Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-08-2024
Is het handig om een camera op Amazon te kopen? Het scheelt een behoorlijk stuk ten opzichte van de reguliere camera winkels in Nederland.

Iemand ervaring hiermee?

Ik heb vroeger wel camera, 's gekocht bij de lokale fotowinkel in mijn woonplaats, maar toen waren er nog geen Amazon's.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

waarom nier?
je hebt gewoon garantie etc.
Mogelijk nadeel is dat je niet "ff" naar de winkel kunt gaan of lopen voor een gesprek of uitleg of garantie.

Maar dat is bij alle webwinkels etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:40
Amazon is geen AliExpress, dus geen probleem.
Bezorgen is vaak problematisch doordat ze DHL gebruiken, de meest waardeloze vervoerder ooit. PayPal betalen voor de verzekering, op pakketpunt laten aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Verschil was zo groot t.o.v. NL winkels dat je dan even denkt, klopt dit wel, of is dit een malafide verkoper. Maar dat is dus soort van niet mogelijk aangezien je eerst aan Amazon betaald en die betaald dan aan de verkoper geloof ik te hebben gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@PFY Wel ff checken of de verkoper Amazon zelf is, of een andere partij!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
ehtweak schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:02:
@PFY Wel ff checken of de verkoper Amazon zelf is, of een andere partij!
Het is wel een andere partij. Vandaar de vraag of het kopen van zoiets niet een gok is.

https://shorturl.at/cHV38

De toko zelf, Foto Diego uit Italie krijgt wel goede recenties.

[ Voor 9% gewijzigd door PFY op 25-02-2024 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou je, niet via Amazon, iets kopen bij FotoDiego in Italië? Een webwinkel zonder reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Homeland schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:45:
Zou je, niet via Amazon, iets kopen bij FotoDiego in Italië? Een webwinkel zonder reviews?
Nee, echter, als je dit dan weer ziet.
https://www.trustpilot.com/review/www.fotodiego.com

En via Amazon zijn er ook een zooi goede reviews.

Vandaar dus ook de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Uiteindelijk de camera gewoon besteld via Amazon. Kennis van me heeft al jaren een bedrijf op Amazon en die meldt dat Amazon extreem streng is met het toelaten van teveranciers, onder andere de zogenaamde a-z garantie. Tevens heb ik via Visa de camera besteld, dus mocht het toch niet goed gaan en er niks geleverd worden dan kan ik het geld altijd via hun terughalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
Als ik naar de Pricewatch kijk voor deze camera: uitvoering: Canon EOS R5 Zwart dan is deze prijs wel erg scherp. If it sounds too good to be true...
Je hebt je zo goed mogelijk ingedekt lijkt het, ik hoop voor je dat de camera opduikt maar je hebt opties als het niet zo blijkt te zijn. Het zou mij niet verbazen dat het om een grijze import gaat, wat voor uitdagingen kan zorgen mocht je de ondersteuning of garantie van Canon willen gebruiken. We horen graag wat de uitkomst is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
PFY schreef op maandag 26 februari 2024 @ 10:46:
Uiteindelijk de camera gewoon besteld via Amazon. Kennis van me heeft al jaren een bedrijf op Amazon en die meldt dat Amazon extreem streng is met het toelaten van teveranciers, onder andere de zogenaamde a-z garantie. Tevens heb ik via Visa de camera besteld, dus mocht het toch niet goed gaan en er niks geleverd worden dan kan ik het geld altijd via hun terughalen.
Het komt vast wel goed hoor met Amazon, als in, als het verkeerd gaat kan zal je je geld uiteindelijk iig terug krijgen. Maar Amazon extreem strengt met het toelaten van leveranciers? Ik zie echt genoeg Chineze meuk van twijfelachtige kwaliteit ook langs komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PFY
Camera is binnen, lijkt allemaal prima in orde. Alles origineel verpakt enzo. Batterij moet alleen even geladen worden, want die was leeg. Over een uurtje meer info en even kijken of die de firmware goed update. Zit ook nog te wachten op een rf-ef adapter aangezien ik tot nu te alleen maar ef lenzen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:38
Sommige merken verbinden serienummers aan regio's. Garantie kan je dan alleen claimen in de regio waar de camera oorspronkelijk verkocht is.

Bijvoorbeeld: een camera die door de reseller zelf uit Hong Kong geïmporteerd is en hier wordt verkocht, krijgt geen garantie of ondersteuning van de fabrikant. Als de webshop zelf dan ook nog in het buitenland zit kan support krijgen best lastig zijn.

Niet alle merken zijn hier even streng in, bijvoorbeeld Nikon staat hier wel om bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

Ramon 73 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 18:58:
Amazon is geen AliExpress, dus geen probleem.
Bezorgen is vaak problematisch doordat ze DHL gebruiken, de meest waardeloze vervoerder ooit. PayPal betalen voor de verzekering, op pakketpunt laten aankomen.
Erg locatie afhankelijk, ik heb echt nooit problemen met DHL en ze rijden per dag 2x.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
PFY schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:38:
Camera is binnen, lijkt allemaal prima in orde. Alles origineel verpakt enzo. Batterij moet alleen even geladen worden, want die was leeg. Over een uurtje meer info en even kijken of die de firmware goed update. Zit ook nog te wachten op een rf-ef adapter aangezien ik tot nu te alleen maar ef lenzen heb.
Het was ooit zo dat niet-EU artikelen geen CE markeringen hadden. Dat zou je even op body en lader kunnen controleren. Als er gewoon een EU lader/snoer in zit en deze markeringen staan er op... dan heb je een goeie deal weten te scoren! Veel plezier er mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
Archer_VC10 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:12:
[...]

Het was ooit zo dat niet-EU artikelen geen CE markeringen hadden. Dat zou je even op body en lader kunnen controleren. Als er gewoon een EU lader/snoer in zit en deze markeringen staan er op... dan heb je een goeie deal weten te scoren! Veel plezier er mee!
CE keurmerken zitten er gewoon op en de lader / snoer is ook gewoon voor EU/NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

euchromatic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:50:
[...]

Sommige merken verbinden serienummers aan regio's. Garantie kan je dan alleen claimen in de regio waar de camera oorspronkelijk verkocht is.

Bijvoorbeeld: een camera die door de reseller zelf uit Hong Kong geïmporteerd is en hier wordt verkocht, krijgt geen garantie of ondersteuning van de fabrikant. Als de webshop zelf dan ook nog in het buitenland zit kan support krijgen best lastig zijn.

Niet alle merken zijn hier even streng in, bijvoorbeeld Nikon staat hier wel om bekend.
klopt
maar je garatie loopt bij amazon.nl toch?
laat hun de achterkant maar uitvechten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 23:50
Check wel de winkel, het aantal reviews, hoe lang hij al bestaat, het contactadres en het straatadres.

Er stond laatst een goede deal voor een Sony camera, niet zó goedkoop dat je het niet geloofde maar wel zo goedkoop dat je er spontaan eentje wilde kopen.

Verkoper was niet amazon, deed wel wat dingen van de Sony-pagina na, had als contactadres iets van "contact@mail.com" en bestond misschien ... weken.
Oplichterij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:38
DarkSide schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:30:
[...]

klopt
maar je garatie loopt bij amazon.nl toch?
laat hun de achterkant maar uitvechten
Garantie gaat niet via Amazon maar via de verkoper
Foto Diego uit Italie
Dus hopelijk gaat dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PFY
We zien het wel. Ik heb vele camera,s (DSLR) gehad van Canon, nog nooit een kapot gegaan. Hopelijk heb ik dus de garantie niet nodig. Scheelde 800 eu, dat vond ik nogal wat. Camera is prima in orde, firmware geupdate, werkt als een malle, nu ervan genieten en lekker foto,s maken.

[ Voor 4% gewijzigd door PFY op 28-02-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Uiteindelijk de camera gewoon besteld via Amazon. Kennis van me heeft al jaren een bedrijf op Amazon en die meldt dat Amazon extreem streng is met het toelaten van teveranciers, onder andere de zogenaamde a-z garantie.
No offence maar afgaande op de reacties die je her en der leest met fout geleverde artikelen, doa's, zeer twijfelachtige aanbiedingen en aanbieders etc zijn ze dat echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 28-02-2024 20:40 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 23:50
Helemaal prima en dan werkt het ook zoals het hoort.

Ik heb begrepen dat oplichters het zo doen:
- Ze maken een webshop die heel erg echt lijkt
- Jij bestelt een camera (oid) voor een nét iets te goede prijs
- Zij breken de transactie af en melden jou dat er 'iets' mis ging met de betaling. Zou je het even buiten Amazon willen overschrijven?
- Jij maakt het geld over
- Het geld is weg
- Je krijgt geen camera
- Amazon staat hier buiten.

Maar jij hebt het natuurlijk goed gedaan: Zolang het binnen Amazon blijft is het inderdaad gedekt door Amazon.

[ Voor 5% gewijzigd door Tarquin op 01-03-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 20:02

Metalfreak

Hoije woh!

euchromatic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:32:
[...]

Garantie gaat niet via Amazon maar via de verkoper

[...]

Dus hopelijk gaat dat goed.
Voor zover ik weet moet je toch altijd bij Amazon beginnen voor de garantie en kom je er dan niet uit, dan kan Amazon daarin bemiddelen. Je hebt immers een rechtstreekse overeenkomst met Amazon. En in mijn persoonlijke ervaring is Amazon heel erg soepel en makkelijk in garantieaanvragen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Pagina: 1