Versturen naar het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Goedemorgen Tweakers,

Iemand wilt mijn smartphone kopen (aangeboden via V&A), maar de desbetreffende koper woont in Schotland.

Koper vroeg aan mij of ik als omschrijving een simpel apparaat wil noteren met als waarde 50 euro (om invoerrechten te vermijden).

Stel dat ze de doos gaan controleren, is het dan mijn probleem dat ik iets anders heb doorgegeven dan wat er daadwerkelijk in het pakketje zit of kijken ze hier niet naar om? En moet de koper toch invoerrechten betalen.

Ik heb nog nooit een toestel opgestuurd naar een land buiten de EU vandaar :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb jij zo’n zeldzaam toestel of een zeldzaam lage prijs dat het de verzending naar Schotland rechtvaardigt? Doorgaans is dat niet het geval waarbij oplichting er voor de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
sypie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:28:
Heb jij zo’n zeldzaam toestel of een zeldzaam lage prijs dat het de verzending naar Schotland rechtvaardigt? Doorgaans is dat niet het geval waarbij oplichting er voor de hand ligt.
Dank voor de snelle antwoord.

Het geld wordt overgemaakt voordat het toestel opgestuurd wordt.

Het is geen zeldzaam toestel, maar ik zit 170 euro onder de nieuwwaarde (toestel is net 1 maand uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij verzending tussen 2 particulieren is de kans klein dat je pakket verder gecontroleerd wordt.

Maar enigszins verdacht is je transactie wel, als er toch invoerheffingen bijkomen wordt het voor de kooer een dure aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan vermoed ik dat het zo om €1000 gaat. Dan zou ik het adres eerst natrekken, rekeningnummer opzoeken, kijken of er een telefoonnummer te achterhalen is van het adres waar het naartoe moet en daar even een telefoontje aan wagen. Ook kijken of je een bankoverschrijving van€0,01 kunt doen met daarin jouw e-mailadres, zodat de eigenaar van de rekening contact met je kan opnemen.

En of je mee wilt werken aan belastingfraude door iets anders op je pakket te vermelden is aan jou, het risico met een dergelijk product lijkt mij te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Betreffende koper heeft 15 goede reviews van andere Tweakers.

Ik zal hun ook even een bericht sturen of het het te vertrouwen is.

Dank voor de snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:28
De commercial invoice gunstig bijstellen gebeurt vaker. Maar dit is wel een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:55
Snelle search. Toestel is op Amazon uk voor 899 pond ( 1050 euro ) te verkrijgen.

Toestel is dus 200/250 goedkoper. Ik heb mijn vraagtekens bij en zou het zeker goed onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:43
Knamix schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:32:
[...]

Dank voor de snelle antwoord.

Het geld wordt overgemaakt voordat het toestel opgestuurd wordt.

Het is geen zeldzaam toestel, maar ik zit 170 euro onder de nieuwwaarde (toestel is net 1 maand uit).
Kan nog steeds driehoek fraude zijn.

Ik zou eventueel de betaling met referenties doen, zoals bijvoorbeeld naar tweakers, advertentie id/namen
Knamix schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:38:
Betreffende koper heeft 15 goede reviews van andere Tweakers.

Ik zal hun ook even een bericht sturen of het het te vertrouwen is.

Dank voor de snelle antwoord!
Kan ook zijn, dat zijn account gehacked is.
Zijn zijn reviews recent? Is het een actief gebruikt account?

Het zou mij geen goed gevoeg geven, om naar het buitenland te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:33

MeesterPieter

PnP Pinball

Knamix schreef op maandag 26 februari 2024 @ 09:35:
Stel dat ze de doos gaan controleren, is het dan mijn probleem dat ik iets anders heb doorgegeven dan wat er daadwerkelijk in het pakketje zit of kijken ze hier niet naar om? En moet de koper toch invoerrechten betalen.
de koper vraagt jou dus gewoon op fraude te plegen voor de douane, ik zou niet weten waarom je dit zou willen doen, behalve als je een relatief te hoog bedrag krijgt voor die telefoon als wat je normaal zou krijgen

[ Voor 10% gewijzigd door MeesterPieter op 26-02-2024 10:58 ]

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Rolfie schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:54:
[...]

Kan nog steeds driehoek fraude zijn.

Ik zou eventueel de betaling met referenties doen, zoals bijvoorbeeld naar tweakers, advertentie id/namen

[...]

Kan ook zijn, dat zijn account gehacked is.
Zijn zijn reviews recent? Is het een actief gebruikt account?

Het zou mij geen goed gevoeg geven, om naar het buitenland te versturen.
Ik heb 2 Tweakers gecontacteerd en die gaven aan dat het een betrouwbare Tweaker is.

Wat ik anders kan doen is het toestel naar een familielid versturen in Nederland (als hij die heeft) en dan regelt die de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:55
Ik zou het niet vertrouwen, teveel rode vlaggen wat mij betreft.

Als jij het toestel naar hem verstuurd, met als omschrijving "Nokia 3310" loop je wel meer risico's dan alleen het omzeilen van de douane.

Is het geen oplichter:
-Je pakket wordt toch onderzocht bij de douane, en je krijgt naast de normale invoerheffingen nog een flinke boete.
-Je pakket raakt kwijt, ga jij dan maar eens iemand wijsmaken dat je echt je Nokia 3310 voor €1000 hebt verkocht, terwijl je verder overal op hebt staan dat je een Nokia 3310 hebt verkocht.
-Ontvanger dient een claim in bij betaal platform, omdat hij zogenaamd een Nokia 3310 heeft ontvangen, terwijl hij een ander toestel zou hebben gekocht.,

Als het nou toch een oplichter blijkt te zijn,
-Kun je geen aangifte doen, want je hebt overal gerefereerd naar een Nokia 3310, terwijl dat niet is wat je verkocht hebt.
-Wil je waarschijnlijk helemaal geen aangifte doen i.v.m. het risico dat je fraude aan het licht komt.

Heeft hij toevallig ook al een betalingsvoorkeur doorgegeven aan je?
Het liefst via PayPal natuurlijk als friend and family. "want dat scheelt extra kosten"?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Knamix schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Ik heb 2 Tweakers gecontacteerd en die gaven aan dat het een betrouwbare Tweaker is.

Wat ik anders kan doen is het toestel naar een familielid versturen in Nederland (als hij die heeft) en dan regelt die de rest.
Bij driehoeksoplichting komt de verkoper er vaak niet achter dat er fraude gepleegd is.
Dus als die beide Tweakers verkopende partijen waren, dan zou ik sowieso niet zekerheid geven dat het geen oplichting is.

(Naast de kans dat zijn account gehijacked kan zijn, de eerdere transacties een manier van vertrouwen opbouwen waren, de persoon op het verkeerde pad terecht is gekomen of een andere reden waardoor het nu tóch wel fraude is)

Als je een tweedehands product ver weg moet versturen terwijl een nieuwe daar goedkoper is dan zou ik wel even drie keer nadenken voor ik akkoord ga.
Lees ook eens wat topics hier door over driehoek oplichting, genoeg voorbeelden te vinden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Het is opgelost door het pakketje naar een familielid in Nederland te sturen :)

Iedereen bedankt voor de tips en reacties!
Pagina: 1