Mierenplaag in huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:53
Wij hebben sinds een week of 2 mieren in huis.
Van die hele kleintjes in colonne achter elkaar aan.

Ik heb er amusant naar gekeken 2 weken hoe mijn vrouw steeds vloekend alles dweilde en met spuitbusjes in de weer was en me er niets van aangetrokken.

Maar nu komt er natuurlijk een moment dat ze me aan gaat kijken en ik mijn mannelijke handigheid in strijd moet gooien om het probleem bij de bron aan te pakken.

Zijn hier experts in insecten gedrag en zodoende zijn er tips om de mars van de mieren buiten ons huis om te leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Als je weet waar de mieren binnenkomen dan kun je dat proberen dicht te maken.

En anders het nest zoeken en nest en routes bestrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mieren laten zich in de winter eigenlijk nooit zien, hun nest ligt vol met eten en pas in het voorjaar komen ze weer naar buiten.

Waarschijnlijk zitten de mieren dus ergens in/rondom jullie huis genesteld aangezien het daar niet zo koud is als buiten.

Ze komen vrijwel altijd op etensresten af, dus je moet de keuken helemaal schoonmaken en ontdoen van etensresten. Daarnaast direct mieren lokdozen plaatsen zodat het hele nest ten onder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Rukapul schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:11:
Als je weet waar de mieren binnenkomen dan kun je dat proberen dicht te maken.

En anders het nest zoeken en nest en routes bestrijden.
2 vermoedens, ze zitten in de keuken.
Of via de schuifpui, die is absoluut dicht maar heeft ook van die schuurborstels onder waar ze domweg doorkomen. En je ook niet dicht maakt.

Of ze komen van onder de kruipruimte, via doorgangen onder het keukenblok.
Kan wel onder de vloer daar eens ad gang met de purspuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:42
Als je zo'n colonne in huis hebt en er is geen voorraad eten in huis om naar heen en weer te marcheren, dan is er grote kans dat het nest in huis zit.

PUR helpt niet tegen mieren. Daar knagen ze doorheen.
Ik heb eens een nest in huis op de bovenverdieping in de XPS isolatie gehad. En ook buiten onder de betonvloer van mijn garage zitten regelmatig nesten in de XPS.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
JukeboxBill schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:19:
Als je zo'n colonne in huis hebt en er is geen voorraad eten in huis om naar heen en weer te marcheren, dan is er grote kans dat het nest in huis zit.

PUR helpt niet tegen mieren. Daar knagen ze doorheen.
Ik heb eens een nest in huis op de bovenverdieping in de XPS isolatie gehad. En ook buiten onder de betonvloer van mijn garage zitten regelmatig nesten in de XPS.
Kut dat wordt zoeken dus, als Freek vonk zo’n miertje achtervolgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:48

bert pit

asdasd

Met borax kun je ze effectief bestrijden en dit is niet zo schadelijk als de lokdoosjes.
https://nl.wikihow.com/Mieren-doden-met-borax

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:49
Bij de Kruidvat heb je simpel anti mierenspul... Wij hebben een groen busje met poeder. Dat zorgt ervoor dat de mier gedesoriënteerd raakt en de weg naar het nest niet meer kan vinden. Wij hadden last van mieren vanuit de openslaande deuren naar de tuin. Op de drempel poeder gestrooid: was binnen een dag verholpen. Later nog eens herhaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:51
Koperen muntjes gebruikten ze vroeger.

Maar als het een colonne is, waar ligt die suiker? Anders krijg je geen polonaise

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Fijne soda werkt ook, en is niet giftig (ook niet voor huisdieren, kleine kinderen).

Maar, zijn het zwarte mieren of hele kleine rode? Want die moet je anders aanpakken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Technician- schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:49:
[...]

Kut dat wordt zoeken dus, als Freek vonk zo’n miertje achtervolgen
Vergeet ze niet beide kanten op te volgen, aan de ene kant zal eten liggen en de andere kant zal richting nest gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Nou bedankt allemaal !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:51

lonkhuijzen

100% ADH

99ruud99 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:56:
Koperen muntjes gebruikten ze vroeger.
Nog steeds ;) call me crazy maar werkt als een tierelier. Hier ook een mierenplaag gehad die maar niet wegwilde. Maar het nest zat wel buiten, muntje op de route en probleem was opgelost.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -R-R-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 05:35
Een paar maanden terug had ik in mijn nieuwbouwhuis last van mieren die vanaf de gang naar de keuken gingen. Ik had aan het begin van hun route een strook nootmuskaat geplaatst. Sindsdien nooit meer een mier in huis gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ze kwamen bij mij van buiten, door de spouw en dan onder een plint door. Dichtkitten die handel.
Maar ook belangrijk: Die mieren komen ergens op af. Suiker ruiken ze vanaf meters afstand. Dus kijk waar dat zoete brokje ligt en maak de boel schoon :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
We hebben ze ook ieder jaar, kruipen via een minuscuul gaatje naar binnen. Kwestie van zon mierenlokdoos van HG neerzetten in het geurpad. Slepen ze het gif mee het nest in en klaar is kees.

[ Voor 4% gewijzigd door YKla op 29-02-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24
HG is helaas niet alleen voor mieren giftig, mijn tip, gebruik nooit dat spul (en liever helaal niets van HG) want het is de pest voor het milieu. Er zijn hier al genoeg betere tips gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57

ViezeVis

Sample Text

Nyarlathotep schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:28:
Ze kwamen bij mij van buiten, door de spouw en dan onder een plint door. Dichtkitten die handel.
Maar ook belangrijk: Die mieren komen ergens op af. Suiker ruiken ze vanaf meters afstand. Dus kijk waar dat zoete brokje ligt en maak de boel schoon :)
Hier kwamen ze naar binnen via de spouw en holle holonieten kozijnen. Opnieuw raam kitten loste het op.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:54
Hier kwamen ze door de aansluiting van de kunststofkozijnen, via het hoekje. En waar ze voor kwamen: de kinderen mogen graag hun broodje hagelslag voor de televisie eten. Onder het TV meubel lag fijn uit het zicht een hele bult zoetigheid.

Kast van de kant, alles schoongemaakt, hoekjes onder de waterdorpel bij 2 kozijnen gepurd en de nesten bij de muur behandeld met kokend water. Mieren die nog binnen waren heeft de kat gepakt.

Kinderen mogen nu dus niet meer bij het TV meubel eten, doen ze vanaf nu aan tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:30
Hier ook ieder jaar weer een kriem om ze buiten te houden. Dit jaar zijn ze wel erg vroeg al in huis moet ik zeggen. Zodra ik buiten de zandhoopjes weer zie op het terras ga ik met kokend water in de weer.

Ik heb in de keuken een overgangsprofiel en daar verdwijnen ze onder. Waar ze dan buiten komen weer ik nog niet. Schuifpui of achterdeur, ik vermoed het laatste.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 10:58
Ik heb ook nog steeds een mierenprobleem. Voor zover ik weet zitten ze in de EPS van de kruipruimte. Dit was eerst tegen de achtergevel aan en het mierennest loopt onder de gehele tuin maar inmiddels is er een uitbouw en hoopte ik dat ze het niet meer zo'n aantrekkelijke plek voor ze was. Wat goed werkt is alles goed dichtkitten. Lokdoosjes werken behoorlijk goed. Met andere middelen heb ik minder goeie ervaringen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1