Taalfouten enquete

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Het is fijn dat Tweakers afstudeerstages faciliteert, maar mag er wat meer begeleiding op komen? November vorig jaar was er imho meer dan terechte kritiek op de enquete over de vindbaarheid van informatie; nu staat er een enquete over slechtziendheid on-line die wemelt van taal- en spelfouten.
Het is de makers van de enquete misschien niet eens kwalijk te nemen. Het opstellen van een enquete lijkt simpeler dan het is en is ook onderdeel van een leerproces. Tweakers zelf zou het kunnen afdoen met de opmerking dat de enquete niet onder de verantwoordelijkheid valt van de redactie. Maar het grote blauwe vlak met daarin het verzoek om de enquete in te vullen maakt het wel degelijk een uiting van de site en dan is het zacht gezegd vreemd dat een site met een professionele redactie dit online zet.

Ik denk dat op deze manier het draagvlak om enquetes in te vullen minder wordt. Vandaar dus de suggestie om, voordat er weer een volgende enquete online geslingerd, deze even na te laten lopen door een meer ervaren medewerker. Ik denk dat dat alleen maar ten goede komt aan Tweakers, de bezoekers van de site, de enquete zelf en studenten die bij tweakers hun afstudeerproject mogen uitvoeren.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien een tweede toch er aan koppelen waarin en enquête uiteengezet wordt waarbij op voorhand al het nodige aan feedback kan worden verkregen. Op het moment dat een enquête door de commissie is, en dus uit de alfa-fase, kan die losgelaten worden voor het grote publiek.

Hoewel ik me ook werkelijk afvraag wat mensen op hun opleiding doen met peer-reviews. Controleren studenten hun eigen werk nog? Laten ze elkaar hun werk controleren?

Ik mocht destijds pas beginnen wanneer de onderzoeksvraag, de deelvragen en de manier van onderzoeken (inclusief vragen) helder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sypie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:48:
Hoewel ik me ook werkelijk afvraag wat mensen op hun opleiding doen met peer-reviews. Controleren studenten hun eigen werk nog? Laten ze elkaar hun werk controleren?
Als 50plusser die sinds vorig jaar z'n deeltijd studie is begonnen kan ik voor wat betreft mijn generatiegenoten bevestigend antwoorden :P
De jongere garde lijkt wat makkelijker om te gaan met dat principe als ik naar de praktijk kijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device