Keukenblad buitenkeuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heritage
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 26-04-2024
Goedemorgen!

Ik ben voornemens om een simpele buitenkeuken te maken met U-elementen. Het gaat om iets vergelijkbaars als dit, waar ik een de Kamado met wieltjes naast zet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nme_-hZ1hMAWq4x5Q1U6_nrGVvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEurra4OaoOopBYKMjti1gbo.jpg?f=fotoalbum_large

Het komt in onze overkapping te staan. Deze is enkelwandig en heeft geen deuren. De buitenkeuken zou rechts van de loungeset komen te staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzBg3ODas_IYDGbmanGLTUUxlIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6XVrjY5amer9e6oFXw3LYSG.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zie ik bij Ikea en Hornbach diverse keukenbladen van laminaat. Deze zijn erg gunstig geprijsd.

Ik vraag mij echter af of ik deze laminaat keukenbladen kan gebruiken in de buitenkeuken? Het staat natuurlijk wel droog, maar toch.

Iemand ervaring en/of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:38
Hoeabg moet de keuken goed blijven?

Buitenkeukens hebben last van vocht ... Dus zou ik een vochtbestendig materiaal pakken. Als je zorg dat alle zijkanten goed water en dampdicht zijn kan het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heritage
99ruud99 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:20:
Hoeabg moet de keuken goed blijven?

Buitenkeukens hebben last van vocht ... Dus zou ik een vochtbestendig materiaal pakken. Als je zorg dat alle zijkanten goed water en dampdicht zijn kan het...
Gezien de lage kosten voor laminaat tov composiet of natuursteen, zou het niet zo erg zijn als ik het keukenblad over 4-5 jaar weer moeten vervangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
En hoe sta je toch 2e hands?
Voordeel van buitenkeuken is dat maten niet heel erg uitmaken, je maakt rest adhv het blad.

Je kan composiet of bijvoorbeeld natuurstenen werkbladen vinden die mensen aan straatstenen niet kwijt kunnen omdat het afwijkende maten zijn.

Voor jou ideaal, want je maakt de kastjes gewoon net paar cm groter / kleiner. Niemand die weet dat je origineel niet net wat dieper blad wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heritage
99ruud99 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:29:
En hoe sta je toch 2e hands?
Voordeel van buitenkeuken is dat maten niet heel erg uitmaken, je maakt rest adhv het blad.

Je kan composiet of bijvoorbeeld natuurstenen werkbladen vinden die mensen aan straatstenen niet kwijt kunnen omdat het afwijkende maten zijn.

Voor jou ideaal, want je maakt de kastjes gewoon net paar cm groter / kleiner. Niemand die weet dat je origineel niet net wat dieper blad wilde.
Dat is een goeie! In mijn geval gaat het niet eens om kastjes, ik leg dat keukenblad gewoon op de U-elementen.

Ik ga eens zoeken op MP, thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
Ps let op dat er ook veel bedrijven via MP verkopen, die vragen alsnog 100 euro of meer voor werkblad, en vaak zit daar niet eens rvs spoelbak bij.

Je pikt de tweedehandsjes er zo uit, want die zijn gratis - 50 euro oid.

Of 100 euro als je graniet pakt.
Pagina: 1