oudere Denon AVR 8500H of de nieuwe AVR 6800H

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik zoek een?
Een alles in 1 receiver voor een Dedicated HT ruimte

Wat is je budget?
rond de € 3500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In een dedicated HT ruimte met een 7.1.4 speaker opstelling te gebruiken, dus met 4 Atmos speakers

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al jaren liefhebber van Denon, vind het gewoon degelijk en mooi spul en wil ook graag bij het merk blijven, daar het karakteristiek van het geluid mij ook erg aanspreekt. Mijn huidige Denon versterker van 10 jaar geleden is ernstig aan vervanging toe, omdat hij veel formaten niet meer kan processen. Ik heb de iets oudere AVR 8500HA op het oog en de nieuwe AVR 6800H, beide voldoen kwa vermogen en de aantal speakers die deze kunnen aansturen. Dus daarin zijn ze feitelijk gelijk.

Welke vragen heb je hier nog over?
De vraag is eigenlijk voor welke receiver ik het beste kan kiezen, want ik kom er niet uit. De 8500HA is kwa vermogen en output wat stabieler en 500 euro goedkoper. De nieuwe 6800 heeft meer nieuwe opties, HDMI 2.1b en wat meer geluidformaten wat hij kan verwerken. Ik neig zelf naar de 6800 - daar waarschijnlijk de regel 'nieuwer is beter' op gaat wat betreft de opties. De 8500HA is zwaarder en kwalitatief wat beter kwa output. Wat heb ik evt misschien gemist als het op een keuze aankomt tussen deze 2, any thoughts?

Whole lot of stars ***

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Dirac live support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Dat kan inderdaad een meerwaarde zijn, deze wordt alleen niet meegeleverd en kost best wel veel extra. Met de geïntegreerde Audyssey kom je natuurlijk ook al een heel eind.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Ik heb de keuze gemaakt. Ik heb voor de AVR6800H gekozen. De belangrijkste reden is dat hij gewoon nieuwer is, met de allernieuwste technieken.

[ Voor 7% gewijzigd door Rudios op 24-02-2024 19:15 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:46

FeaR

In GoT we trust

Rudios schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 19:14:
Ik heb de keuze gemaakt. Ik heb voor de AVR6800H gekozen. De belangrijkste reden is dat hij gewoon nieuwer is, met de allernieuwste technieken.
Enige wat ik zou kan bedenken zouden de meerdere HDMI 2.1 poorten zijn op de X6800H. Als je die niet nodig hebt had ik de X8500HA gekozen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Kom je nu mee, heb ik ‘m net besteld! :P Achja, ik heb de keuze gemaakt en denk dat het een prima apparaat is en future proof. :)

Whole lot of stars ***

Pagina: 1