Toon posts:

Blauwe lamp bij regenboog vandaan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Kheb vorige week een blauw lampje gekocht voor mijn computer voor 29,95 bij regenboog computers. Alleen hierbij zat een kaartje met wat weerstandjes en condensatoortjes om de 3 pin aansluiting op aan te sluiten. En zo heb ik die lamp aan mijn Bay bus gehangen. Maar wat is dat kaartje nou precies. En ken je die lamp ook zonder dat kaartje gebruiken? Alvast bedankt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt eraan wat voor lamp het is.. als het een neon of ccfl is is het een soort transformatorprintje, omdat die lamp op een wat hoger voltage werkt dan 12V.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48

RvV

Dat kaartje is de trafo denk ik. Die maakt van die 12V iets van rond de 1000, toch?

Y'24

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Transformatortje die maakt van 12 idd iets van 800v zal wel iets van Dont Touch op staan... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Bij dat plaatje/kaartje zat geen doosje om hem in te doen. Ken ik dat kaarje gewoon in mijn case leggen of is dat niet verstandig in verband met de geleidenheid van mijn case? Anders maak ik er wel een doosje omheen. En ik wou graag weten wat andere mensen met dit kaartje hebben gedaan.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:48

RvV

Als je hem aanraakt doet het inderdaad pijn. :) Het maakt niet uit hoe je hem in je kast leg zo lang de pinnetjes aan de onderkant van de trafo geen contact met elkaar hebben. Ik had er een hoop zwart tape omheen gedaan.

Y'24

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
Ik zou hem toch ff goed afschermen, want je voelt het wel hoor... En door kortsluiting of een vette piek ofzo je HD kapot of nog iets erger dat is nou ook weer niet de bedoeling toch?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga er effe wat tape overheen doen. Thx voor de replys.
Pagina: 1