Fluitende binnenunit nieuwe Mitsubishi split airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMa
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-04 10:47
Ik heb sinds 4 maanden een split airco van Mitsubishi. Sinds ik deze gebruik voor verwarmen produceert de binnenunit een fluitend geluid. Het geluid komt vaak voor. Zowel bij hard blazen en bij zacht blazen. De stand heeft geen invloed, het kan altijd voorkomen. Het geluid kan een half uur achter elkaar voorkomen, soms een half uur niet. Hier zit geen regelmaat in.

Wat ik al heb geprobeerd:

- Druk laten meten. Die is goed.
- Installateur alles laten checken. Aan de installatie 'zou niks mis moeten zijn'

Hebben jullie een suggestie?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 12:29
Bij leidingen kan het fluiten komen door een braam in de leiding. Mogelijk bij het installeren de leidingen niet goed ontbraamt?

[ Voor 3% gewijzigd door CMos op 26-02-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scelter
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-06 17:01
Dag JesseMa. Heb je ondertussen al een oplossing voor het probleem gevonden? Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn airco. Het gaat ook om Mitsubishi units. Lawaaihinder enkel bij verwarmen. Fluitende en gorgelende geluiden die komen en gaan. Erg hinderlijk. Zelf heb ik de installateur al een keer laten terugkomen, maar deze weet dit niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMa
Helaas nog geen oplossing gevonden. De binnenunit was vervangen, inclusief alle leidingen. Dat was geen oplossing. Ik ga het hele systeem nu omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
@JesseMa
Gezien oud topic is en je nog problemen hebt.

Buiten even de drain afplakken of dichtstoppen bij verwarmen.
Zodra hier de zomer voorbij is, gaat na grondige schoonmaak buiten de dop op de afvoer.

Door de stand van de wind/tocht gaat de unit hier ook soort van fluiten.
Wellicht kan dit ook bij jou het euvel zijn, aangezien met verwarmen/koelen je roosters dicht zijn en er een vacuüm effect plaatsvind in je woning waardoor door die kleine afvoer drain lucht wordt geperst naar je afzuiging van je woning zelf.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMa
@PatRamon dit klinkt als iets wat ik direct ga testen. Welke drain is dat? Degene die gekoppeld is met de condens pomp of zit er ergens ook één op de buitenunit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@JesseMa
Hier loopt de afvoer drain direct naar buiten "Zoals meeste gevallen"
Met gebruik van Airco/koelen staat er vaak water in het opvang bakje bij de binnenunit.

Maar dit droogt op en ontstaat er gewoon een open gat naar buiten door de slang wat toch kan veroorzaken of een fluitend geluid door de geribbelde slang.

Als jij een condenspomp hebt vraag ik mij af of dit ook een oorzaak kan zijn....
*Mits het bakje leeg kan zijn en geen terugslag klep in zit kan het een fluit geven "denk ik"

De condenslang hangt vaak bij je buiten unit als een los slangetje wat druppelt op de grond of in de buiten unit gekoppeld wat onder de unit lekt, of naar een afvoer.
Elke situatie is anders.

Proberen is het altijd waard aangezien je installateur vermeld dat de installatie op orde is.

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JesseMa
@PatRamon Ik heb de afvoer slang voor condens, die buiten hangt, nu afgeplakt. Helaas ervaar ik nog steeds het fluitende geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@JesseMa Oei dat is jammer...
Dan zou het enkel nog het doorlopen van de vloeistof betreffen in je leidingen en/of motor van de turbine fan.
Kan je vrij weinig aan doen.

Maar jammer dat dit het niet was met de lucht/toch door de drain.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMa
@PatRamon is het dan iets wat met een nieuw exemplaar geregeld zou moeten zijn? Ik mag het omwisselen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scelter
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 16-06 17:01
Dat van de afvoer had ik hier ook al geprobeerd en was ook geen oplossing..
Pagina: 1