Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K gamen. Ik heb een 77 inch Sony OLED TV waar ik graag 4k op wil gamen. Daar naast heb ik op mijn workstation een 1440p monitor waar bij ik liever op mijn bureau stoel zit met muis en toetsenbord dan op mijn bank met mijn controller (XBOX en PS5).
Ik wil graag single player games spelen. Denk aan Assassins creed series. God of war, Hades, Hogwards. Daarbij wil ik ook wat multiplayer games spelen zoals: LOL, Helldivers 2, Deeprock Galatic, Remnamt 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro. Maar dit komt door dat ik wat componenten mee neem zie hier onder. Het mag wat meer kosten dan dit. Maar dat moet wel met een goede reden uiteraard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja mijn P.C kast, M.2 die nog nieuw in de doos zit en mijn video kaart.
Beeldschermen, Toestenbord, Muis, Windows key en headset heb ik al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu zoek ik P.C waar mee ik lekker 4k kan gamen boven de 60 FPS. Ik heb nodig een MB, CPU, RAM, PSU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd gewerkt met INTEL. maar nu ik zie dat AMD 5 zeer goed is, lijkt het een prima moment om over te stappen naar AMD. Dit komt grotendeels door de 4K desktop build van tweakers in 2023
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zeer simpel. Het systeem moet stil zijn en geen licht geven. Daarom heb ik gekozen voor componenten die stil zijn. vind jij een component die nog stiller is? of in het algemeen beter is, laat het dan gerust weten. RGB met 30 fans en 4 watercooling loeps, heb ik allemaal niet nodig
Ga je overklokken?
Voor nu geen plannen voor, misschien doe ik aan overklokken als het niet te veel herrie maakt
Wat verwacht je van ons?
- Past dit systeem wat ik wil maken wel?
- Zijn er geen domme bottlenecks die ik over het hoofd zie?
- Moet ik een andere kast nemen? Zo ja welke? Dat dan wel graag in de zelfde stijl als de Fracel define R5. Ik hou van stilt en geen onnodige poespas en lampjes.
- Is mijn voeding goed genoeg? kan die nog stiller?
- Is mijn cpu koeler wel goed genoeg en stil genoeg?
Mocht ik dingen zijn vergeten laat dat dan aub weten dan zal ik deze thread gelijk aanpassen.
Alvast bedankt!
4K gamen. Ik heb een 77 inch Sony OLED TV waar ik graag 4k op wil gamen. Daar naast heb ik op mijn workstation een 1440p monitor waar bij ik liever op mijn bureau stoel zit met muis en toetsenbord dan op mijn bank met mijn controller (XBOX en PS5).
Ik wil graag single player games spelen. Denk aan Assassins creed series. God of war, Hades, Hogwards. Daarbij wil ik ook wat multiplayer games spelen zoals: LOL, Helldivers 2, Deeprock Galatic, Remnamt 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro. Maar dit komt door dat ik wat componenten mee neem zie hier onder. Het mag wat meer kosten dan dit. Maar dat moet wel met een goede reden uiteraard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja mijn P.C kast, M.2 die nog nieuw in de doos zit en mijn video kaart.
Beeldschermen, Toestenbord, Muis, Windows key en headset heb ik al
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 939,90 | € 939,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 123,77 | € 123,77 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB | € 159,- | € 159,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.222,67 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu zoek ik P.C waar mee ik lekker 4k kan gamen boven de 60 FPS. Ik heb nodig een MB, CPU, RAM, PSU
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd gewerkt met INTEL. maar nu ik zie dat AMD 5 zeer goed is, lijkt het een prima moment om over te stappen naar AMD. Dit komt grotendeels door de 4K desktop build van tweakers in 2023
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zeer simpel. Het systeem moet stil zijn en geen licht geven. Daarom heb ik gekozen voor componenten die stil zijn. vind jij een component die nog stiller is? of in het algemeen beter is, laat het dan gerust weten. RGB met 30 fans en 4 watercooling loeps, heb ik allemaal niet nodig
Ga je overklokken?
Voor nu geen plannen voor, misschien doe ik aan overklokken als het niet te veel herrie maakt
Wat verwacht je van ons?
- Past dit systeem wat ik wil maken wel?
- Zijn er geen domme bottlenecks die ik over het hoofd zie?
- Moet ik een andere kast nemen? Zo ja welke? Dat dan wel graag in de zelfde stijl als de Fracel define R5. Ik hou van stilt en geen onnodige poespas en lampjes.
- Is mijn voeding goed genoeg? kan die nog stiller?
- Is mijn cpu koeler wel goed genoeg en stil genoeg?
Mocht ik dingen zijn vergeten laat dat dan aub weten dan zal ik deze thread gelijk aanpassen.
Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 355,- | € 355,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 192,- | € 192,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Fuma 3 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 113,90 | € 113,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 159,75 | € 159,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 879,55 | ||
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bFcFrUOoxK2Vge8rPg0JIpjq.jpg?f=user_large)