Sommige internetsites/apps werken en andere niet (tijdelijk)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virannha
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-12-2024
We hebben hier internet via Proximus, zitten aan het einde van de vaste lijn, snelheid maximaal 22 Mbps (onze buren ditto)
Proximus valt dikwijls helemaal weg, daarom hebben we ook Orange via 4G (maar beperkt tot 300 GB/maand - mijn man is op pensioen en kijkt veel tv)
Dikwijls valt TV Vlaanderen opeens uit terwijl we kijken. Dan test ik met mijn gsm en ook daar geen TV. Ook de laptop vindt dan TV Vlaanderen niet.
MAAR als ik Netflix opstart werkt die wel!! Op GSM en op TV.
Ook ander sites laden niet (TV en GSM), behalve Gmail en WhatsApp en Facebook op mijn gsm, die lukken wel. De Apps van bvb Nieuwsblad en Wurdian laden niet. Soms komt de message "app eist actieve internetverbinding"
Heb Panasonic TV met een Google Chromecast maar identiek probleem dus met mijn laptop en onze GSMs, dus aan onze toestellen ligt het niet. Soms helpt herstarten van de router en soms niet.
Nu is de vraag, waarom? Ik switch naar Orange en alles werkt dus op dat gebied is het opgelost maar ik wil weten WAAROM (sorry for shouting).
DNS server? Want bvb de BBC App start wel op ... zoals reeds vermeld, Netflix en Gmail en Facebook en WhatsApp. Niet de Belgische VTM Go en GOPLAY en TV VL - Belgische servers willen niet???? Of wat. Raar he....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Hoe wissel je tussen vaste lijn van Proximus en 4G van Orange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03
Netflix, Google en Meta ondersteunen allen ipv6. Mogelijk dat alleen ipv4 eruit ligt.