Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 15:48
Vorig jaar heb ik onze centrale afzuiging vervangen (die was minstens 20 jaar oud, dus werd wel tijd). Daarnaast heb ik ook een ventilatie punt in de keuken herstelt die door de vorige eigenaar open achter een koof was weg gestopt. Op het lijstje stond nog om de capaciteit te berekenen, de unit zelf goed in te stellen a.d.h.v. de berekende capaciteit en de ventielen goed af te stellen.

Nu heb ik a.d.h.v. deze post Snelletomaat in "Schoonmaken ventilatiekanalen" een mooie 3D print gemaakt en een anemometer gecombineerd zodat ik de ventielen af kan stellen. Dus dat staat allemaal al klaar.

Het is mij alleen onduidelijk hoe ik de totale capaciteit moet bereken. Als ik bijvoorbeeld kijk naar: https://weltechniek.nl/advies/ventilatie-berekenen/ dan berekenen ze alle ruimtes in een woning, terwijl ik maar in 3 ruimtes en ventiel heb zitten: de keuken/woonkamer, WC en badkamer. Om de totale capaciteit te berekenen, moet ik dan enkel de ruimtes berekenen waar een ventiel zit of alle ruimtes?

Daarnaast, mocht ik wel alle ruimtes moeten berekenen, hoe ga ik dan de verdeling over de ventielen regelenen? Sowieso heb ik op zolder geen ventiel zitten, maar wellicht valt dit wel te realiseren aangezien daar de unit zelf ook zit.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800