Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb helaas een hardnekkig probleem met mijn google pixel telefoon. Er komt troep in het laad gat (USB C) waardoor de oplaadkabel niet goed aansluit. Eerst laadt hij alleen op als je hem op een bepaalde stand houdt vervolgens laadt hij helemaal niet meer op (zoals nu).

Dan moet ik naar de telefoonwinkel die hebben een tooltje om de troep eruit te pulken. En dan doet hij het weer een paar weken. En dan begint het weer van voren af aan.

De man van de telefoonwinkel zei dat een gewone simkaart tool niet werkt (niet dun genoeg) en dat het ook met spelden etc. niet goed lukt dit schoon te maken.

Heeft iemand een tip of een link naar gereedschap om ervoor te zorgen dat dit gepiel tot het verleden behoort? Want het vergalt echt mijn gebruikerservaring van deze telefoon. Het schijnt dat hun tool onderdeel is van een professionele set om telefoons te repareren, ik vind het dan zonde om zo een hele set te moeten kopen want ik wil alleen de viezigheid uit het laadgat halen.

Met de oude kon je nog gewoon blazen of zo, maar met die usb C niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47

Yucon

*broem*

Tandartshaakje?

Ik heb er bij mezelf 1x troep in gehad, maar dat viel er toch wel redelijk uit te krabben. En als het je echt heel erg stoort heb je ook rubber dopjes die je in je poort zou kunnen doen.

Een veiligheidsspeld is trouwens ook heel erg dun, dunner dan de gemiddelde naald.

[ Voor 17% gewijzigd door Yucon op 24-02-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:48
Ik gebruik af en toe een houten tandenstoker. Voordeel van hout is dat je de pinnetjes van de aansluiting niet kapot kast.

En dan voor een paar cent van aliexpress een usb-c cover halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Thy... schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:18:
Ik gebruik af en toe een houten tandenstoker. Voordeel van hout is dat je de pinnetjes van de aansluiting niet kapot kast.

En dan voor een paar cent van aliexpress een usb-c cover halen.
Elke keer dat gat weer open en dicht pluggen vind ik ook weer zo wat, en ik ga dat dopje meteen kwijt raken.

Met een tandenstoker kreeg ik het niet schoon hoor. Waar vind je zulke flinterdunne dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Yucon schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:13:
Tandartshaakje?

Ik heb er bij mezelf 1x troep in gehad, maar dat viel er toch wel redelijk uit te krabben. En als het je echt heel erg stoort heb je ook rubber dopjes die je in je poort zou kunnen doen.

Een veiligheidsspeld is trouwens ook heel erg dun, dunner dan de gemiddelde naald.
Ik kan inderdaad een veiligheidsspeld proberen dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik doe het ook altijd met een houten tandenstoker, werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
stin00 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:29:
Ik doe het ook altijd met een houten tandenstoker, werkt uitstekend :)
Bestaan er extra dunne of zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
draadloos laden en het plugje in de poort laten zitten.

https://support.google.com/pixelphone/answer/9137565?hl=en

[ Voor 39% gewijzigd door jack zomer op 24-02-2024 09:34 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Snap dat die man van de telefoon winkel zijn terugkomende klant niet kwijt wil, maar prima zelf te doen hoor. Ik doe het met een naaldje.
Maar alles wat zo dun is kan het mee. En ja je hebt dunne tandenstokers. Nu ik er over nadenk, volgende keer probeer ik het met een dunne randen rager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Broekzakken een keer goed schoonmaken helpt misschien wel. Ik heb eigenlijk nooit dat mijn USB-c oplaadpoort vuil wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Ernemmer schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:48:
Broekzakken een keer goed schoonmaken helpt misschien wel. Ik heb eigenlijk nooit dat mijn USB-c oplaadpoort vuil wordt.
Als ik nou een half jaar de zelfde broek zou dragen ok maar ik doe net als iedereen ook wel eens een schone broek aan.

Nu heeft hij hem gereinigd maar hij doet het nog steeds niet helemaal lekker. Hij zegt dat alle voorwerpen behalve iets anti-statisch niet werken want dan kan je kortsluiting veroorzaken en is je telefoon kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:56
Hé? Ik zou voor de zekerheid lekker je telefoon uit zetten bij schoonmaken als je daar bang voor bent.

Zelf werk ik met zo’n naai-naaldje. Of veiligheidsnaaldje. De iPhones met Lightning hebben hier ook last van.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
sirdanilot schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Als ik nou een half jaar de zelfde broek zou dragen ok maar ik doe net als iedereen ook wel eens een schone broek aan.
Schone broekzakken kunnen alsnog vol zitten met (schoon) pluis.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik gebruik altijd de houten Extra Thin tandenstokers van Oral B Jordan.

[ Voor 14% gewijzigd door Flimovic op 24-02-2024 11:59 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:45
Een hoes met een lipje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Echt, is dit een serieuze vraag? Of zit TS gewoon te trollen?
Stook een dunne naald roodgloeiend, puntje ietsie ombuigen, de scherpe kantjes er af halen en pulken maar.
Anders een stukje duct-tape er op plakken, werkt ook.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
sirdanilot schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Nu heeft hij hem gereinigd maar hij doet het nog steeds niet helemaal lekker. Hij zegt dat alle voorwerpen behalve iets anti-statisch niet werken want dan kan je kortsluiting veroorzaken en is je telefoon kapot.
De pluisjes was je niet zomaar uit je broekzak, die zal je er echt met de hand af en toe uit moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Ernemmer schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:05:
[...]

De pluisjes was je niet zomaar uit je broekzak, die zal je er echt met de hand af en toe uit moeten halen.
Oh echt moet ik met de hand mijn zakken gaan wassen?

Ik heb dat vroeger nog nooit geleerd, ook niet hoe de wasmachine werkt trouwens. Ik pleur altijd alles erin en zo een tide pod tablet/pad achtig plastic ding erin en zet hem op 30 en draaien maar. Ik weet wel dat je officieel kleur en wit gescheiden moet houden maar ik flikker dat gewoon bij elkaar want ik vind het leven daar eigenlijk te kort voor. Strijken heb ik ook nooit geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Flimovic schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:34:
Ik gebruik altijd de houten Extra Thin tandenstokers van Oral B.
Ga ik zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
sirdanilot schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Ik heb dat vroeger nog nooit geleerd, ook niet hoe de wasmachine werkt trouwens. Ik pleur altijd alles erin en zo een tide pod tablet/pad achtig plastic ding erin en zet hem op 30 en draaien maar. Ik weet wel dat je officieel kleur en wit gescheiden moet houden maar ik flikker dat gewoon bij elkaar want ik vind het leven daar eigenlijk te kort voor. Strijken heb ik ook nooit geleerd.
Niemand heeft het over wassen. Het gaat over de pluisjes in je broekzakken, die gaan er niet allemaal uit met wassen, dus die zal je eruit moeten plukken (of met een plakkend hulpstuk).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Yaksa schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:46:
Echt, is dit een serieuze vraag? Of zit TS gewoon te trollen?
Stook een dunne naald roodgloeiend, puntje ietsie ombuigen, de scherpe kantjes er af halen en pulken maar.
Anders een stukje duct-tape er op plakken, werkt ook.
Oh eerst ombuigen? Dat kan ik nog proberen ja dan moet ik even een naaidoos gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
sirdanilot schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:21:
[...]

Nee, je moet af en toe handmatig het pluis uit je zakken halen zodat het niet in je usb poort gaat zitten, of af en toe je usb poort schoonmaken. Het wassen kan gewoon met een wasmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:50
https://www.hema.nl/mooi-...---32-stuks-11133380.html

Ook te koop bij de lidl, albertheijn, kruidvat, je snapt het wel.
Passen precies en mooi goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
MNDutch schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:31:
https://www.hema.nl/mooi-...---32-stuks-11133380.html

Ook te koop bij de lidl, albertheijn, kruidvat, je snapt het wel.
Passen precies en mooi goedkoop ;)
Oh die passen er precies in ja? Interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:50
sirdanilot schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:34:
[...]

Oh die passen er precies in ja? Interessant
Die ik heb gekocht wel, maar kan me voorstellen dat niet elke fabrikant op de milimeter nauwkeurig is. Volgens mij had ik ze van de lild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:16

Honesty

kattenneus!

Ik gebruik jordan extra thin en moet ook af en toe(3 maanden) mijn usb c en headphone leeghalen

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen metaal of hout gebruiken. Metaal kan kortsluiting veroorzaken, hout potentieel ook schade of splinters.

Simpelste en goedkoopste: pak een blisterverpakking. Das wat harder plastic. Knipt er een driehoekje uit van van 2*5 cm. Dan heb je een punt die stevig genoeg is om mee te poeren en de stofjes er uit te halen. En het is dun genoeg om helemaal langs de connector te komen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Laatst online: 10-09 22:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Kleine rectificatie, het merk is Jordan ipv Oral B

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
The Eagle schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:57:
Knip er een driehoekje uit van van 2*5 cm.
Het is al een tijdje geleden dat ik meetkunde heb gehad, maar volgens mij beschrijf je een rechthoek... >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
sirdanilot schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:33:
[...]

Bestaan er extra dunne of zo?
Doormidden breken en dan een splinter gebuiken of je maakt een tandenstoker extra dun met een scherp mesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maclover111
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 16:14
Helaas heb ik dit zelfde issue ook gehad bij mijn vorige telefoon. Eerst dacht ik dat de poort zelf slecht aan het worden was, tot ik las dat het ook wel eens vuil kon zijn.

Het vuil heb ik kunnen verwijderen door gebruik te maken van plastic tandenstokers. Bijvoorbeeld deze: https://www.action.com/nl-nl/p/2202548/floss-sticks/

Helaas merkte ik dat het vuil na het schoonmaken heel snel weer terug kwam. Vermoedelijk doordat ik mijn telefoon ook vaak gebruik in een stoffige omgeving.

Omdat mijn inmiddels oude telefoon geen draadloos laden ondersteunde heb ik toen besloten om een magnetische usb kabel te kopen. Deze wordt geleverd met een plug die je permanent in je usb c poort laat zitten.

Voorbeeld:
https://www.bol.com/nl/nl...luiting/9300000006887618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
The Eagle schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:57:
Geen metaal of hout gebruiken. Metaal kan kortsluiting veroorzaken, hout potentieel ook schade of splinters.

Simpelste en goedkoopste: pak een blisterverpakking. Das wat harder plastic. Knipt er een driehoekje uit van van 2*5 cm. Dan heb je een punt die stevig genoeg is om mee te poeren en de stofjes er uit te halen. En het is dun genoeg om helemaal langs de connector te komen.
Oh gewoon dat harde taaie plastic waar scharen in verpakt zitten waar je een schaar voor nodig hebt om het open te maken? Ja die kan best scherp worden ja. Goeie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloos laden worden de meeste telefoons een stuk warmer met als gevolg dat de accu sneller slijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
Spuitbusje perslucht helpt niet?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Inderdaad zo'n kabel als je elke week de poort moet schoonmaken. Met deze kabel kun je vaak ook nog wel bestanden overzetten als dat nodig is.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Toen ik nog gebruik maakte van kabeltjes heb ik een magnetisch kabeltje gekocht, daar ging een USB-C stukje in de telefoon en het kabeltje klikte daar magnetisch op. Doordat het stukje in de telefoon de hele poort bedekte en zelf ondiep was had ik daarmee geen last mee van vuil.
Willekeurig resultaat van Bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...eVEqg.2_6.20.ProductTitle

Bijkomend voordeel is dat als je er een aantal koopt je met één kabel meteen heel wat apparaten kunt opladen, je voorziet ieder apparaat van zo'n stekkertje en de kabel kun je dan netjes op je bureau of in de auto wegwerken.

Ik ben zelf inmiddels overgestapt op draadloos laden, heb zowel op mijn bureau als in de auto een goedkope MagSafe oplader en heb voor mijn Pixel 7A een MagSafe hoesje gekocht. In de auto blijft deze ook op hobbels/in bochten goed hangen, op m'n bureau heb ik bewust een iets minder sterke magneet en ook die blijft goed hangen. Daarnaast heb ik ook meteen een MagSafe powerbank gekocht, dus ik heb gewoon nooit meer een kabeltje nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:01

Pazo

Mroaw?

Ik doe het met een nietje. Die zijn erg dun en toch sterk genoeg. Lukt mij prima dan om het stof en troep uit de USB c poort te krijgen.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat voor mij werkt;

Schoonmaken
- busje perslucht van de action

Voorkomen
- broekzak binnenstebuiten trekken en stofzuigen
- dust plug (icm draadloos laden ideaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewGuest
  • Laatst online: 18:02
Ik heb er met mijn smartphone ook wel last van. Ik gebruik vaak eerst de stofzuiger, daarna een tandenstoker (soms dunner gemaakt met een mesje) er daarna weer de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Honesty schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:48:
Ik gebruik jordan extra thin en moet ook af en toe(3 maanden) mijn usb c en headphone leeghalen
Ik heb het met een dun tandenstokertje in ieder geval zo gekregen dat hij met héél veel moeite in de juiste stand kan om op te laden. Gisteren deed hij het helemaal niet.

Iki heb ook de magnetische kabel besteld

Maar hij is nog altijd niet echt lekker schoon en met mijkn favoriete snelle kabel wil hij niet meer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het nog niet gehad dat het nodig was maar als ik zo kijk is een sateprikker te dik, ik zou het met een paperclip proberen denk ik of dat pinnetje om de sim er uit te halen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1