Buizenversterker in HT opnemen incl. bypass/pass through

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:34
Ik zoek een?
Buizenversterker die ik kan opnemen in een HT opstelling. Maar omdat ik die meestal gebruik voor films/series/tv kijken, wil ik de buizenversterker ook "buitenspel" willen zetten, zonder met kabels te rommelen.

Ik heb een opstelling met o.a. Thorens TD160, Rega A2D phono pre-amp, Denon X3700H receiver. Ik zou graag als ik de Thorens gebruik (en eventueel als ik muziek luister via radio/NAS) de fronts willen aansturen met de buizen en in andere gevallen de Denon de versterking laten doen bij films e.d. En dan de buizenversterker dus uit laten.

Nu heb ik wel buizenversterkers gevonden die een pass through optie hebben, maar is dit wat ik zoek? En wat ik wil, kan dat wel?

Wat is je budget?
Weet ik nog niet. Enkele duizenden euro's. Als ik voor 2K een mooie en goede versterker kan vinden: top!

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Aansturen fronts bij muziek, maar niet bij films/series/tv. .

Wat heb je zelf al gevonden?
Nog weinig eerlijk gezegd, omdat ik niet weet waar ik precies naar zoek. . Ik vond wel een review van de PrimaLuna E300i, maar a) die is direct meer dan 4K en b) nogmaals: is wat ik wil hiermee mogelijk?

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie boven.

Alvast bedankt voor de input!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Beste antwoord (via Cass Casey op 26-02-2024 23:34)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

Cass Casey schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:48:
Dan gaat deze wens niet door en zal de buizenamp pas komen als de zolder klaar is en ik daar een luisterplek kan maken.
Het klopt dat een buizenversterker niet aan mag staan zonder speakers aangesloten, als je daar op kan letten en zeker weet dat dit goed gaat dan kan een switch wel je probleem voor nu oplossen. Denk dat het je keuze aanzienlijk vergroot ook aangezien je niet naar een buizenversterker met HT Mode hoeft te kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cass Casey schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:05:
Nu heb ik wel buizenversterkers gevonden die een pass through optie hebben, maar is dit wat ik zoek? En wat ik wil, kan dat wel?
Pass Through of Power Amp mode is volgens mij niet wat je zoekt. Die modi schakelen de voorversterker uit waardoor je alleen eindversterking gebruikt. Dit om stereo en surround te scheiden. Idee is dat je altijd de - in dit geval - de buizenversterker gebruikt. In stereo als voor- en eindversterker (stereobronnen sluit je dan ook alleen op de stereoversterker aan) en in surround alleen als eindversterker (de Denon zou dan de voorversterker zijn). Jij zoekt een oplossing die beide apparaten los laat gebruiken, dan zit je toch eerder aan een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06:18

Mr-D.

interpunctie? no hero here

oei goede vraag,

dat zal wel iets met een switch worden, maar zal het niet adviseren.

in mijn manual van mijn buizenversterker staat met grote letters dan deze nooit aan mag staan zonder aangesloten speakers, deze moet dus ten alle tijden een weerstand zien.

mocht de switch op je Denon staan en je buizenversterker gaat aan.
Dus lees in deze eerst je Buizenversterker manual goed door.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:34
Dank @FeaR en @Mr-D.. Dan gaat deze wens niet door en zal de buizenamp pas komen als de zolder klaar is en ik daar een luisterplek kan maken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cass Casey schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:48:
Dan gaat deze wens niet door en zal de buizenamp pas komen als de zolder klaar is en ik daar een luisterplek kan maken.
Het klopt dat een buizenversterker niet aan mag staan zonder speakers aangesloten, als je daar op kan letten en zeker weet dat dit goed gaat dan kan een switch wel je probleem voor nu oplossen. Denk dat het je keuze aanzienlijk vergroot ook aangezien je niet naar een buizenversterker met HT Mode hoeft te kijken.