Alleen verslag online inzien als akkoord met push-berichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Ik wil mijn taxatieverslag inzien. De gemeente verwijst me naar mijn.overheid.nl. Maar daar kan ik hem alléén inzien als ik akkoord ga dat de belastingdienst mij voortaan per mail berichten stuurt. En dat wil ik niet: ik wil die nog gewoon per post blijven ontvangen. Dus ik kan niet verder.

Iemand een idee hoe ik wel mijn taxatieverslag kan inzien, zonder dat ik de berichten van de belastingdienst per mail hoef te ontvangen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Inloggen bij de partij die jouw lokale belasting int. GBLT of wie er ook maar in jouw regio zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belastingdienst? Of gemeente? Ben je eerder akkoord gegaan met communicatie van de gemeente via mijn.overheid.nl?

Dan nog, maak afspraak om fysiek langs te gaan voor inzage, of vraag een papieren kopie. Willekeurige gemeentesite:
Wilt u het taxatieverslag per post ontvangen of wilt u dat bijvoorbeeld uw makelaar het verslag krijgt? Klik dan op 'Per post opvragen'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aanvulling:
Tha Deo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:36:
voortaan per mail berichten stuurt. En dat wil ik niet: ik wil die nog gewoon per post blijven ontvangen. Dus ik kan niet verder.

Iemand een idee hoe ik wel mijn taxatieverslag kan inzien, zonder dat ik de berichten van de belastingdienst per mail hoef te ontvangen ?
Per mail? Je gaat het niet per mail krijgen. Je logt in op mijn.overheid.nl en ziet het daar. Je krijgt alleen een attenderingsmail, maar de documenten staan op die site ook als je niet een attenderingsmail ziet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tha Deo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:36: Maar daar kan ik hem alléén inzien als ik akkoord ga dat de belastingdienst mij voortaan per mail berichten stuurt.
Onzin natuurlijk….. het begint er al mee dat je taxatieverslag helemaal niet van de belastingdienst komt en dan is het ook nog zo dat je in je digitale berichtenbox gewoon per dienst kan aangeven of je het digitaal wilt ontvangen.

En de belastingdienst zelf stuurt een aankondiging digitaal maar de daadwerkelijke correspondentie ook nog geeoon per post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:21
Je hoeft niet alles aan te vinken. Je krijgt elke keer een overzicht met dingen die je digitaal KAN ontvangen. Is geen moeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ingmar89 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:12:
Je hoeft niet alles aan te vinken. Je krijgt elke keer een overzicht met dingen die je digitaal KAN ontvangen. Is geen moeten.
Jij kan de Belastingdienst uitvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Niet online
Belastingdienst kan je (als enige) niet uitvinken. Verder ben ik nooit akkoord gegaan met communicatie via mijn.overheid.nl.

Blijkbaar is het zo dat als je voor het eerst naar mijn.overheid gaat, je een keuzescherm krijgt waarop je kunt aangeven van welke dienst je elektronische communicatie wilt ontvangen. Als enige is de belastingdienst aangevinkt, en die kan je niet uitvinken. Je komt dus alleen voorbij het keuzescherm door akkoord te gaan met elektronische communicatie van de belastingdienst. Ik kom dus niet voorbij dat scherm en kan het taxatieverslag niet inzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tha Deo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:36:
De gemeente verwijst me naar mijn.overheid.nl. Maar daar kan ik hem alléén inzien als ik akkoord ga dat de belastingdienst mij voortaan per mail berichten stuurt. En dat wil ik niet: ik wil die nog gewoon per post blijven ontvangen.
N.B. Die blijf je voorlopig ook per post ontvangen hoor. Wellicht dat de Belastingdienst in de toekomst de mogelijkheid biedt om alleen digitaal te ontvangen, maar dan blijft het een keuze van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Daaruit haal ik dat ik (voorlopig), óòk als ik de belastingdienst aangekruist houd, nog papieren berichten blijf ontvangen. Dat is voor mij voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Tha Deo schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:53:
Dank voor jullie reacties. Daaruit haal ik dat ik (voorlopig), óòk als ik de belastingdienst aangekruist houd, nog papieren berichten blijf ontvangen. Dat is voor mij voldoende.
Klopt. Ik krijg nu de berichten (onnodig) 2x.
In de welbekende blauwe envelope en dan ook digitaal.
Vaak lees ik het bericht digitaal en dan 2-3 dagen later staat in PostNL dat er een blauwe envelope langs komt.

En dat vind ik echt zonde, maak het een of/of optie (en geen VERPLICHTE keuze zoals jij nu hebt).
Pagina: 1