Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 16:07
Mijn vraag
Op dit moment gebruik ik een NAS om mijn films te bekijken. Dit zijn 1:1 rips van mijn BluRay collectie. Ik heb echter óók een tv boven in de slaapkamer maar hier kan ik ze niet streamen -> server is niet snel/krachtig genoeg. Dit heeft met de optie tot transcoderen te maken.

Ik lees veel over kleine servers, zoals een Intel NUC met iGPU voor hardware transcodering of een Mac Mini M1/2 etc. Ik zoek een oplossing waar ik mijn Plex server op kan installeren waarbij de NAS alleen een opslagfunctie heeft (momenteel draait mijn Plex server ook op de NAS).

Ik weet echter niet wat bijvoorbeeld een instant oplossing biedt. Qua NUC's vind ik met name "Barebones" etc. Ik zoek het liefst een optie die ik zo kan kopen en bij voorkeur ook meerdere 4K streams kan transcoderen (mocht ik ooit een familie willen uitnodigen).

Alvast bedankt!

Mark1992

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:49
Heb je een plex pass het kan zijn dat je geen HW transcoding hebt hierdoor. Wat voor een NAS heb je?

Heb je al eens op Aliexpress gekeken daar heb je voor een redelijke prijs een leuke NUC met een N100 cpu die aardig wat power heeft om te transcoden. En meerdere 4k transcoding heb je of een core i7 nodig of een video card die word ondersteund voor plex transcoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
Tuskermalt schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:03:
Heb je een plex pass het kan zijn dat je geen HW transcoding hebt hierdoor. Wat voor een NAS heb je?
Heb je al eens op Aliexpress gekeken daar heb je voor een redelijke prijs een leuke NUC met een N100 cpu die aardig wat power heeft om te transcoden. En meerdere 4k transcoding heb je of een core i7 nodig of een video card die word ondersteund voor plex transcoding.[/quote]

Ik heb een Plex pass. Dacht een Synology DS3615XS. Deze kan sowieso niet transcoderen. Ik heb nog niet op Alieexpress gekeken. Indien ik voor meerdere 4K transcoding een i7 of nodig heb, welke opties heb ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
Heb je al naar de link die ik heb gestuurd gekeken daar wordt 4k transcoden afgeraden zeker meerdere streams. Je echt filnke hardware nodig omdat te doen ik spreek uit ervaring het is echt lastig en heb voor de optiie gekozen voor meerdere libraries. 1 voor 1080p en de ander voor 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
Hier nog een goed artikel over HW transcoding e.d.

https://support.plex.tv/a...re-accelerated-streaming/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1992Mark
Tuskermalt schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 16:14:
Heb je al naar de link die ik heb gestuurd gekeken daar wordt 4k transcoden afgeraden zeker meerdere streams. Je echt filnke hardware nodig omdat te doen ik spreek uit ervaring het is echt lastig en heb voor de optiie gekozen voor meerdere libraries. 1 voor 1080p en de ander voor 4k.
Volgens mij valt dat tegenwoordig wel mee met hardware transcoding. De link die jij stuurde is uit 2019. Er is in de afgelopen vier jaar veel veranderd. Ik zie op Reddit/Plex namelijk ook posts staan met NUC's die 4> 4K streams transcoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskermalt
Ja klopt maar 4k is nog steeds zwaar voor je hardware. Maar als je weet voor voor NUC's het zijn ben je al halverwege van wat je nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:40
Zou je het niet anders aanpakken? De spelers vervangen voor spelers die vrijwel 95%+ met direct play ondersteunen, oa Nvidia Shield.
Pagina: 1