[Flash 4] Buttons komen door movies heen

Pagina: 1
Acties:

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Ik laad in Flash (4) een movie in (met loadMovieNum) maar de knoppen die onder deze nieuw ingelade movie zitten die kunnen nog steeds worden ingedrukt (ook al zie je ze niet). Is dit normaal of gewoon een zieke grap om mij te irriteren :)

Weet iemand hier misschien een mooie oplossing voor?

Probleem doormailen naar Macromedia en wachten op Flash 6 is geen optie, evenals het unloaden van de huidige movie, die moet gewoon op de achtergrond door blijven draaien

Verwijderd

Op zaterdag 08 september 2001 15:34 schreef BurningSheep het volgende:
Ik laad in Flash (4) een movie in (met loadMovieNum) maar de knoppen die onder deze nieuw ingelade movie zitten die kunnen nog steeds worden ingedrukt (ook al zie je ze niet). Is dit normaal of gewoon een zieke grap om mij te irriteren :)

Weet iemand hier misschien een mooie oplossing voor?

Probleem doormailen naar Macromedia en wachten op Flash 6 is geen optie, evenals het unloaden van de huidige movie, die moet gewoon op de achtergrond door blijven draaien
Neej, buttons blijven gewoon actief als ze nog op de scene staan....

Dat je er een movie overheen hebt vgeladen betekent niet dat die buttons niet meer actief zijn....
Wat je zou moeten doen is die buttons verwijderen door:

1.Je dupliceert ze aan het begin van je film, en verwijdert ze als de andere swf is geladen...als je flash 5 zou gebruiken kan je attachen.
2.Op het moment dat je nieuwe swf is ingeladen jump je nmaar een frame waar de buttons niet in staan.
3.Je zet, na het laden van de swf, alle buttons op _visible = 0, waardoor ze ook inactief worden.

B.

• BurningSheep
Op zaterdag 08 september 2001 20:44 schreef B-Top het volgende:

[..]

Neej, buttons blijven gewoon actief als ze nog op de scene staan....

Dat je er een movie overheen hebt vgeladen betekent niet dat die buttons niet meer actief zijn....
Dat vind ik erg vreemd, maar het is niet anders :(
1.Je dupliceert ze aan het begin van je film, en verwijdert ze als de andere swf is geladen...als je flash 5 zou gebruiken kan je attachen.
2.Op het moment dat je nieuwe swf is ingeladen jump je nmaar een frame waar de buttons niet in staan.
3.Je zet, na het laden van de swf, alle buttons op _visible = 0, waardoor ze ook inactief worden.
Bij al deze oplossingen verdwijnen de buttons, dat was niet helemaal de bedoeling, eigenlijk wil ik ze gewoon blijven zien ze bewegen namelijk en ze zijn soms gedeeltelijk zichtbaar.

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie, het wordt denk ik oplossing 2 met als toevoeging dat de de buttons daar dan vervangen worden door movieclips, dan zijn ze wel niet klikbaar maar dat is geen ramp (misschien juist wel beter).

Verwijderd

In ieder geval heel erg bedankt voor je reactie, het wordt denk ik oplossing 2 met als toevoeging dat de de buttons daar dan vervangen worden door movieclips, dan zijn ze wel niet klikbaar maar dat is geen ramp (misschien juist wel beter).
Dat waz toch juist het probleem :?

• BurningSheep
Op zondag 09 september 2001 12:25 schreef Seraph het volgende:

[..]

Dat waz toch juist het probleem :?
Het probleem is dat je de knoppen gewoon nog kan indrukken ook al zie je ze niet. De mooiste oplossing zou zijn dat de knoppen alleen actief zijn als je ze kan zien, maar ja als dat niet mogelijk is zet ik ze liever helemaal uit.

Verwijderd

Je kunt gewoon maken dat je ze releasen als je muis een bepaalde x en y waarde hebt. Je geeft dus het veld op waar hij de knoppen niet mag releasen en daarbuiten mag het wel...

• BurningSheep
Op zondag 09 september 2001 19:54 schreef Seraph het volgende:
Je kunt gewoon maken dat je ze releasen als je muis een bepaalde x en y waarde hebt. Je geeft dus het veld op waar hij de knoppen niet mag releasen en daarbuiten mag het wel...
Maar dan is het nog steeds een knop en ziet de gebruiker dat ie erop kan klikken (ook al gebeurt er dan niets meer)

Verwijderd

Ow kee ik geef het op :)...

Verwijderd

Oplossing is dan alsvolgt:

Je maakt een hoofd MC ('main_button'), waarin je de grafik van de button hebt..
Daarin maak je nog een mc waarin de button zit('button').

Als je dan je knoppen inactief wil maken kan je (pseudo code btw)

/main_button/button _visible = 0 zetten.

Dan zie je de grafik van de button nog, maar is de button niet meer actief.

B.
Pagina: 1