IRC DCC - freesco -> pc

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:56
Ik kan niet files verzenden onder windows naar andere IRC gebruikers.
Onder linux kon ik met xchat een optie aanklikken, get ip from server, en toen kon ik wel DCC senden. Dit wil ik graag ook onder windows (2000) kunnen doen. Ik gebruik onder windows bersirc, erg onbekend, en polaris irc, voor fserve. Het liefst wil ik het werkend hebben onder polaris irc. Inetdata wordt door freesco router gerouted. Hoe kan onder windows DCC send doen? En dat ie dan ook sendt, als ik fserve heb draaien dan timed de chat altijd out.

• JJJ
Kick :(

Het lijkt wel of er nooit wordt gereageerd op NOS topics van mij :(

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 19:38
als alle route tabbellen kloppen moet het gewoon werken zou ik zeggen. Anders probeer je eerst mIRC ofzo.. dat prog werkt supereasy, als het daar wel onder werkt, en onder dag andere prog niet, heb je toch een config fout. Werkt het onder mIRC ook niet werkt, moet je toch je routes misschien ff checken

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

kan je wel bestanden ontvangen via IRC?

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

• JJJ
Het is inmiddels opgelost.

Ik zal het hier even neerzetten hoe ik het heb gedaan:

Aanpassingen in mIRC:
Ga naar options > local info > laat local host leeg, en vul bij ip address je lan ip in. vink local host en ip address uit, en zet lookup method op normal.

Aanpassing in freesco:
Je moet een range forwarden, namelijk 60000 tm 64500 (dat heb ik iig). Dat kan onder freesco met ipautofw. Tik in:

ipautofw -A -r tcp 60000 64500 -h 192.168.0.2

Vul bij 192.168.0.2 het ip in waar je vanaf wilt DCCŽen.

Ik hoop dat ik hiermee anderen kan helpen. Mochten er vragen zijn, dan kun je altijd ICQŽen oid.

Verwijderd

En wat gebeurt er dan? Worden die poorten dan opengezet?? Niet link? (Ben een networknewbie) Hoe kom je trouwens in Freesco bij de commandprompt uit om die commando's in te voeren? Of gaat dat ook via IExplorer -> Freesco configscherm?

Verwijderd

Hoe kom je trouwens in Freesco bij de commandprompt uit om die commando's in te voeren?
Door telnet op te starten. :)
Het is iig niet gevaarlijk om zo'n range open te zetten.

• JJJ
Op maandag 10 september 2001 21:30 schreef xoploosx het volgende:
En wat gebeurt er dan? Worden die poorten dan opengezet?? Niet link? (Ben een networknewbie) Hoe kom je trouwens in Freesco bij de commandprompt uit om die commando's in te voeren? Of gaat dat ook via IExplorer -> Freesco configscherm?
Die poorten worden dan doorgestuurd naar het IP 192.168.0.2
En met die commandprompt, ik gebruik putty, dat is een telnet/ssh client. Ik heb uiteraard SSH draaien op de server (installpkg sshd oid) en dan kun je zo mooi remote beheren ;)
Pagina: 1