Rijbewijs theorie leren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo allemaal

Ik heb dinsdag mijn rijbewijs theorie examen (rijbewijs B. ).

Ik heb dit ongeveer 9 jaar terug ook al gehaald maar met hakken over de sloot. Dit is nu verlopen natuurlijk.

Ik vind de theorie oefenexamens erg moeilijk. Sowieso de gevaarherkenning vragen zijn voor mij altijd puur gokken. Er staat als je hem fout hebt wel een uitleg bij maar die uitleg begrijp ik niet ( in gelijkwaardige situaties is het de ene keer remmen en de andere keer gas loslaten ). Nou mag je er 12 fout hebben en ik heb er meestal tussen de 9 en 15 fout.

De kennisvragen gaan wel redelijk maar hierbij mag je er minder fout hebben. Vaak heb ik bij oefen examens toch wel 1 of 2 fouten te veel. Er zitten nogal wat lastige addertjes onder het gras in. Bijvoorbeeld hoe ver dingen uit mogen steken aan welke kant , dingen over aanhangwagens , precieze definities van verkeersborden. Een driehoekje met een fiets symbooltje slaat bijvoorbeeld ook op bromfietsers maar een rondje niet. Dat soort dingen .

Ik heb al het hele theorie boek doorgelezen (ligt in de bibliotheek). Ook heb ik een "theorie trainer " boek al helemaal uit waar echt 20 examens instonden of zo. En ik heb nou al 10 online oefen examens gemaakt. Mijn slaag percentage is ongeveer 50 50 ondanks al deze oefening.

Ik ben niet laaggeletterd, ik heb gewoon een WO masterdiploma behaald. Er is ook geen dyslexie o.i.d. bij mij geconstateerd. Ook is het Nederlands gewoon mijn eerste taal.

Heeft iemand nog tips wat je nog meer kan doen wat niet te veel geld kost om het theorie examen te halen ? Zo een cursus van een hele dag bestaat ook maar vind ik duur. En ik vind dat ik toch echt wel tijd besteed aan het leren hiervoor. Toch ben ik niet zeker dat ik dinsdag ga slagen . Het is een stuk moeilijker dan in mijn herinnering van 10 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is dit Ierse theorie? Want daar zou je het rijbewijs gaan halen toch? Aangezien je in Nederland door het CBR bent afgekeurd.

Ik kan geen auto rijden of één van de vele andere topics.

[ Voor 57% gewijzigd door souljah1h op 24-02-2024 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
souljah1h schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 06:40:
Is dit Ierse theorie? Want daar zou je het rijbewijs gaan halen toch? Aangezien je in Nederland door het CBR bent afgekeurd.

Ik kan geen auto rijden
Gewoon Nederland.

Die Ierse was veel makkelijker dan de Nederlandse theorie trouwens. Ik had 0 fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:13
Allereerst: vervelend. Ik begrijp alleen niet helemaal hoe je een WO geschoold kunt zijn en niet dan kunt klagen over vragen als ‘hoe ver iets uitsteekt’. Dat zijn gewoon dingen die je moet stampen. Kwestie van tijd erin steken dus. Opschrijven alsje het leest, zodat je het beter onthoudt, etc.

Die beoordelingsvragen kun je lastig vinden, maar is ook kwestie van oefenen/er veel zien. Er is altijd wel iets van een logics voor afremmen of gas los (lengte remweg, voorspelbaarheid obstakel, achterliggers.. ). Maar vanwege de onzekerheid mag je er juist daarom een aantal fout hebben.

Gewoon die studieboeken en oefenexamens in dus.

Edit: wel bijzonder dat je in die andere post schrijft dat je medisch bent afgekeurd, en “je theorie altijd haalt”. Verdoe ik hier mijn tijd met reageren?

[ Voor 11% gewijzigd door JDillinger op 24-02-2024 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
JDillinger schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:19:
Allereerst: vervelend. Ik begrijp alleen niet helemaal hoe je een WO geschoold kunt zijn en niet dan kunt klagen over vragen als ‘hoe ver iets uitsteekt’. Dat zijn gewoon dingen die je moet stampen. Kwestie van tijd erin steken dus. Opschrijven alsje het leest, zodat je het beter onthoudt, etc.
Als je dat niet begrijpt toont dat mijns inziens wel aan dat je zelf niet WO geschoold bent.

Opschrijven heb ik nog niet gedaan maar de specifieke cijfertjes onthoud ik wel. Er zijn echter weer allerlei uitzonderingen op en dan wordt het lastiger.
Die beoordelingsvragen kun je lastig vinden, maar is ook kwestie van oefenen/er veel zien. Er is altijd wel iets van een logics voor afremmen of gas los (lengte remweg, voorspelbaarheid obstakel, achterliggers.. ). Maar vanwege de onzekerheid mag je er juist daarom een aantal fout hebben.

Gewoon die studieboeken en oefenexamens in dus.

Edit: wel bijzonder dat je in die andere post schrijft dat je medisch bent afgekeurd, en “je theorie altijd haalt”. Verdoe ik hier mijn tijd met reageren?
Ik moet weer helemaal opnieuw door de keuring en dus is mijn theorie verlopen en moet ik weer opnieuw. Vandaar. Ik heb het tot nu toe altijd in 1x gehaald inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

JDillinger schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:19:
Verdoe ik hier mijn tijd met reageren?
Ja.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22

Honesty

kattenneus!

Als je de regeltjes niet kan stampen is het misschien beter als je het niet haalt, liever iemand uit de auto dan wanneer je een stopbord mist terwijl mijn zoon op een voorrangsweg fietst.
Verder heb ik omdat ik geen held met praktijk was 3 keer theorie gehaald zonder fouten door alleen stampen.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15:51
Mijn tip zou zijn om indien nog meer stampen en dingen op te schrijven onvoldoende helpt de volgende keer toch zo’n trainingsdag te volgen. Volgens mij heb je wel geld maar ben je er erg zuinig mee. Aangezien je heel graag je rijbewijs wilt halen mag dat wat mij betreft wel wat geld kosten.

Vraag: hoeveel uur verspreid over welke tijd heb je aan het doornemen van de stof en het leren besteed? Waarom heb je niet ‘gewoon’ een theorieboek gekocht zodat je deze vaker kunt raadplegen dan enkel in de bibliotheek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Goed, dit is alweer het zoveelste topic met eenzelfde onderwerp en insteek van jouw kant. Ik geloof dat mijn collega in Ik kan geen auto rijden precies de spijker op zijn kop staat; als je al niet kan omgaan met een auto, waarom zou je dan uberhaubt gaan proberen de theorie te halen (waar je blijkbaar óók al moeite mee hebt. En dat is nog maar op papier...)?

Misschien moet je accepteren dat er een reden is waarom je het niet haalt; niet alles is te behalen, ongeacht hoe goed je ook studeert, je opleidingsniveau of de wil om het te behalen.

Enfin, hier gaat een slot op voordat het topic wederom gaat escaleren. Dat is namelijk de trend die we terugzien in jouw topics en is niet geheel sfeer bevorderend op GoT.

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.