Video digitaliseren maar krijg alleen zwart wit beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Mijn vraag
...
Ik heb een paar oude videobanden liggen en die wil ik graag digitaliseren maar ik krijg bij 1 videorecorder alleen zwart wit beeld. Het gaat dan om een Philips2000 systeem (ik heb ook nog een VHS recorder).

Als ik bij de VHS recorder de beelden verstuur via een s-video kabel dan krijg ik wel kleurenbeelden te zien. Maar helaas zit er op de Philips2000 recorder alleen een Scart-aansluiting. Als ik via een adapter (scart -> s-video en tulp) de beelden verstuur dan krijg ik alleen maar zwart-wit beelden te zien.

Is er een manier om via de scart-uitgang van die Philips2000 recorder toch kleurenbeelden over te zetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die P2000 zal wel geen s-video ondersteunen. Mogelijk zal je op die P2000 het composiet signaal moeten gebruiken vanuit de scart kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 25-02-2024 11:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
Appelmoesje schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:17:
Als ik bij de VHS recorder de beelden verstuur via een s-video kabel dan krijg ik wel kleurenbeelden te zien.
Is die VHS videorecorder wel een S-VHS recorder?
Normaal gesproken hebben standaard (VHS) Videorecorders alleen een composiet signaal op de SCART/Video aansluitingen zitten.
Met een S-Video kabels krijg je dan inderdaad alleen zwart/wit beeld of soms ook kleur wel als je de kabels "verkeerd aangesloten" gebruikt.
Gebruik dus bij standaard Videorecorders zonder S-Video signaal alleen composiet/audio (geel/rood/wit) aansluitingen.

Zie ook vele topics hierover:
Tweakers: SCART Videorecorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
De VHS recorder is een JVC HR-DVS1 dus dat is zeker een S-VHS recorder (helaas is daar de firewire uitgang van kapot, maar dat heeft hier niets mee te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:26
Inderdaad, dat is zeker geen gewone VHS recorder. :)
Eventueel zou je de P2000 natuurlijk ook nog via de SCART kunnen doorverbinden met je JVC?
Afhankelijk van de eventuele instellingen/mogelijkheden kan dat dan misschien nog wat betere kwaliteit opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Ja, die JVC is echt een mooi ding, alleen kan ik die firewire nergens meer laten maken.

Ik zal eens proberen om via Scart de P2000 naar de JVC te laten gaan.
Pagina: 1