende oplossing, of niet :?

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 17:53 schreef Locutus-of-Borg het volgende:

[..]

Ja, precies hetzelfde hier dus en DHCP-server in Winroute instellen voor dynamisch IP helpt ook niet O-)

ps. dit moet toch nu met die invoering van Dynamisch IP bij Chello een bekend probleem zijn met een bekende oplossing, of niet :?
Of nniet??

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

• a3konijn
Sorry dat ik pas zo laat weer reageer. Ben ff weggeweest.

maar voor de duidelijkheid en zoals ik al eerder gezegd heb.

De DHCP-server in WinRoute staat volkomen los van de DHCP-server van Chello. Die van winroute is voor het LOKALE netwerk, dus alles wat achter jullie server hangt, en die van Chello/UPC voor hun LOKALE netwerk, waaraan alleen jullie server hangt.

De enige mogelijkheid die ik zie is in windows je IP-adres van Chello gewoon vast instellen. Dit moet (zeker als je pc toch 24/7 aanstaat) weinig problemen opleveren.

Sinds wanneer geeft Chello trouwens nog maar een lease van 1 uur. Vroeger was dat een week.
Verklaart misschien ook de problemen die ik zelf de laatste 2 weken ervaar. Namelijk dat connectie er soms 1 minuut uitligt.
Pagina: 1