Laspunten wieltje bureaustoel afgebroken, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Dit kennen we vast allemaal wel; je koopt een bureaustoel en vroeg of laat gaat het ding gewoon een keer kapot. Is het een hele poot, dan een armleuning, de zitting of de luchtvering, er is altijd wel iets.

Als de 'schade' maar groot genoeg breng je em naar de stort en koop je een nieuwe. Maar mijn huidige stoel is misschien 3 jaar oud, zit verder prima, heeft geen problemen, maar plotseling was het gisteren raak. Ik flikkerde zo in 1x achterover en kon gelukkig nog verhinderen dat ik met m'n hoofd tegen de radiator aan zou vallen. Gevolg: een gebroken wiel van mijn bureaustoel. Of bij nadere inspectie, een drietal armpieterige lasverbindingen. Zie foto hieronder. Oke, de stoel was ook maar € 95,- maar ja, je schrikt wel.

Aangezien het maar om 1 wieltje gaat, wat kan ik hier nu het beste mee doen? Ik ben geen lasser en ik ken ook niemand die last. En om die hele stoel nu naar de stort te brengen vanwege dit, eigenlijk ook zonde.

Wat doen jullie meestal in dit geval?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/knftlDZgmYolwPsXOGWMSiuS.jpg

Mijn YouTube Channel

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou hem wegflikkeren want onveilig.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Snowwie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 02:32:
Dit kennen we vast allemaal wel; je koopt een bureaustoel en vroeg of laat gaat het ding gewoon een keer kapot. Is het een hele poot, dan een armleuning, de zitting of de luchtvering, er is altijd wel iets.

Als de 'schade' maar groot genoeg breng je em naar de stort en koop je een nieuwe. Maar mijn huidige stoel is misschien 3 jaar oud, zit verder prima, heeft geen problemen, maar plotseling was het gisteren raak. Ik flikkerde zo in 1x achterover en kon gelukkig nog verhinderen dat ik met m'n hoofd tegen de radiator aan zou vallen. Gevolg: een gebroken wiel van mijn bureaustoel. Of bij nadere inspectie, een drietal armpieterige lasverbindingen. Zie foto hieronder. Oke, de stoel was ook maar € 95,- maar ja, je schrikt wel.

Aangezien het maar om 1 wieltje gaat, wat kan ik hier nu het beste mee doen? Ik ben geen lasser en ik ken ook niemand die last. En om die hele stoel nu naar de stort te brengen vanwege dit, eigenlijk ook zonde.

[Afbeelding]
* StevenK is verantwoordelijk voor een bedrijf dat o.a. laswerk doet, dus ik zou het wel weten :)

Lassers zitten echt overal, dus ik zou toch even zoeken. Waar zoek je ongeveer?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
StevenK schreef op zondag 25 februari 2024 @ 07:29:
[...]

* StevenK is verantwoordelijk voor een bedrijf dat o.a. laswerk doet, dus ik zou het wel weten :)

Lassers zitten echt overal, dus ik zou toch even zoeken. Waar zoek je ongeveer?
Het stevig volgebouwde en overbevolkt Noord-Oost-Groningen :+

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gevolg: een gebroken wiel van mijn bureaustoel.
Nee, dat is de oorzaak. Nu dit wieltje, volgende keer een ander wieltje en wel met je kop tegen de verwarming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daar hebben ze vast ook wel een technische MBO of een boerenbedrijf (ja, die lassen ook vaak hun eigen spullen. Het hoeft niet mooi te zijn, zo lang het maar goed vast zit.

@eLScha Sommige mensen zitten ook te wippen met hun bureaustoel... Dat gaat een keer mis. Dan is het wel het gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 17:18

[Afbeelding]
De radiator een schop geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
sypie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 23:17:
Daar hebben ze vast ook wel een technische MBO of een boerenbedrijf (ja, die lassen ook vaak hun eigen spullen.
Vooral die laatste.En anders een loonwerkersbedrijf. Daar staat op zeker wel een lasapparaat.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 12:57
Vervang gewoon de complete kruisvoet (het onderste stuk waar de wieltjes aan vast zitten) voor een paar tientjes? Makkelijker dan lassen, alleen even de juiste diameter opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even een rondje op het industrieterrrein en bij wat bedrijven die metaal lijken te doen naar binnen wandelen, ren ff bij een grote toko naar binnen en/of een klein bedrijfje dat bijv hekwerkjes maakt of ander spul.

grote kans dat iemand wel ff ter plekke, of volgende week weer ophalen voor pak koeken, even een laspost wil aanslingeren voor je.

Een sosciale werkplaats in de buurt is ook vaak wel een plek waar je even terecht kunt

nee heb je, ja krijg je meestal wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 26-02-2024 08:53 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou voor 95 euro echt niet moeilijk gaan doen, dan kom je op iets meer dan 30 euro per jaar uit..

Tenzij je toevallig toch wil leren lassen of een school of bedrijf in de buurt hebt die lassen en het voor weinig of niks willen doen is het echt de tijd en het geld niet waard, en zelfs dan is het gehannes het niet waard tenzij deze zo achterin je auto past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Weggooien. Als dit wieltje al kapot is zal de rest binnenkort ook de geest wel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Weggooien is gewoon zonde... even iemand vinden die een beetje kan lassen zal de meeste moeite zijn, maar zo'n wieltje vastlassen is peanuts voor een beetje lasser. Laat je ook gelijk de andere wieltjes even nakijken en happy rolling :)

Vakschool in de buurt? Aannemers? Garagebedrijven? Eventueel een advertentie op marktplaats? Zoveel professionele en goede hobbylassers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:24
@Snowwie
Misschien een persoonlijke vraag, maar hoe zwaar ben je?
Een stoel van 95 euro is over het algemeen niet heel erg robuust, dus zal 3 jaar gebruik erg zwaar vinden.

Trek je conclusie en investeer in een goede stoel. Je hebt erg goede refurbishede stoelen voor circa 200 euro.
Zelf heb ik een Herman Miller met 12 jaar garantie, gekocht voor 500 euro.

En anders, kijk bij de ikea:
https://www.ikea.com/nl/n...m-zwart-70489394/#content

Die hebben meestal goede garantie en service en geven veel waar voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
Weggooien is inderdaad zonde, maar zoals gezegd, als dit ene pootje met maar 3 las 'tags' vast zit, zitten al die andere 4 ook zo (belabberd) vast. Ik denk, niet de moeite waard. Ach ja, het is een budget stoel, en dan kun je dat verwachten. @chrisborst mijn gewicht is de afgelopen jaren nogal uiteenlopend geweest van tussen de 90 en 110kg. Momenteel ben ik rond de 105kg. (Het lukt me niet echt om een stabiel gewicht te behouden, dus ik moet om de zoveel tijd een strikt dieet aangaan om extra kilo's weer kwijt te raken, maar dit is een heel ander onderwerp).

* Snowwie is 40 kilo afgevallen tussen sep 2017 en maart 2018 (van 120->80), en wederom 20 kilo tussen aug 2023 en nov 2023 (van 115 -> 95), maar sinds mijn vrouw sinds begin december bij me woont is het langzaamaan weer wat gegroeid. Vandaar opletten. Ook met die stoelen

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 10:57
Snowwie schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 19:40:
Weggooien is inderdaad zonde, maar zoals gezegd, als dit ene pootje met maar 3 las 'tags' vast zit, zitten al die andere 4 ook zo (belabberd) vast.]
Meet de binnendiameter van de buis op, je kunt er een buis in doen en deze dan in het wieltje steken. Dan zou je zonder lassen en met wat boutjes op kunnen lossen. Buis erin en dan rondom vastlassen is natuurlijk het beste.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Pagina: 1