Windows apstart pincode vergeten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusthuis
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-05 18:39
Hallo,
ik heb hier een recente HP laptop van een kennis,die zijn Windows opstart pincode vergeten is.
Deze heeft al verschillende pogingen gedaan,maar door te veel pogingen kan hij nu niet meer deze laptop laten doorstarten.
Bestaat er een manier om zonder of met een nieuwe pincode deze laptop te laten doorstarten ?
Alvast bedankt voor jullie tips

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmagus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:22
Ik dacht dat een pincode voor windows altijd in combinatie is met ene Microsoft account. Dan kan je die gebruiken om terug in te loggen ipv de pincode dacht ik. Of via het web in de ms account mss de pincode resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

tmagus schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 14:41:
Ik dacht dat een pincode voor windows altijd in combinatie is met ene Microsoft account. Dan kan je die gebruiken om terug in te loggen ipv de pincode dacht ik. Of via het web in de ms account mss de pincode resetten.
Dat dus :9

https://www.howtogeek.com...ows-pin-if-you-forget-it/

@rusthuis : Suc-6 (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-05 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Zonder diens Microsoft account is het niet mogelijk en is een herinstallatie benodigd.

Zolang er geen bitlocker actief is zou je de data dan nog kunnen redden door het uitbouwen van de opslag en deze aan een andere computer te hangen.

Het omzeilen van de beveiliging op elke andere manier dan ook kan en mag hier niet worden benoemd dus doen we dat ook niet :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:03
Je kan de laptop gebruiker resetten en omzetten naar een lokale account.zodat deze weer kan opstarten.
Hiren’s BootCD PE :
https://www.hirensbootcd.org/howtos/

Aangenomen er is geen bitlocker versleuteling natuurlijk.