[SQUID] Contents filtering

Pagina: 1
Acties:

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Hiya,

Ff ut volgende, hier op mijn werk hebben wij sinds kort een SQUID Proxy draaien op SuSE 7.2 Professional (de eerste Linuxbak hier, komen er nog wel meer! want deze crash niet :P )

Maar... ik heb een paar eerwaarde collega's die ook mp3 erg leuk vinden. Hoe kan ik dat "blocken" :?

Ik wil iets doen met de mimes (bedoel dus audio/mpeg) bestanden blocken. Tevens ook pagina's met bepaalde woorden die ik kan definieren.

Even voor de duidelijkheid, ik heb al flink gezocht, maar kon niets vinden. Wordt dus niet boos op mij :( Tevens ben ik geen newbie onder linux, maar qua fine-tuning van squid weer wel :(

Een link oid zal mij heel wat verder helpen!

bijvoorbaat dank!

My weblog

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je kunt inderdaad via mime-types bepaalde bestanden blocken. Hoe? Tsja, zoek in de docs. Daar kan ik je niet bij helpen. Wat ik wel voor je weet is hoe je bestanden kunt blocken die bepaalde namen bevatten in de URL. Dat kan via een redirect-client. In de squid config kun je een prog definieren. Dat progje krijgt op de STD-IN alle URLs door en geeft indien nodig een alternatief. Een voorbeeld hiervan is "Sleezeball". Dat is een addblocker die op deze manier in Squid wordt gebruikt. Je kunt hiermee ook andere bestanden blocken. Er zijn zat van deze progs op freshmeat te vinden.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijk eens naar SquidGuard.
Kan een hoop filtering doen. Misschien ook wel mp3.
http://www.squidguard.org/

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
thnx

My weblog

Verwijderd

Squid Block is er ok eentje

Daar kan je lijsten fetchen die dagelijks upgedate worden. en die blokken op contens.

S