suse boot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NA het downloaden van linux suse 7.2 in iso format heb ik hem gefikt met nero.
(hernoemd naar .nrg en dan bestand -> beeld aanmaken). Nu zit ik alleen met het probleem dat ie niet bootable is :(

iemand een sugestie

search wees uit op nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux bootable diskette downen (www.bootdisk.com denk ik, of van de suse site natuurlijk)
en dan met die disk booten en vandaaruit de setup starten misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:12

joop3

bootdisk aanmaken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(k.u.t. foutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor die site. maar ik heb alleen n bootsdisk gevonden voor 6.0 :( maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 15:55 schreef ybraat het volgende:
tnx voor die site. maar ik heb alleen n bootsdisk gevonden voor 6.0 :( maakt dit uit?
Ik denk het niet, maar zeker weten doe ik het ook niet (zie sig :))
Erg veel kan er imho niet misgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yup ut werkt niet tnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Heb je wel een Sparc? (Gewoon een vraagje...;))

Anders vind ik het wel erug vaag...

(Trouwens een ISO moet je gewoon ISO laten die kan Nero ook branden, moet je even in het menu zoeken.)

8-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 17:14 schreef theJKid het volgende:
Heb je wel een Sparc? (Gewoon een vraagje... ;) )
WAt is dat? (WAS IK MAAR GN NEWBIE)
Kan je dit ff uitleggen en als het kan er ook nog bij hou je het eventueel installeert.
tnx

enne dat branden met nero werkte niet maar met dat rename'n heeft hij het ook bij mandrake gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sparc is een computersysteem van Sun. Dat is géén ia32 processor (intel/x86 compatible).
Je zegt in je eerste post http://www.linuxiso.org/download/suse-7.1-sparc-1.iso gedownload te hebben, dat is de suse iso image voor sun sparcstations.
Die werken niet op een PC.
Als je suse op een pc wil draaien (wel aan te raden hoor!) moet je of de intel versie van de iso downloaden, maar dat is een zogeheten live evaluation versie, die alleen vanaf cd draait en niet op de harde schijf te installeren valt.
Misschien kun je dan beter het pakket kopen. Dan heb je in een keer alle software (7 cd's / 1 dvd) en ook boeken om je een eind op weg te helpen (je zegt zelf newbie te zijn, misschien is dat dan wel handig)
Pagina: 1