Bij deze een tekening van de situatie. In de doucheruimte is een drain en een wasbak, in de kamer ernaast een afvoer voor de wasmachine en droger. Deze wil ik via de ventilatiekoker naar beneden leiden, daar dan samenvoegen in een 75mm buis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qaeBQfHeovFsQO5f8pciuKkH.jpg?f=user_large)
Hoe kan ik dit het beste doen? De ventilatiekoker is geen groot gat, het zijn twee buizen die apart door de vloer gaan.
De loodgieter heeft het niet goed gemaakt, maar wil ook niet meedenken.
Misschien afvoer van de wasbak en de wasmachine combineren?
Kan de afvoer van de wasmachine onder de drain door?
Dus dan komen er twee pijpen naar de koker. Hoe verbind je die het beste?
Ik heb hier nog gezien dat men de volgende maten adviseert: douche 50, wasbak 40, wasmachine 75, bad 75. Is hier ergens een norm voor of een ander document dat we kunnen gebruiken om de loodgieter te overtuigen dat het aangepast moet worden? Hij heeft nu alles 40 gemaakt en aangesloten op een oude 50 afvoer die waarschijnlijk al deels verstopt is, want je hoort wat geborrel als de kraan van de wastafel loopt.
Voor de wasmachine 75 lukt waarschijnlijk niet, dat moet dan 50 worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qaeBQfHeovFsQO5f8pciuKkH.jpg?f=user_large)
Hoe kan ik dit het beste doen? De ventilatiekoker is geen groot gat, het zijn twee buizen die apart door de vloer gaan.
De loodgieter heeft het niet goed gemaakt, maar wil ook niet meedenken.
Misschien afvoer van de wasbak en de wasmachine combineren?
Kan de afvoer van de wasmachine onder de drain door?
Dus dan komen er twee pijpen naar de koker. Hoe verbind je die het beste?
Ik heb hier nog gezien dat men de volgende maten adviseert: douche 50, wasbak 40, wasmachine 75, bad 75. Is hier ergens een norm voor of een ander document dat we kunnen gebruiken om de loodgieter te overtuigen dat het aangepast moet worden? Hij heeft nu alles 40 gemaakt en aangesloten op een oude 50 afvoer die waarschijnlijk al deels verstopt is, want je hoort wat geborrel als de kraan van de wastafel loopt.
Voor de wasmachine 75 lukt waarschijnlijk niet, dat moet dan 50 worden.