Nieuwe Airpods Pro 2 willen niet verbinden met mijn telefoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-05 22:53
Ik heb nieuwe Airpods Pro 2 gekocht. Deze willen gek genoeg niet verbinden met mijn telefoon als de case dichtzit (met de Airpods erin uiteraard). Dit is bv. irritant als ik de Airpods wil lokaliseren middels ''Find My iPhone''. Ik heb de Airpods inmiddels laten vervangen door Media Markt en heb exact hetzelfde probleem bij de nieuwe Airpods, dus het ligt duidelijk niet aan de Airpods, maar aan mijn telefoon.... Ik heb een iPhone 13 met de nieuwste iOS. Ook alle updates van de Airpods zijn up-to-date.

Iemand die dit probleem herkent? Ik kan via internet geen enkele case vinden die lijkt op de mijne.

[ Voor 8% gewijzigd door elpee op 24-02-2024 23:00 ]

Beste antwoord (via elpee op 25-02-2024 17:33)

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
De Zoek mij-app werkt beter. Daar kan ik namelijk de locatie zien terwijl de Airpods bij mij via de webpagina offline zijn. Kun je de app eens gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.ZeroNull! op 25-02-2024 11:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je bedoelt als de case dicht zit met de AirPods er in? Klopt, dan maakt ‘ie geen verbinding. En da’s ook helemaal niet nodig voor Zoek mijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Icephase schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:42:
Je bedoelt als de case dicht zit met de AirPods er in? Klopt, dan maakt ‘ie geen verbinding. En da’s ook helemaal niet nodig voor Zoek mijn…
Ja dit bedoel ik. Toch kan ik geen verbinding maken met Zoek mijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VB2DnRwUrrY9MwkcQu0GD0gAmAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UQLyhHWc5nTkXP3Yb2V2cjux.png?f=fotoalbum_large

Hij wil ze pas laten piepen op het moment dat mijn Airpods verbinding maken met mijn phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 00:10

NSG

Je weet niks!

Weet je zeker dat het je de Pro 2 hebt gekocht? Volgens mij zou je met de Pro 2 een ander icoontje in Find my moeten zien, namelijk AirPods in de oplaadcase. Je laat hierbij ook de oplaadcase piepen, niet de oordopjes. Dat kan alleen als ze uit de oplaadcase zijn

[ Voor 25% gewijzigd door NSG op 25-02-2024 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 17:25
Ik zie ook een andere afbeelding voor de Pro 2, van een open case met de twee oortjes er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:34
elpee schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:43:
[...]
Ja dit bedoel ik. Toch kan ik geen verbinding maken met Zoek mijn...
Waar kijken we precies naar? Is dat een 3th party app die je gebruikt ipv findmy o.i.d.?
Aangezien je MediaMarkt noemt ga ik ervanuit dat de APP's echt zijn, maar dit is niet de findmy app.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 25-02-2024 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 13:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

elpee schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:46:
[Afbeelding]

Hij wil ze pas laten piepen op het moment dat mijn Airpods verbinding maken met mijn phone.
Dit is niet de ‘Zoek mijn…’ app van Apple volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Icephase schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:56:
[...]
Dit is niet de ‘Zoek mijn…’ app van Apple volgens mij.
Jawel.

Verder zijn het gewoon originele Airpod Pro 2's die ik bij de Media markt gekocht heb met partnummer: MTJV3ZM/A.

[ Voor 23% gewijzigd door elpee op 25-02-2024 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:04
Heb je geen iPhone? Die app ziet er anders uit bij mij.

[ Voor 48% gewijzigd door jeroen3 op 25-02-2024 10:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mede-Tweakers, hij gebruikt Zoek Mijn op de webpagina van Apple.

https://www.icloud.com/find/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Vorkie schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:29:
mede-Tweakers, hij gebruikt Zoek Mijn op de webpagina van Apple.

https://www.icloud.com/find/
Ik gebruik inderdaad de webversie. Had ik erbij moeten zetten, my bad! Thank you!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:27
Ben je bekend met de werking van Find My? Het werkt alleen als er een iPhone met Bluetooth aan dichtbij je AirPods in de buurt is. Vaak zit er ook redelijk wat vertraging in de locatieupdates.

Welke firmware heb je op je Airpods?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
mijn web app ziet er het zelfde uit, mijn airpods gingen pas piepen toen ik de case open maakte en er verbinding werd gemaakt met mijn iphone.
ik denk dat dit komt omdat de airpods niet continu in verbinding staan met de Iphone om batterij te besparen.

ik denk dat het komt omdat "find my" geen verbinding kan maken met de airpods "find my" kan alleen aan alle iphones vragen of jouw airpods dichtbij zijn. er zal altijd verbinding met een iphone nodig zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door martijn- op 25-02-2024 11:18 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
De Zoek mij-app werkt beter. Daar kan ik namelijk de locatie zien terwijl de Airpods bij mij via de webpagina offline zijn. Kun je de app eens gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.ZeroNull! op 25-02-2024 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elpee
martijn- schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:12:
mijn web app ziet er het zelfde uit, mijn airpods gingen pas piepen toen ik de case open maakte en er verbinding werd gemaakt met mijn iphone.
ik denk dat dit komt omdat de airpods niet continu in verbinding staan met de Iphone om batterij te besparen.

ik denk dat het komt omdat "find my" geen verbinding kan maken met de airpods "find my" kan alleen aan alle iphones vragen of jouw airpods dichtbij zijn. er zal altijd verbinding met een iphone nodig zijn.
Ik heb exact hetzelfde.Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij de web-versie!?
Mr.ZeroNull! schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:18:
Hey! Door jouw antwoord ben ik 10 stappen verder. Via de app maakt ie inderdaad wel verbinding en kan ik de Airpods oppiepen! Top, hartelijk dank!

Echter volgt nu het volgende probleem. Stel ik ben mijn telefoon kwijt dan kan ik helaas niet via mijn PC de Airpods oppiepen.

Hoe dan ook, bedankt voor alle antwoorden!
oohh schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:40:
Ben je bekend met de werking van Find My? Het werkt alleen als er een iPhone met Bluetooth aan dichtbij je AirPods in de buurt is. Vaak zit er ook redelijk wat vertraging in de locatieupdates.

Welke firmware heb je op je Airpods?
Ik heb de laatste firmware. Bedankt voor je suggestie. Dit heeft het probleem verholpen _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door elpee op 25-02-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:34
elpee schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:25:
[...]

Echter volgt nu het volgende probleem. Stel ik ben mijn telefoon kwijt dan kan ik helaas niet via mijn PC de Airpods oppiepen.
Als je de telefoon kwijt bent is dát een groter probleem denk ik dan de Airpods kwijt zijn :p

Sowieso zou je die Airpods niet op kunnen piepen als je de telefoon kwijt bent, want de pods hebben wel een Apple-device in de buurt nodig om gevonden te kunnen worden. (Tenzij je ook een iPad o.i.d. hebt, maar dan kan je weer dáár én je iPhone én je pods mee terug vinden).

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 26-02-2024 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar de AirPods Pro gen 2 hebben toch de case met U1?

De losse AirPods ga je niet zo snel terugvinden, maar als ze in de case zelf zitten kan deze zonder verbinding gevonden worden, net zoals de AirTag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-05 17:34
elpee schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:46:
[Afbeelding]

Edit: was al op geantwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 26-02-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpee
Dennisdn schreef op maandag 26 februari 2024 @ 06:41:
[...]

Als je de telefoon kwijt bent is dát een groter probleem denk ik dan de Airpods kwijt zijn :p

Sowieso zou je die Airpods niet op kunnen piepen als je de telefoon kwijt bent, want de pods hebben wel een Apple-device in de buurt nodig om gevonden te kunnen worden. (Tenzij je ook een iPad o.i.d. hebt, maar dan kan je weer dáár én je iPhone én je pods mee terug vinden).
Klopt. Echter kan het ook voor komen dat de telefoon & AirPods beide in huis liggen, maar ik ze onmogelijk kan vinden. Dan in is connecten via de webpage ideaal. Bespaart me zo een kwartier zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 17:25
Bel eerst je telefoon, ga op het geluid af en gebruik je telefoon om je Airpods te vinden.... geen webpage voor nodig ;)
Pagina: 1