Audi Q3 vs VW Arteon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
Hi allen, ik mag een nieuwe bedrijfswagen kiezen en zou voor een plugin gaan.
Nu bestaat mijn shortlist nog tussen een Audi Q3 Sportback en een VW Arteon Shooting Brake. Graag had ik jullie ervaringen met de wagens gehoord. Zijn er bepaalde voor of nadelen die jullie mij kunnen vertellen?

Zelf vind ik de Audi wel iets 'cooler'. Interieur lijkt mij beter afgewerkt en moderner en mijn vrouw heeft het nu eenmaal voor Audi.

De Arteon ziet er anders ook wel sportief uit aan de buitenkant. Het interieur is dan weer iets saaier. Voordeel aan de Arteon is de grotere koffer en volgens mij groter praktisch rijbereik. Nadeel is de lengte van de wagen (momenteel heb ik een Passat) om op bepaalde plaatsen een parkeerplek te vinden.

Om het gebruik te schetsen, dit is voornamelijk weekend trips met de vrouw en 2 (kleine) kinderen. In de zomer gaan we wel eens enkele dagen weg met de wagen en dan was de ruimte van de Passat wel welkom.
Verder woon werk en de occasionele werktrip naar Duitsland/Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:44
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, waarom geen EV?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
Devian schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:36:
Voor mijn eigen nieuwsgierigheid, waarom geen EV?
Momenteel heb ik een diesel waar ik 1100 km mee kan rijden als ik autostrade doe. Dat geeft comfort.
Een EV doet naar mijn mening maar een 350km, waarbij ik voor business trips wel wat meer stops moet doen dan nu.

Verder wil ik momenteel ook geen oplaadstation thuis, want dan moet ik een digitale meter installeren terwijl ik nu nog een analoge heb..

Maar dit is mijn voorkeur en daar ga ik momenteel geen verandering in brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beetje appels met peren vergelijken, zit niet eens in dezelfde klasse.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
Hackus schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 22:01:
Beetje appels met peren vergelijken, zit niet eens in dezelfde klasse.
Klopt. Maar veel keuze is er niet echt, veel plugins zijn pas beschikbaar vanaf Q2 2025.
Het gaat in mijn geval om stockwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:19

-tom-562

Oliesjeik

Ga proefrijden zou ik zeggen. Een Q3 is een opgehoogde VW Golf , een Arteon is toch wel een klasse hoger...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
-tom-562 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 01:08:
Ga proefrijden zou ik zeggen. Een Q3 is een opgehoogde VW Golf , een Arteon is toch wel een klasse hoger...
Heb ooit met een Q2 bedrijfswagen gereden, dus ga ervan uit dat de Q3 vergelijkbaar is.
Momenteel rij ik met een. Passat, dewelke dezelfde wielbasis gebruikt als de Arteon. Rijgedrag zal daar dan weer vergelijkbaar zijn.

Het enige wat mij echt meer aantrekt aan de Audi is het interieur. Da's beter afgewerkt naar mijn mening. Voor de rest is die Arteon wel een dikke bak.
Mijn vrouw leunt eerder naar de Audi, maar daar kunnen jullie weinig aan doen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:21
Geforce660 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 21:50:
[...]

Momenteel heb ik een diesel waar ik 1100 km mee kan rijden als ik autostrade doe. Dat geeft comfort.
Een EV doet naar mijn mening maar een 350km, waarbij ik voor business trips wel wat meer stops moet doen dan nu.

Verder wil ik momenteel ook geen oplaadstation thuis, want dan moet ik een digitale meter installeren terwijl ik nu nog een analoge heb..

Maar dit is mijn voorkeur en daar ga ik momenteel geen verandering in brengen.
1100km aan 1 stuk rijden (hoe vaak doe je dat?) heeft niets met comfort te maken, rust nemen is belangrijk als je enkele uren aan een stuk aan het rijden bent. Van mij hoef je uiteraard geen verandering te brengen in je voorkeur, maar denk ook aan de medeweggebruikers als je 8 of 9 uur achter elkaar zonder pauze aan het rijden bent.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:22
EV rebellion in the topic.

Ontopic: zou de Arteon nemen. Fijne auto, comfortabel en voldoende luxe, ondanks interieur. Q3 vind ik wat krap en zou dan eerder voor de Q5 gaan. Dat is overigens wel echt een fijne auto, zeker met luchtvering (wel een andere prijsklasse)

De hoge zit vind ik erg prettig en bij mij staat vooral daarom de q5 bovenaan de lijst voor een volgende auto. Interieur van Audi zit ook op een hogere klasse dan VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

Zeker weten de arteon ipv de gepimpte golf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

VW Arteon is een ruime gezinswagen, en de Q3 een lower klasse SUV. Veredelde Golf Cross Country van vroeger. Vergelijken van een Tiguan met Q3 komt meer overeen, als je daar tussen twijfelt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
Hackus schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:42:
VW Arteon is een ruime gezinswagen, en de Q3 een lower klasse SUV. Veredelde Golf Cross Country van vroeger. Vergelijken van een Tiguan met Q3 komt meer overeen, als je daar tussen twijfelt
Oorspronkelijk stond er een Tiguan stockwagen op de planning, maar onze fleet verantwoordelijke was te laat om toe te zeggen na de hele TCO berekening en daarom moest ik terug op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geforce660
rmathijssen schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:59:
[...]

1100km aan 1 stuk rijden (hoe vaak doe je dat?) heeft niets met comfort te maken, rust nemen is belangrijk als je enkele uren aan een stuk aan het rijden bent. Van mij hoef je uiteraard geen verandering te brengen in je voorkeur, maar denk ook aan de medeweggebruikers als je 8 of 9 uur achter elkaar zonder pauze aan het rijden bent.
Neen, zolang aan een stuk moet je niet rijden. Maar als je in Frankrijk aan het rijden bent en het is super druk aan de tank en laadstations, dan hoef je niet elke keer aan te schuiven.
Maar 't is effectief, hoe lang doe je zo een afstanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-07 17:12

Sharky

Skamn Dippy!

De Arteon zou mijn keus zijn, maar vergeet niet dat het model aan het einde van z'n levensduur zit. De technologie is dus relatief verouderd, los van dat is het nog steeds een luxe auto.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:47
Geforce660 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 06:56:
[...]
Mijn vrouw leunt eerder naar de Audi, maar daar kunnen jullie weinig aan doen 😂
Als je vrouw de broek aan heeft, kan zij dan niet beter 't topic aanmaken?

jij rijdt er de echte KM's in neem ik aan.
De Arteon is een volwaardige D segmenter. De Q3 SB is een C segment op hoge poten.
Pagina: 1