Tips voor RPG's - PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-06 09:57
Ik ben opzoek naar RPG's (en misschien MMORPGs) waar ik tientallen of honderden uren aan kan besteden. Ik val te vaak terug op games die ik al vaak heb gespeeld. Misschien kunnen er tips gegeven worden op basis van mijn lijstje van games die ik vaak heb gespeeld heb of nog speel.
  • Elder Scrolls: Skyrim
  • The Witcher 3 Wild Hunt
  • Assassin's Creed games (o.a. Black Flag, III en Unity)
  • Dragon Age: Inquisition
  • Red Dead Redemption I en II
  • Ghost of Tsutshima
  • Mafia games
Sci-fi games vallen af, niet mijn genre. Eveneens als apocalyptische settings. Het zijn vooral realitische of fantasy settings met mooie werelden en diepere verhalen. Ouder dan 2010 liever niet, op grafisch niveau heb ik een grens ;)

Ik probeer ook af en toe een poging te wagen aan MMORPG's maar dit is met vallen en opstaan. Ik heb enkele tientallen tot honderden uren in Elder Scrolls Online en Guild Wars 2. Ik wil wellicht New World weer eens oppakken, gespeeld vanaf release toen het nog niet echt af was. Black Desert Online heel even geprobeert maar was best overweldigend.

[ Voor 8% gewijzigd door Westland1940 op 24-02-2024 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:38
Uuhh

Balders gate 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:24
Blijft een gok he...
https://lastepoch.com/

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:33
Indien je turn based leuk vind:
divinity original sin 1,2
Baldur's gate 3
Solasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Thanks voor de reacties!

Games die van bovenaf gezien zijn spreken mij minder aan, geeft mij minder zo'n immersive gevoel. Baldur's Gate 3 ziet er best gaaf uit en lees ook alleen maar goede verhalen, jammer dat het dus meer van boven af gezien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:16
Final Fantasy 15
Kingdom Come Deliverance
Horizon
Yakuza Like A Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyronica
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19-06 18:26
Ashes of creation kan je in de gaten houden, release nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
Westland1940 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:26:
Thanks voor de reacties!

Games die van bovenaf gezien zijn spreken mij minder aan, geeft mij minder zo'n immersive gevoel. Baldur's Gate 3 ziet er best gaaf uit en lees ook alleen maar goede verhalen, jammer dat het dus meer van boven af gezien is.
Heel veel 'klassieke' rpg's zijn vaak toch wel van bovenaf gezien. Misschien heb je meer interesse in de actie rpg's achtige games die vaak meer een andere camerahoek hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:11
Ondanks de leeftijd zou ik zeker dragon age origins proberen. (2009)

Baldurs gate 3 ook een zeer goede aanrader.

[ Voor 25% gewijzigd door corporalnl op 25-02-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06

Grozno

acts without consequence!

Elden Ring

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Over de top fantasy vindt ik ook taai om in te komen (Final Fantasy o.a.). Ashes of Creation heb ik ook op het oog, en Dragon's Dogma 2 die volgens mij volgende maand uit komt!

Dragon Age Origins misschien is proberen al vindt ik het grafisch te oud ogen. Top down games zoals Baldur's Gate 3 gaat hem helaas niet worden, hoe goed dat spel ook is. Het is meer dat je mee kijkt dan dat je er echt in zit.
Wren schreef op zondag 25 februari 2024 @ 09:02:
[...]

Heel veel 'klassieke' rpg's zijn vaak toch wel van bovenaf gezien. Misschien heb je meer interesse in de actie rpg's achtige games die vaak meer een andere camerahoek hebben?
Absoluut, first person of achter de rug om meekijken, geeft mij een veel meer 'immersive' gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 08:32
Denk dat juist de beste rpg's van bovenaf zijn op dit moment. Is dan niet meer een actie/shooter waar je naar op zoek bent zoals een gears of war etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
stomley schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:26:
Denk dat juist de beste rpg's van bovenaf zijn op dit moment. Is dan niet meer een actie/shooter waar je naar op zoek bent zoals een gears of war etc?
Daarom zoek ik die ene pareltjes ;) Een shooter zou kunnen, maar niet per se iets waar ik naar opzoek ben. Een game als Dragon's Dogma 2 of Crimson Desert is iets wat ik graag wil spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Westland1940 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:56:
[...]

Daarom zoek ik die ene pareltjes ;) Een shooter zou kunnen, maar niet per se iets waar ik naar opzoek ben. Een game als Dragon's Dogma 2 of Crimson Desert is iets wat ik graag wil spelen!
Ik denk dat je dan beter naar mmorpg's kan kijken, die zijn ook vaker third person, ik zou verder aan mass effect denken maar dat is weer scifi waar je niet van houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Kingdom Come Deliverance voldoet volgens mij aan alles dat je in een RPG zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:06
Ik ben zojuist begonnen met Greedfall. Tot nu toe vermaak ik mij prima!

[ Voor 27% gewijzigd door Flavius op 25-02-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Wren schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat je dan beter naar mmorpg's kan kijken, die zijn ook vaker third person, ik zou verder aan mass effect denken maar dat is weer scifi waar je niet van houdt.
Zeker? Mijn favoriete games zijn anders The Elder Scrolls en The Witcher 3. Dragon Age vonond ik ook tof.

Kingdom Come Deliverance geprobeerd maar kwam er niet in... Greedfall eveneens. Moeilijk ben ik hé ;( haha.

[ Voor 12% gewijzigd door Westland1940 op 25-02-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 20:34
Poeh, er zijn wel een behoorlijk aantal games waar ik mij mee vermaak :) (of waar ik met smart op zit te wachten). MMORPG's waar ik nog op wacht en die dit jaar uit gaan komen:

- Throne and Liberty
- Blue Protocol

MMORPG's waar ik nu nog veel plezier mee heb zijn:

- World of Warcraft
- New World (heel erg immersive met deze behoorlijk nieuwe MMORPG)
- Star Wars: The Old Republic

Zelf ben ik opnieuw begonnen aan Hogwarts Legacy! Als je van Harry Potter houdt, is dit de game om te spelen! Je kan makkelijk 200+ uur in zo'n game stoppen, met alle quests, je eigen Room of Requirement inrichten, etc!

Ook heb ik heel erg veel plezier met No Man's Sky. Deze game biedt tegenwoordig zoveel, met alle updates erbij steek je makkelijk honderden (of duizenden) uren in de game. Van exploren, base builden, verzamelen van creatures, verzamelen van schepen, grote Freighter (groot space ship), multiplayer werkt ook super, je hebt ook daily en weekly challenges, civilizations (je ook ook een overseer worden van je eigen civilization), leren van talen, upgraden van je wapens, cosmetics unlocken...noem het maar op. Er komt geen einde aan de content. Ook het idee dat er nog zoveel planten en sterrenstelses zijn die nog nooit geëxplored zijn, heel bijzonder!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
@Diigii Throne and Liberty ziet er ook heel interessant uit! Zal ik zeker in de gaten houden. New World heb ik dus even gespeelt tijdens de release maar was nog wat karig. Wellicht tijd om dit 2 jaar later eens op te pakken!

Net Hogwarts Legacy geïnstalleerd dus ben benieuwd!

Helaas is No Man's Sky helemaal niks voor mij, totaal geen sci-fi space fan. Starfield zou ik heel misschien eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Persona wellicht?

Ghost of Tshusima?

[ Voor 70% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2024 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
Westland1940 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:56:
[...]

Fallout New Vegas ! ! ! Als je deze nog niet hebt geprobeerd, dan raad ik je die echt aan.

Hij is vaak wel 1x per maand voor een prikkie te koop op GOG.

Als je NV gaat spelen, zou ik wel echt een goede modguide gebruiken. Ik zelf heb deze gevolgd, maar dat was toen versie 3.5. Nu is hij bij versie 5.0.

Een ander spel wat ik je aan kan raden, maar heeft minder klassieke RPG elementen is Kingdom come deliverence (door de zeer linaire quest opbouw en soms gewoon geforceerde keuzes en story telling).
Maar een erg leuke ervaring.

De modernere Deus-ex (revolution), kunnen erg vermakelijk zijn.

verder als je niet van top down houdt, maar wel leuke oldschoolgevoel en DnD: Knights of the old republic.

Als laatst misschien als skyrim fan; Morrowind !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
korenpc schreef op zondag 25 februari 2024 @ 17:38:
[...]

Fallout New Vegas ! ! ! Als je deze nog niet hebt geprobeerd, dan raad ik je die echt aan.

Hij is vaak wel 1x per maand voor een prikkie te koop op GOG.

Als je NV gaat spelen, zou ik wel echt een goede modguide gebruiken. Ik zelf heb deze gevolgd, maar dat was toen versie 3.5. Nu is hij bij versie 5.0.

Een ander spel wat ik je aan kan raden, maar heeft minder klassieke RPG elementen is Kingdom come deliverence (door de zeer linaire quest opbouw en soms gewoon geforceerde keuzes en story telling).
Maar een erg leuke ervaring.

De modernere Deus-ex (revolution), kunnen erg vermakelijk zijn.

verder als je niet van top down houdt, maar wel leuke oldschoolgevoel en DnD: Knights of the old republic.

Als laatst misschien als skyrim fan; Morrowind !
toon volledige bericht
Haha helaas, Fallout is ook niks voor mij. Jaren geleden New Vegas wat uurtjes gespeeld maar kwam er niet in. Fallout 4 idem dito. Zoals ik zei, geen sci-fi en dergelijke voor mij ;).
Timothy3000 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 16:59:
Persona wellicht?

Ghost of Tshusima?
Persona oogt echt te Aziatisch voor mij. Ghost of Tshusima heb ik zeker gespeeld, en genoten! Speciaal een Playstation aangeschaft voor die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
AC Oddysey en Origins ook al gespeeld zeker? Lastig dit hoor haha.

Xenoblade 3 wellicht? Switch game, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Oddysey en Origins zeker gespeeld. Origins net wat leuker. Xenoblade oogt echt te Aziatisch voor mij. Die exclusive Zelda games zou ik graag willen spelen maar ik zal niet snel een Switch kopen.

Hogwarts Legacy is tot nu toe grafisch echt indrukwekkend, alleen of deze magic setting mij net zoveel pakt als een fantasy setting als TW3 of TES...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:11
Westland1940 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 21:04:
Oddysey en Origins zeker gespeeld. Origins net wat leuker. Xenoblade oogt echt te Aziatisch voor mij. Die exclusive Zelda games zou ik graag willen spelen maar ik zal niet snel een Switch kopen.

Hogwarts Legacy is tot nu toe grafisch echt indrukwekkend, alleen of deze magic setting mij net zoveel pakt als een fantasy setting als TW3 of TES...
Ik heb nog eens naar je speel lijstje zitten kijken, maar je somt eigenlijk veel action adventures op waarvan, TW3 bijvoorbeeld ook de meest action adventure is van de witcher serie (dus de minste rpg elementen), zelfde geld voor Skyrim (al hoewel je skyrim, zo kunt modden dat het meer rpg elementen heeft).

Wat bedoel ik met rpg elementen ? In spellen als Baldur's Gate en TES Morrowind, achter de schermen zitten mechanismen waarin letterlijk gedobbeld wordt. Dus een zwaard heeft een Hit Point van 0-12 (plus je abilities zoals strenght, luck etc), maar je hitpoint kan dus zijn 0 en zelf meer dan 12. Het heeft dus een heel veel variablen hoe een gevecht, gesprek etc loopt. In een goede rpg, heb je deze skill checks, dus in elke vorm, bij spreken, bij vechten, rusten, nemen van potions etc.
Skyrim, Dragon age Inquisition zijn de rpg elementen vooral het op tellen en aftrekken van die skills points tegen over de andere partij. Hierdoor hebben dit soort games meer feel met een action adventure met hierin meer vrijheid en hebben ze op dit punt veel overeenkomsten met sandbox games (RDR, GTA)

Een game serie wat echt een tegenhanger van TES, zijn de Gothic games of Risen-Games (gemaakt door onze oosterburen) er staat een remake van Gothic 1 in de planning, misschien leuk om hier op in te stappen en anders als je langs de graphics kunt kijken lekker beginnen bij de oldschool Gothic. En anders probeer Morrowind eens, Mod het spel in naar hedendaagse graphics en je zult een prachtige ervaring hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door korenpc op 26-02-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:03

ye-roon

knaak

Baldurs Gate 3 is een obvious bet. En Final Fantasy 7 Remake.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
korenpc schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:39:
[...]

Ik heb nog eens naar je speel lijstje zitten kijken, maar je somt eigenlijk veel action adventures op waarvan, TW3 bijvoorbeeld ook de meest action adventure is van de witcher serie (dus de minste rpg elementen), zelfde geld voor Skyrim (al hoewel je skyrim, zo kunt modden dat het meer rpg elementen heeft).

Wat bedoel ik met rpg elementen ? In spellen als Baldur's Gate en TES Morrowind, achter de schermen zitten mechanismen waarin letterlijk gedobbeld wordt. Dus een zwaard heeft een Hit Point van 0-12 (plus je abilities zoals strenght, luck etc), maar je hitpoint kan dus zijn 0 en zelf meer dan 12. Het heeft dus een heel veel variablen hoe een gevecht, gesprek etc loopt. In een goede rpg, heb je deze skill checks, dus in elke vorm, bij spreken, bij vechten, rusten, nemen van potions etc.
Skyrim, Dragon age Inquisition zijn de rpg elementen vooral het op tellen en aftrekken van die skills points tegen over de andere partij. Hierdoor hebben dit soort games meer feel met een action adventure met hierin meer vrijheid en hebben ze op dit punt veel overeenkomsten met sandbox games (RDR, GTA)

Een game serie wat echt een tegenhanger van TES, zijn de Gothic games of Risen-Games (gemaakt door onze oosterburen) er staat een remake van Gothic 1 in de planning, misschien leuk om hier op in te stappen en anders als je langs de graphics kunt kijken lekker beginnen bij de oldschool Gothic. En anders probeer Morrowind eens, Mod het spel in naar hedendaagse graphics en je zult een prachtige ervaring hebben.
toon volledige bericht
Ik kan tot een bepaald niveau door de graphics heen kijken, maar Gothic 1 oogt echt te oud. Zelfde met Morrowind. Ook met mods vind ik het nog te oud ogen.

En Baldurs Gate 3 gaat hem (nog) niet worden voor mij vanwege de topdown view... ik pak Hogwarts Legacy even op, en misschien Cyberpunk 2077 weer eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Westland1940 op 26-02-2024 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Westland1940 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:35:
[...]

Ik kan tot een bepaald niveau door de graphics heen kijken, maar Gothic 1 oogt echt te oud. Zelfde met Morrowind. Ook met mods vind ik het nog te oud ogen.
...
OpenMW ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:08
Dit, 100%. Op basis van je openingspost past deze perfect in je straatje: realistische setting - in basis, er zit ook veel bizarre humor in de sidequests - met een mooie wereld, sterke personages en een diep verhaal. Kun je tientallen uren in kwijt en als je alles wil doen haal je zelfs de 100 uur. Bovendien een prima game om in het Yakuza universum mee te stappen. Het verhaal vond ik bijna even goed als dat van RDR2, en dat zegt een hoop!

Dit jaar is de opvolger van Like a Dragon uitgekomen (Infinite Wealth) die nog beter scoort in de reviews, maar daar zou ik niet aan beginnen zonder deze eerst te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Westland1940 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 19:35:
[...]

En Baldurs Gate 3 gaat hem (nog) niet worden voor mij vanwege de topdown view... ik pak Hogwarts Legacy even op, en misschien Cyberpunk 2077 weer eens proberen.
Als je BG3 met controller speelt dan valt de top down view wel mee. En Hogwarts... als je van een goed verhaal houdt zou ik daar niet aan beginnen ;) Maar ik ben dan ook geen Potter fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:22
Oude pareltjes:
Final fantasy 8, 9, 10 en 12
Metal gear solid 1, 2, 3 en 4

Deze games speel ik elke 5 jaar nog steeds helemaal door!

Een must play: Divinity original sin 2, ondanks de isometrische view (dat wilde ik eerst ook niet, maar de game is te goed). Obv baldurs gate 3 daarna, maar haalt het niet bij DV 2.

Verder weet ik niet wat voor RPGs je leuk vind

1 open wereld RPGs? (Witcher)
2 actie RPGs? (God of war)

Je hebt nog de complete Yakuza serie. Delen die ik kan aanraden om mee te starten zijn 0 en kiwami 2 (verhaal laat ik gewoon los).

Devil may cry serie vanzelfsprekend
Resident evil serie vanzelfsprekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
MGS, RE en DMC zijn toch geen rpgs?

[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 28-02-2024 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Yess... dit kan mij helaas niet motiveren om het alsnog op te pakken.
easygoingfox schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 22:08:
[...]

Als je BG3 met controller speelt dan valt de top down view wel mee. En Hogwarts... als je van een goed verhaal houdt zou ik daar niet aan beginnen ;) Maar ik ben dan ook geen Potter fan.
Yakuza Like A Dragon ziet er geinig uit maar ik ga niet hiervoor speciaal een PS kopen. Heb die niet meer nadat ik Ghost of Tsushima heb uitgespeeld.

MIsschien moet ik me zetten over de topdown view van BG3, al vindt ik dat best een dealbreaker. Ik ben nooit geweest van zulke games.Ik zit er veel liever midden in dan dat ik 'mee kijk' van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Westland1940 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:36:
[...]

[...]

Yakuza Like A Dragon ziet er geinig uit maar ik ga niet hiervoor speciaal een PS kopen. Heb die niet meer nadat ik Ghost of Tsushima heb uitgespeeld.

MIsschien moet ik me zetten over de topdown view van BG3, al vindt ik dat best een dealbreaker. Ik ben nooit geweest van zulke games.Ik zit er veel liever midden in dan dat ik 'mee kijk' van boven.
Yakuza games zijn gewoon op PC te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:43

KipCurreh

Nightcrawler

Outward misschien ?

Combineert fantasy RPG met wat survival en een uitdagende combat, is niet echt een AAA game

[ Voor 65% gewijzigd door KipCurreh op 28-02-2024 12:53 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
[...]

[...]

Gewoon beschikbaar op Steam ;) en regelmatig in te de aanbieding. Momenteel voor een euro of 15 te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door easygoingfox op 28-02-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06 10:18
Oblivion is ook altijd een optie - graphics nog zeker wel te doen, en er zal wel een mod zijn om te pimpen.
Vond ik zelf qua story toch beter dan Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:14

Dhrax

Prog Lord

[...]

Je mag BG3 best niet leuk vinden hoor ;)
Hier was die game binnen een uur deinstalled + refunded, het moet wel je ding zijn.

Mijn top 1 pick is The Witcher 3, wat een fantastische game is dat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dhrax schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:18:
[...]
maarja die kent de ts al :p

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
jellybrah schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:25:
Oude pareltjes:
Final fantasy 8, 9, 10 en 12
Metal gear solid 1, 2, 3 en 4

Deze games speel ik elke 5 jaar nog steeds helemaal door!

Een must play: Divinity original sin 2, ondanks de isometrische view (dat wilde ik eerst ook niet, maar de game is te goed). Obv baldurs gate 3 daarna, maar haalt het niet bij DV 2.

Verder weet ik niet wat voor RPGs je leuk vind

1 open wereld RPGs? (Witcher)
2 actie RPGs? (God of war)

Je hebt nog de complete Yakuza serie. Delen die ik kan aanraden om mee te starten zijn 0 en kiwami 2 (verhaal laat ik gewoon los).

Devil may cry serie vanzelfsprekend
Resident evil serie vanzelfsprekend
toon volledige bericht
Ik heb nog nooit een Final Fantasy spel gespeeld... behalve Final Fantasy Crystal Chronicles 100 jaar geleden. De Aziatische stijl spreekt mij altijd tegen. DV 2 is dus ook indd helaas topview... zo jammer is dat haha.

Open wereld RPGs vindt ik inpricipe het leukste, je helemaal verliezen in zo'n wereld. TW3 deed dat goed, Skyrim ook. Action RPG zoals... Far Cry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Westland1940 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Ik heb nog nooit een Final Fantasy spel gespeeld... behalve Final Fantasy Crystal Chronicles 100 jaar geleden. De Aziatische stijl spreekt mij altijd tegen. DV 2 is dus ook indd helaas topview... zo jammer is dat haha.

Open wereld RPGs vindt ik inpricipe het leukste, je helemaal verliezen in zo'n wereld. TW3 deed dat goed, Skyrim ook. Action RPG zoals... Far Cry?
Final Fantasy VII: Remake is een prachtige recente Final Fantasy. Als je meer open wereld zoekt dan is Final Fantasy XV wellicht wat voor jou.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:53
En is Elden Ring misschien een optie?

Veel verschillende wapens, gear en stats wat zorgt voor verschillende builds en plannen van aanpak.
Daarnaast een zeer grote open wereld en meer dan genoeg te doen.
Het is wel een vrij moeilijk spel, vooral om er de eerste keer in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
easygoingfox schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:14:
[...]

Gewoon beschikbaar op Steam ;) en regelmatig in te de aanbieding. Momenteel voor een euro of 15 te koop.
Ik zal hem in de gaten houden, eerst even kijken of het iets is voor mij. Zoals ik zei, Aziatische games zijn niet altijd mijn go-to games ;)
chime schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:00:
Oblivion is ook altijd een optie - graphics nog zeker wel te doen, en er zal wel een mod zijn om te pimpen.
Vond ik zelf qua story toch beter dan Skyrim.
Oh ja, ik dacht even dat Morrowind het spel was voor Skyrim. Zal ook deze is checken + mods. Wellicht is het dan een optie.
Mog schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Final Fantasy VII: Remake is een prachtige recente Final Fantasy. Als je meer open wereld zoekt dan is Final Fantasy XV wellicht wat voor jou.
Zal XV eens checken... oogt allemaal zo apart maar misschien gewoon eens proberen.

Elden Ring is ook iets wat mij niet heel snel trekt, net zoals al de voorgaande games van de zelfde uitgever. Outward daarentegen oogt wel geinig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Dhrax schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:18:
[...]

Je mag BG3 best niet leuk vinden hoor ;)
Hier was die game binnen een uur deinstalled + refunded, het moet wel je ding zijn.

Na een uur ben je de character creation nog niet eens uit toch? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
-edit

[ Voor 97% gewijzigd door Westland1940 op 28-02-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ik ben alweer wat uurtjes zoet in Hogwarts Legacy. Verhaal technisch en diepgaande build character zit er tot heden niet in, maar de wereld die neer is gezet is wel genieten zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Waar ik ook nog aan moest denken: heb je NieR en NieR: Automata al gespeeld? Verhaaltechnisch en qua character building twee pareltjes <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
easygoingfox schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:55:
Waar ik ook nog aan moest denken: heb je NieR en NieR: Automata al gespeeld? Verhaaltechnisch en qua character building twee pareltjes <3
Ik wilde die ook aanraden inderdaad. Maar zijn wel erg Japans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Timothy3000 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Ik wilde die ook aanraden inderdaad. Maar zijn wel erg Japans.
Met Engelse voice acting merk je daar niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Timothy voelde het goed aan, NieR: Automata oogt ook behoorlijk Aziatisch... het spijt me haha, maar dit trekt mij ook niet. Ik heb nooit echt games gespeeld met zo'n stijltje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Westland1940 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:14:
Timothy voelde het goed aan, NieR: Automata oogt ook behoorlijk Aziatisch... het spijt me haha, maar dit trekt mij ook niet. Ik heb nooit echt games gespeeld met zo'n stijltje.
Des te meer reden om het te proberen, wie weet ontdek je iets nieuws (en lekkers) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Elden ring alleen als je een beetje kan gamen haha. Ik ben een n00b en ik kom echt niet verder haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Westland1940 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:14:
Gewoon eens proberen want het zijn echt topgames.

Forspoken al gespeeld? Is ook een fijne game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Als ik moet beginnen aan een Aziatische game dan lijkt mij die Final Fantasy open wereld game mij wel wat. Momenteel TW3 en Hogwarts Legacy opgepakt, en dan wachten op Dragon's Dogma 2 eind deze maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17
Kijk eens naar Enshrouded
https://store.steampowered.com/app/1203620/Enshrouded/

Ik ben er al een tijdje dag en nacht mee bezig
Het is een RPG met Bouwen.

Raar dat hier nog maar Weinig mensen zijn die hem spelen .. samen spelen is dit echt een leuke game
En zo als er al genoemd is Last Epoch is echt een aanrader

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 03-03-2024 20:13 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Is Enshrouded al uit? Ziet er leuk uit maar ben niet per se een fan van games met de focus op het bouwen van basissen en dergelijke. Baldur's Gate 3 wil ik een kans geven, de review liegen er niet om. Nog even bezig met TW3 (100ste playthrough ;)?) Hogwarts Legacy ligt op een laag pitje en binnenkort de ogen gericht op Dragon's Dogma 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Westland1940 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:26:
Thanks voor de reacties!

Ik was in eerste instantie ook een beetje huiverig voor iso-metric view, maar heb toch BG3 gekocht en het is echt een RPG van uitzonderlijk goede kwaliteit. Witcher 3 was ik toch al gauw weer gestopt. BG3 zitten al wel 150+ uurtjes in denk ik en ben halverwege.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:14
FunkyTrip schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Ik was in eerste instantie ook een beetje huiverig voor iso-metric view, maar heb toch BG3 gekocht en het is echt een RPG van uitzonderlijk goede kwaliteit. Witcher 3 was ik toch al gauw weer gestopt. BG3 zitten al wel 150+ uurtjes in denk ik en ben halverwege.
Ik ben het ook nog aan het spelen, met mijn derde class bezig, act 1 bijna doorlopen. Als je dit lekker vindt spelen kan je ook nog Divine Divinity 2 spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Ik laat BG3 even voor wat het is, de top-down view is de grootste reden. Dragon's Dogma 2 is voor mij helaas niet te doen qua performance... en momenteel ben ik mij aan het verdiepen in Elden Ring. Iets te dark voor mij maar voor de rest ziet het er gewoon insane uit, en de meningen liegen er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Oeff jeetje... zoals men zegt "van een koude kermis thuiskomen", dat was Elden Ring helaas. Heel taai spel, wat niet verkeerd is, maar niet mijn ding blijkbaar. Wel echt een toffe setting en grafisch heel uniek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:28

-pollem-

Are you threatening me?

Westland1940 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:54:
Oeff jeetje... zoals men zegt "van een koude kermis thuiskomen", dat was Elden Ring helaas. Heel taai spel, wat niet verkeerd is, maar niet mijn ding blijkbaar. Wel echt een toffe setting en grafisch heel uniek.
Mijn ervaring is toch echt anders. Was mijn eerste game van FromSoftware en het was echt geweldig! Het verhaal, de setting, grafisch… Allemaal geweldig. Was erg lang geleden dat een game mij zo heeft gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Sea of stars. 1 van de beste rpg die ik gespeeld heb. Is wel 2d graphics maar speelt echt geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Westland1940 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:54:
Die game moet je wel echt even goed de tijd geven. Kan even duren voor het klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
-pollem- schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Mijn ervaring is toch echt anders. Was mijn eerste game van FromSoftware en het was echt geweldig! Het verhaal, de setting, grafisch… Allemaal geweldig. Was erg lang geleden dat een game mij zo heeft gepakt.
Ik wil het ook zeker niet op een of andere manier afkraken. Ik snap en zie dat dit voor veel mensen echt genieten is. Voor mij is het denk ik vooral wennen, ik speel nooit zulke pittige games. Ik kwam net uit die begin dungeon en zag verderop een kerel op een paard rondrennen. Werd compleet afgeslacht.
Timothy3000 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:03:
[...]

Die game moet je wel echt even goed de tijd geven. Kan even duren voor het klikt.
Misschien dat dat het is... ik hoop het.

Ik was toch weer geneigd om terug te vallen op games als Skyrim, The Witcher III of een AC III en Black Flag.

[ Voor 22% gewijzigd door Westland1940 op 30-03-2024 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Edit: dubbel post

[ Voor 83% gewijzigd door gupfishy op 30-03-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Westland1940 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:36:
[...]

Ik wil het ook zeker niet op een of andere manier afkraken. Ik snap en zie dat dit voor veel mensen echt genieten is. Voor mij is het denk ik vooral wennen, ik speel nooit zulke pittige games. Ik kwam net uit die begin dungeon en zag verderop een kerel op een paard rondrennen. Werd compleet afgeslacht.
Je kan niet alles in de wereld meteen aan. Goed de tijd nemen, wat levelen, wat onderzoeken en voor je het weet ben je uren verder en kom je wraak nemen op die man en z'n paard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:32
Ik had hetzelfde met Elden Ring, meerdere malen gestart maar ik vind het gewoon erg saai. Het is trouwens niet meer zo heel uitdagend als je eenmaal aan de combat went, dus misschien kun je het toch wat even meer tijd geven.

Verder zijn alle grote spellen wel genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
mister_S schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:55:
Ik had hetzelfde met Elden Ring, meerdere malen gestart maar ik vind het gewoon erg saai. Het is trouwens niet meer zo heel uitdagend als je eenmaal aan de combat went
Dat is niet helemaal waar imo.... zelfs als je aan de combat went blijven enemies en bazen vrij moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:32
Timothy3000 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:31:
[...]

Dat is niet helemaal waar imo.... zelfs als je aan de combat went blijven enemies en bazen vrij moeilijk.
Bazen blijven uiteraard moeilijk, maar de rest is redelijk simpele patroon herkenning. Dit is mijn persoonlijke ervaring uiteraard.

Ik had er maar ~20 uur erin gestoken omdat ik de lol ervan niet zag, dus het kan zijn dat ik echte moeilijke mobs niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja, dan was je waarschijnlijk nog niet zo heel ver inderdaad.

@Westland1940 Kingdom Come Deliverance al geprobeerd?

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 31-03-2024 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Elden Ring nog een keer een kans geven, het is compleet anders dan ik gewend ben. Ik heb ook nog nooit games gespeeld van deze uitgever. Kingdom Come bij release toen der tijd opgepakt maar het kon mij toen niet pakken. Misschien deze ook weer een kans geven.

Kon het niet laten maar weer terug gevallen op deze parel. Zo'n game die 1x in de 30 jaar uitkomt? Net zoals The Elder Scrolls onderhand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1lYh6BNgsX3o-6mF8IKwbNieJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fdfXdMdAt53cU4yTuqeSLH8Q.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1