Toon posts:

WinXP en netwerk, hopeloos

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik word volkomen gestoord van me WinXP netwerk (beide PC's draaien WinXP).
Wat doe ik nou in godsnaam nu fout, terwijl het met Windows 98 allemaal wel goed ging?
Hier de info:

Server PC LAN netwerkkaart:
IP: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0

Client PC:
IP: 192.168.0.2
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1

Ik wil ICS van WinXP gebruiken, de werkgroep staat goed bij beide PC's dus dat is het probleem niet.
Wat is hier in godsnaam fout aan? :?
Pingen gaat perfect van en naar beide PC's, alleen nu nog dat internet. :'(

En nog een ander vraagje. Ik kan internet sharing aanzetten op beide netwerkkaarten in de host PC. Bij welke moet ik dit nou aanzetten, de netwerkkaart voor me LAN of bij me netwerkkaart van me Mxstream?

Verwijderd

Je moet het internet delen aanzetten op Mxstream (waar je mee inbeld), niet op de andere 2 netwerkkaarten.

Je hebt bij DNS wel een ip van de server ingevuld maar wat ik heb gedaan is niet het ip van de server invullen maar het DNS van de provider.

Dus: Planet internet DNS instellingen

DNS: 192.121.1.34
DNS: 192.121.1.66
Host: Servernaam
Domein: Werkgroep (bijv)

Gateway: ip van de server

Verwijderd

f*ck ics, pak bijv. WinRoutePro 4.1, werkt als n tiet.

NAT op de nic van mx enzenz...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 15:57 schreef Devil_2000 het volgende:
Je moet het internet delen aanzetten op Mxstream (waar je mee inbeld), niet op de andere 2 netwerkkaarten.

Je hebt bij DNS wel een ip van de server ingevuld maar wat ik heb gedaan is niet het ip van de server invullen maar het DNS van de provider.

Dus: Planet internet DNS instellingen

DNS: 192.121.1.34
DNS: 192.121.1.66

Gateway: ip van de server
Ja kwam er net ook achter van dat delen, wat een domme lul ben ik ook. Hehe! |:(
Toch bedankt!
En wat is het voordeel van dat DNS van de provider invullen? Ik heb Xs4all fast.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 16:00 schreef SmOkE19 het volgende:

[..]

En wat is het voordeel van dat DNS van de provider invullen? Ik heb Xs4all fast.
Dit zijn de instellingen die je moet invullen bij DNS -> zonder DNS kun je niet internetten dat zijn de voordelen :P
Bij Host vul je de servernaam in....

Vergeet niet Gateway in te vullen op de clients, gateway is ip van de server 192.168.0.1 (bijv).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/windows2000/gif/netwerkclient04.gif

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 08 september 2001 16:04 schreef Devil_2000 het volgende:

[..]

Dit zijn de instellingen die je moet invullen bij DNS -> zonder DNS kun je niet internetten dat zijn de voordelen :P
Bij Host vul je de servernaam in....
Ik kan anders op beide PC's internetten, terwijl ik op de client bij DNS 192.168.0.1 heb ingevuld.

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 16:07 schreef SmOkE19 het volgende:

[..]

Ik kan anders op beide PC's internetten, terwijl ik op de client bij DNS 192.168.0.1 heb ingevuld.
Nu kun je wel internetten :?, nou dan kun je het gewoon zo laten.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt alsnog! ;)
Pagina: 1