Geforce2 MX + Tv-out aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55
weet niet of dit al eens gepost is maar ik vraag het gewoon ff. Heb dus een Geforce 2 mx met tv-out kaart en ik wil 'm graag aansluiten op mn tv zodat ik films enzo die ik op mn computer heb op tv kan kijken (film kijken op pc vind ik maar niks).. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen, en evt. wat ik daar voor nodig heb?? (kabeltjes enzo)

Tnx :)

Verwijderd

Ligt eraan of je tv S-Video/S-VHS signaal ondersteund, zo ja dan is het erg simpel : leg een SVHS-kabel tussen je tv-out en je tv en klaar is klara.
Als je tv dat niet ondersteund kan je een composietkabel kopen of solderen. Als het goed is heb je een adapterkabeltje bij je videokaart gehad, die zet je dan tussen de kabel en op je tv zet je een SCART-adapter naar oa composietsignaal, aansluiten en kijken maar.
Geluid zul je altijd apart moeten aansluiten vanaf je geluidskaart (via een aparte kabel, je hebt ook kabels met audio eraan vast maar het signaal is altijd gescheiden).

Verder : kijk ook eens in de search, vooral bij V&B. :) Succes.

• .GoO
Hoe weet ik dat van die s-video of s-vhs btw??

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 15:54 schreef devv05 het volgende:
Hoe weet ik dat van die s-video of s-vhs btw??
Kijk in het boekje van je tv of zoek info over je tv op het web... vertel eens wat voor tv heb je ?

Verwijderd

Je bedoelt deze kabel... Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7022913F.gif

lijkt me prima, nogmaals, als je tv SVHS ondersteund.

• .GoO
Een philips vrij nieuwe heb zo snel het boekje ff niet bij de hand.. Maar voorin zit wel zo'n klepje met een gele (video) ingang en een witte.. en op mn videokaart zit ook precies zo'n gele ingang.. zou ik daar niet rechtstreeks een kabeltje naartoe kunnen trekken?

Verwijderd

ja dat kan, maar dat is dus wel het compsosietsignaal verhaal dan. :)

• .GoO
hm zon kabeltje als daarboven lijkt me dan gemakkelijker :) maar kan het ook niet via mn video ofzo?? had gehoord dat anders de mogelijkheid bestaat dat mn videokaart kapot gaat.. en ik weet nog steeds niet of ie svhs ondersteund.. kan ik dat ergens aan zien aan de tv ofzo?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb dus een GF2MX400 met TV OUT. Ik heb mijn TV aan de andere kant van mijn woonkamer staan. Heb onder de plinten van mijn laminaat een UTP kabel gelegd, de stekkers er afgeknipt; en 2 van de 8 aders gebruikt voor video, en 4 anderen om het geluid te transporteren. (heb dus 2 loze aders) Uit mijn TVOUT komt SVHS, dit heb ik dmv het bijgeleverde verloopstukje op composite aangesloten, en met een contrastekker aan de UTP kabel gemaakt.

Het geluid heb ik ook dmv. een verloopstukje van jack naar 2x composiet gemaakt, en weer met contrastekkers op de UTP kabel gezet.

Aan de kant van de TV heb ik een SCART to StereoCINCH gehangen (30 piek bij de electronica boer, 15 piek voor mono) de UTP met het audio en video signaal heb ik daar weer op aangesloten.

De SCART stekker heb ik op mijn video aangesloten, en die is weer met SCART doorgelust naar TV, zodat ik voor familie en vrienden films op tape kan opnemen.

Totale kosten:

SCART - Cinch kabel: 30 gulden
6 tulp stekkers : 10 gulden
10 meter UTP: van mijn werk meegenomen :)
solderen & kabels leggen & testen: paar uur werk

Resultaat: movies leechen & op tv kijken. Ondanks dat het een UTP kabel is, is het beeld superstrak. Had eigenlijk wel overspraak verwacht, of een degradatie in kwaliteit, maar wonder boven wonder gaat het perfect.

Heb overigens wel een overspraak probleempje gehad, omdat ik verkeerde aderparen in de UTP kabel gebruikt had; maar dit is met enig proberen & stekkers wisselen wel goed gekomen :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gewwoon kabeltje van die gele plug achterop je videokaart naar de gele plug voorop je TV en klaar is Kees :)
Een kabeltje met aan beide uiteinde een tulpstekkertje dus.. Die witte op je tv is voor het geluid, maar dat kan je dan al gewoon op je pc boxen horen, dus is eigenlijk niet nodig.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• .GoO
Op zaterdag 08 september 2001 16:22 schreef dreeke het volgende:
Gewwoon kabeltje van die gele plug achterop je videokaart naar de gele plug voorop je TV en klaar is Kees :)
Een kabeltje met aan beide uiteinde een tulpstekkertje dus.. Die witte op je tv is voor het geluid, maar dat kan je dan al gewoon op je pc boxen horen, dus is eigenlijk niet nodig.
Mjah maar ik had dus gehoord dat mn videokaart op deze manier kapot zou kunnen gaan?

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 17:26 schreef devv05 het volgende:

[..]

Mjah maar ik had dus gehoord dat mn videokaart op deze manier kapot zou kunnen gaan?
heu :? hoe :?
Pagina: 1