Hallo allemaal,
Ik heb al maanden een probleem waar ik zelf niet uit kom.
Mijn vorige PC was een:
Intel i7-10700k
32GB HyperX DDR4 RAM
1TB Samsung 980
2TB Samsung 980 Pro
MSI RTX 3080 Gaming
650w Seasonic voeding
ASUS TUF Z490-Plus Gaming
In mijn nieuwe PC heb ik alles vervangen behalve de RTX 3080.
Ik heb nu:
AMD 7800x3d
32GB RAM HyperX DDR5
2TB Samsung 980 Pro (OS drive)
2TB Samsung 980 Pro
MSI RTX 3080 Gaming
ASUS X670e TUF Gaming
1000w voeding seasonic Focux GX-1000
Nou heb ik al maanden last van freezes aan het begin van het gamen. Zowel de vorige PC als de huidige PC doen dat. GPU Usage dropt naar 0% en freezed en hersteld dan weer. Daarna kan er gewoon gegamed worden zonder problemen. Na een restart van de PC krijg ik het probleem gelijk weer.
Ik had hiervoor een Seasonic 650 dus ik dacht door de transient loads dat deze voeding misschien het probleem was. Ik heb alle suggesties op reddit, tomshardware en alles geprobeerd. Power management op performance. Individuele PCIe power cabled ipv daisy chain splitter. Monitoren eraf gehad en andere monitor geprobeerd. Clean windows zonder Razer Synapse etc. TPM uit. RAM EXPO OC profiel uit.
Toen ik de 3080 aan het begin gekocht had deed hij dit niet. Dus omdat de GPU de enige is die niet vernieuwd is, ben ik bang dat misschien toch de GPU defect gegaan is somehow?
Is er iemand hier die misschien enig idee heeft waar dit aan kan liggen? Ik ben ten einde raad.
Alvast enorm bedankt voor de hulp
Ik heb al maanden een probleem waar ik zelf niet uit kom.
Mijn vorige PC was een:
Intel i7-10700k
32GB HyperX DDR4 RAM
1TB Samsung 980
2TB Samsung 980 Pro
MSI RTX 3080 Gaming
650w Seasonic voeding
ASUS TUF Z490-Plus Gaming
In mijn nieuwe PC heb ik alles vervangen behalve de RTX 3080.
Ik heb nu:
AMD 7800x3d
32GB RAM HyperX DDR5
2TB Samsung 980 Pro (OS drive)
2TB Samsung 980 Pro
MSI RTX 3080 Gaming
ASUS X670e TUF Gaming
1000w voeding seasonic Focux GX-1000
Nou heb ik al maanden last van freezes aan het begin van het gamen. Zowel de vorige PC als de huidige PC doen dat. GPU Usage dropt naar 0% en freezed en hersteld dan weer. Daarna kan er gewoon gegamed worden zonder problemen. Na een restart van de PC krijg ik het probleem gelijk weer.
Ik had hiervoor een Seasonic 650 dus ik dacht door de transient loads dat deze voeding misschien het probleem was. Ik heb alle suggesties op reddit, tomshardware en alles geprobeerd. Power management op performance. Individuele PCIe power cabled ipv daisy chain splitter. Monitoren eraf gehad en andere monitor geprobeerd. Clean windows zonder Razer Synapse etc. TPM uit. RAM EXPO OC profiel uit.
Toen ik de 3080 aan het begin gekocht had deed hij dit niet. Dus omdat de GPU de enige is die niet vernieuwd is, ben ik bang dat misschien toch de GPU defect gegaan is somehow?
Is er iemand hier die misschien enig idee heeft waar dit aan kan liggen? Ik ben ten einde raad.
Alvast enorm bedankt voor de hulp