Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borubudur
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-02-2024
Goedemiddag,

Na het exporteren van mijn filmpjes spelen deze niet meer af in Whatsapp. Via deze manier sloeg ik altijd alles op op mijn telefoon voor verdere doeleinden. Kan iemand mij vertellen waar het probleem wellicht kan zitten? Kan het zijn dat er een instelling verkeerd staat?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wordt het format niet ondersteund, en wat is er gewijzigd. WA op Android, Web of iOS ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borubudur
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-02-2024
Het gaat om WA op een Android, heeft altijd keurig gewerkt. Ik weet niet meer exact wat ik gewijzigd heb. Heb een aantal export instellingen gewijzigd om de bestanden zo klein mogelijk te houden. Toevallig enig idee welke setting het kan zijn waarom ze nief afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
Welke instellingen heb je? En waarmee maak je ze (tip: Handbrake)? Kijk eens (bijvoorbeeld via VLC) naar de info van je filmpje (welke codecs voor video en audio) en vergelijk dat met een filmpje wat wel werkte.
Er zijn zoveel codecs mogelijk (naast de containers als MKV, MP4, etc) dat het ondoenlijk is om te zeggen wat de mogelijke fout is zonder die info

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-04 18:39
Borubudur schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 13:51:
Goedemiddag,

Na het exporteren van mijn filmpjes spelen deze niet meer af in Whatsapp. Via deze manier sloeg ik altijd alles op op mijn telefoon voor verdere doeleinden. Kan iemand mij vertellen waar het probleem wellicht kan zitten? Kan het zijn dat er een instelling verkeerd staat?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Dag beste,

Welk programma gebruikt u voor het exporteren van de desbetreffende video's?
Probeer de volgende instellingen: h.264 (codec), yuv420p (pixelformat), crf 20

Ik hoor het wel.
Pixelformat instellen is niet optioneel, dat i.c.m. met de 'verkeerde' video-container codec oid. zorgt ervoor dat uw video niet werkt op WhatsApp. Dat is mijn hypothese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Hoi @Borubudur, los van het feit dat we op Tweakers ook wel enige eigen inzet verwachten (wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?), biedt je openings-post niet heel veel duidelijkheid.

- Wat voor bron-video's (formaat) gaat het over?
- Vanuit welk programma worden de filmpjes geëxporteerd?
- In wel formaat (codec, bitrate etc) exporteer je de bestanden?
- Welke export instelling heb je gewijzigd? (zoals je hierboven aangaf, kun je daar mee spelen).

Als je iets meer info hebt, kunnen de mensen hier je ook echt proberen te helpen.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---Roel---
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-04 18:39
Ik vermoed dat hij het zelf al heeft opgelost. Het is inmiddels al 3 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajcsweere
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03 11:14
Ik heb nu op mijn Chromebook plus ook meldingen in Whattsapp:

de video kan niet afgespeeld worden

(op GSM spelen de door mijn vrouw) opgenomen filmpjes wel af
Pagina: 1