Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo allemaal,

Ik ben pas geleden verhuist en ik wil een ruimte creeeren voor werk/gamen/traden. Ik wil daarbij gaan werken met meerder monitoren voor schillende beelden te hebben.
Ik wil dus bijvoorbeeld 4 verschillende schermen hebben. Nu heb ik geen ervaring met monitoren en vroeg me dus af hoe ik dit het beste kan doen.
Kan ik beter afzonderlijk 4 aparte kopen (wel dezelfde)? en dan met behulp van beugels naast elkaar doen.
Op internet heb ik ook gelezen dat er 49 inch monitoren zijn. Kan ik beter 1 van deze kopen? Maar hoeveel "beelschermen" kan ik daar dan op kwijt? En kan ik ze beter boven elkaar of naast elkaar doen?
Verder is het de bedoeling dat de schermen gaan werken op een laptop. Kan een laptop het aan om 4 verschillende schermen te genereren.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet, Roy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat heb je precies nodig en wat heb je zelf al uitgezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10
Eigenlijk al je vragen kun je beantwoorden met: "Ligt eraan".

Hoeveel vensters voor je traden heb je nodig?
Laptop aankunnen van 4 schermen? Ligt er vooral aan welke laptop. Ga uit van 1 uitgang is 1 scherm. Zou zelf als het prima past voor een grote ultra wide gaan zoals die 49 inch.

Hoe je ze het beste kunt plaatsen is volledig aan wat je zelf fijn vind. Als je voor 4 losse schermen gaat, zou ik zelf voor 2x2 gaan als opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyM
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb nu een laptop ASUS R566L. Alleen op 1 scherm traden is moeilijk, omdat er vaak dingen tegelijk in de gaten gehouden moeten worden. Daarom wil ik mijn laptop aansluiten op (??) schermen/scherm om 4 vensters tegelijk in de gaten te houden.
Nu vraag ik me af wat voor monitors ik daar het beste voor aanschaf. Hoeveel vensters kan ik kwijt in een 49 inch ultra wide monitor, of moet ik daar dan 2 boven elkaar voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:02
RoyM schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:03:
Ik heb nu een laptop ASUS R566L. Alleen op 1 scherm traden is moeilijk, omdat er vaak dingen tegelijk in de gaten gehouden moeten worden. Daarom wil ik mijn laptop aansluiten op (??) schermen/scherm om 4 vensters tegelijk in de gaten te houden.
Nu vraag ik me af wat voor monitors ik daar het beste voor aanschaf. Hoeveel vensters kan ik kwijt in een 49 inch ultra wide monitor, of moet ik daar dan 2 boven elkaar voor hebben?
Hoe groot wil je die vensters hebben? Op een 42" kan ik al best veel kwijt. ik dacht ooit een 2e monitor er naast te zetten maar dit is al flink groot. Daarnaast: Het is niet zo dat meer schermen/vensters je een betere trader maakt. De vraag is ook hoeveel je met je hoofd wilt draaien of hoeveel je in je ooghoeken kunt zien. Ik heb 1 42" (4K) en die is ~ gelijk aan 4 kleintjes. 2x 42" past niet op een standaard bureau maar zou wel een oplossing voor je kunnen zijn. 1x 49" of 55" kan natuurlijk ook maar kun je niet naar je toe draaien, De afstand tussen de uiteinden is bij grote monitoren zo groot dat je de zijkanten niet meer ziet/kunt lezen. Dan misschien beter 2x een grote curved monitor boven elkaar, bijvoorbeeld deze: uitvoering: Samsung Odyssey Neo G95NC 57" (CG952NU) Zwart Je kunt dan de bovenste iets naar beneden kantelen.

Je zult vast een andere videokaart nodig hebben om de hoeveelheid pixels goed aan te kunnen sturen.

Daarnaast: Ga je alleen grafieken kijken of ook (veel) rekenen? In dat geval kun je misschien betere een dedicated PC inzetten. Sowieso verstandig lijkt het me dat je je trading PC niet voor andere dingen gebruikt zoals je dat met een laptop wel zou doen., En natuurlijk ook denken aan een UPS en een backup voor je internet verbinding (5G?). Je zult maar net je internet verliezen tijdens de komende flashcrash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:02
Ik wil je ook op deze videos wijzen, zou je een handvat moeten geven:
7 things I wish I knew when I built my first home trading office
en
The ultimate home trading station and office tour
Pagina: 1