Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik PC gamen ontdekken. heb nog geen game ervaring maar het lijkt me leuk om Call of duty en Farming simulator 22 te gaan spelen. Dus gevarieerd gamen.
Ook heb ik geen ervaring in pc bouwen. Maar lijkt me wel leuk om dat ook te gaan ontdekken.
De software kant van de PC build zie ik het 'minst' zitten, is dit te doen zonder enige ervaring? (of is het wat dat betreft beter om voor een prebuild te gaan?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut maximum is rond de 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitor is een Samsung [S24R350FHU] (deze wil ik eerst houden en eventueel in de toekomst over gaan op een 1440p game scherm)
Mijn muis die ik nu gebruik is de Logitech [M590] (is deze goed genoeg voor gamen?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een beetje rond zitten kijken en ik ben op deze samenstelling gekomen. (Wifi is belangrijk ivm geen netwerk kabel mogelijk)
Behuizing: CORSAIR 4000D AIRFLOW TEMPERED GLASS
Processor(CPU): AMD RYZEN 5 7600
Ram geheugen: G.SKILL FLARE X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
Moederbord: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI
Voeding: MSI MAG A750GL PCIE5
CPU koeler: GELID SOLUTIONS TRANQUILLO 5 BLACK EDITION
SSD: LEXAR NM790 2 TB
GPU: ASROCK RADEON RX 7800 XT STEEL LEGEND 16GB OC
Toetsenbord: nog geen idee
Met het bovenstaande kom ik uit op 1463 euro. (Azerty)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk liever AMD gezien de prijs/kwaliteit.
Bij het aanschaffen gaat mijn voorkeur uit naar Azerty ivm de goede verhalen die ik hoor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een moederbord met Wifi.
Het liefst een toekomstgerichte PC. (ATX)
En het liefst geen luidruchtige PC.
Het liefst een videokaart van AMD omdat mijn huidige monitor freesync ondersteund. (of geeft dat niet een meerwaarde?)
Ga je overklokken?
Nee niet de bedoeling, Daarvoor heb ik te weinig ervaring met PC's.
Wat verwacht je van ons?[i]
Goede tips zou ik erg op prijs stellen
Graag wil ik PC gamen ontdekken. heb nog geen game ervaring maar het lijkt me leuk om Call of duty en Farming simulator 22 te gaan spelen. Dus gevarieerd gamen.
Ook heb ik geen ervaring in pc bouwen. Maar lijkt me wel leuk om dat ook te gaan ontdekken.
De software kant van de PC build zie ik het 'minst' zitten, is dit te doen zonder enige ervaring? (of is het wat dat betreft beter om voor een prebuild te gaan?)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut maximum is rond de 1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige monitor is een Samsung [S24R350FHU] (deze wil ik eerst houden en eventueel in de toekomst over gaan op een 1440p game scherm)
Mijn muis die ik nu gebruik is de Logitech [M590] (is deze goed genoeg voor gamen?)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb al een beetje rond zitten kijken en ik ben op deze samenstelling gekomen. (Wifi is belangrijk ivm geen netwerk kabel mogelijk)
Behuizing: CORSAIR 4000D AIRFLOW TEMPERED GLASS
Processor(CPU): AMD RYZEN 5 7600
Ram geheugen: G.SKILL FLARE X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
Moederbord: ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI
Voeding: MSI MAG A750GL PCIE5
CPU koeler: GELID SOLUTIONS TRANQUILLO 5 BLACK EDITION
SSD: LEXAR NM790 2 TB
GPU: ASROCK RADEON RX 7800 XT STEEL LEGEND 16GB OC
Toetsenbord: nog geen idee
Met het bovenstaande kom ik uit op 1463 euro. (Azerty)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik denk liever AMD gezien de prijs/kwaliteit.
Bij het aanschaffen gaat mijn voorkeur uit naar Azerty ivm de goede verhalen die ik hoor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een moederbord met Wifi.
Het liefst een toekomstgerichte PC. (ATX)
En het liefst geen luidruchtige PC.
Het liefst een videokaart van AMD omdat mijn huidige monitor freesync ondersteund. (of geeft dat niet een meerwaarde?)
Ga je overklokken?
Nee niet de bedoeling, Daarvoor heb ik te weinig ervaring met PC's.
Wat verwacht je van ons?[i]
Goede tips zou ik erg op prijs stellen