Dragon Orb Attachement

Pagina: 1
Acties:

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Dag allen, ik heb vandaag mijn dragon Orb 3 binnen gekregen voor op een 1333 Amd (op een Asusv266). Nu wilde ik mijn core niet slopen, dus heb ik de koele op het mobo gezet (zonder stroom), maar wat bleek ; je moet ECHT veel kracht zetten met een schroevendraaier wil je hem erop krijgen. Nu is mijn vraag dus ; "Is dit normaal?", en "Sloop je zo de core niet?"

PS1, Dat zwarte spul dat er onder zit is neem ik aan de "koelsticker" ?
PS2, ikhad dus geen asusv7266 besteld maar een epox 8k7h, verkeerde mobo binnen gekregen, maar nu ik toch aan het typen ben .. is ie goed? want anders gaat ie terug

Alvast VEEEL dank van een beginnende computerbouwer :)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

ja dit is volkomen normaal
volgens de AMD specs moet er 12-20 pond druk op de proc komen van de koeler.

dat is 6-10kg, en dat is idd hard duwen met een schroevendraaier.

Nu hoop ik dat je abit kt7a hebt ofzo, want deze heeft geen dingen bij de klip zitten die je kan mollen als je uitschiet met je schroevendraaier (is natuurlijk niet de bedoeling, maar dat kan gebeuren)

• cheiron
Thanx, en nee ik heb een asus .. en daar kan denk ik wel wat kapot :(

Flickr PSN ID= cheironnl

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ja, is volkomen normaal dat je zo veel kracht moet zetten, heb ik ook. Als je de koeler erop zet, alleen de clip aanraken, niet de koeler zelf. Dan moet alles goed gaan...

• cheiron
LOl, je hoort het wel als het niet goed is gegaan.
Dat zwarte spul onder die dragon is wel koel"pasta"?

Flickr PSN ID= cheironnl

• swipe
  • Niet online
ik heb dus de epox 8k7a en ik heb er geen problemen mee
de multiplier kan je met een kleine switch op het mobo veranderen en de fsb gewoon via de bios van 133 mhz tot 166

en ook op mijn moederbord had ik een beetje moet wringen om die cooler er op te krijgen, dus ik neem aan dat dat normaal is.

vertel me maar na wat testen hoe jouw asus mobo loopt :)

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik zou die zwarte sticker er voorzichtig afhalen, en dan arctic silver er tussen.. :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Ik heb die zwarte troep onder de dragon orb ook weggehaald met een beetje wasbenzine (gaat perfect), en vervangen door standaard koelprut (te verkrijgen bij de lokale electronica boer).
Ik heb nu temps van zo'n 48 graden, niet slecht dus. De cpu loopt nu ff op 1430 (10*143), bij 1,89V...

• cheiron
Tja, ik ben maar een arm studentje (duaal, maar toch), dus voorlopig heb ik alleen nog maar mobo, proc, geheugen en de koeler. Over 2 weken komt er denk ik een hd en een videokaart .. dus het duurt nog even voordat ik kan testen.
En die Asus mobo kreeg ik voor de prijs van een epox 8kta3 .. dus dat vond ik HELEMAAl niet erg :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1