Ik ben samen met mijn zoon aan het kijken voor het samenstellen van een PC om te gamen. Onze ervaring met zelf samenstellen van een PC is nog niet rijkelijk. Op basis van de forumpost Best Budget Buy 1080p systeem hebben we wat samengesteld. Hier hebben we wat vragen over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon wil alleen gamen. Hij speelt met name Fortnite, Call of Duty en Formule 1.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget is 900 euro. Assemblage willen we zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor AOC Full HD (1080p) 240 Hz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opslag van 1 TB moet genoeg zij en je moet de bovengenoemde spellen vlot kunnen spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Voorkeur van mijn zoon ging uit naar een RTX 4060 videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Géén bijzondere eisen.
Ga je overklokken?
Tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over onderstaand lijstje. Past alles en is het systeem in balans? Volgens de specificaties van de videokaart zou een 550W voeding nodig zijn. Ik heb in jullie forum gezien dat jullie bij dezelfde videokaart een voeding van 400W hebben gekozen. Past dit ook? Doel is zoveel mogelijk bang-for-buck binnen het budget te krijgen.
Hier onze samenstelling:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon wil alleen gamen. Hij speelt met name Fortnite, Call of Duty en Formule 1.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximale budget is 900 euro. Assemblage willen we zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor AOC Full HD (1080p) 240 Hz.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opslag van 1 TB moet genoeg zij en je moet de bovengenoemde spellen vlot kunnen spelen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Voorkeur van mijn zoon ging uit naar een RTX 4060 videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Géén bijzondere eisen.
Ga je overklokken?
Tevreden met de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over onderstaand lijstje. Past alles en is het systeem in balans? Volgens de specificaties van de videokaart zou een 550W voeding nodig zijn. Ik heb in jullie forum gezien dat jullie bij dezelfde videokaart een voeding van 400W hebben gekozen. Past dit ook? Doel is zoveel mogelijk bang-for-buck binnen het budget te krijgen.
Hier onze samenstelling:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600G Tray | € 122,98 | € 122,98 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F GAMING WIFI II | € 134,- | € 134,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4060 OC Edition 8GB GDDR6 | € 309,- | € 309,- |
1 | Behuizingen | DeepCool CC360 ARGB Zwart | € 52,- | € 52,- |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 65,95 | € 65,95 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 10 550W | € 55,87 | € 55,87 |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 1TB | € 57,90 | € 57,90 |
Totaal | € 827,60 |