Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-01 18:41
Ik heb op de zaak een algemeen telefoonnummer (06 nummer), waar alle klanten naar bellen.

Nu wil ik dat als er naar dat nummer gebeld word, dat het gesprek automatisch wordt doorgeschakeld naar een van de beschikbare medewerkers op kantoor. (06 nummer).

Is hierin iets mogelijk?

Op internet krijg ik het niet gevonden. Wellicht zijn mijn zoekfuncties verkeerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:28
Gewoon een standaard telefooncentrale?
Moet het perse met 06 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
Klanten bellen al jaren naar het 06 nummer, dus vandaar dat wij alles met 06-nummers doen.
Maar omdat ons kantoor groter wordt, zitten we daar met meerdere mensen die de telefoon op kunnen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-05 19:16
Cornk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:05:
Klanten bellen al jaren naar het 06 nummer, dus vandaar dat wij alles met 06-nummers doen.
Maar omdat ons kantoor groter wordt, zitten we daar met meerdere mensen die de telefoon op kunnen nemen.
- Iets van een telefooncentrale aanschaffen / inrichten. Dit kan natuurlijk goed iets in de cloud zijn. Hierbij zou ik direct nieuwe vaste nummers aanschaffen en iedere afdeling / medewerker een nieuw nummer geven.

- 06 nummer daarna doorschakelen naar het "nieuwe" hoofdnummer.

- GSM nummers daarna uitfaseren voor de buitenwereld oftewel communiceren dat jullie een nieuw nummer hebben etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Mexflex1980 op 23-02-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
Is er geen mogelijkheid dat we alsnog met 06 nummers blijven werken?
We zitten met ongeveer 3-4 man op kantoor. We werken niet met afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:18
online voip nummer bestellen waar dit kan en en dan die ene mobiel doorschakelen naar dat nummer?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
maar dan krijg je alsnog een vaste telefoon als ik op internet kijk. Ik wil alles met de mobiel blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cornk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:28:
maar dan krijg je alsnog een vaste telefoon als ik op internet kijk. Ik wil alles met de mobiel blijven doen.
Nee, ik weet dat er VoIP's zijn die op je mobiel werken. Dus zo'n vaste VoIP-telefoon is niet per definitie nodig.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-05 13:27

DataGhost

iPL dev

Je huidige 06 dus doorschakelen naar een telefooncentrale, die daarna kiest naar welk 06-nummer/app/toestel/whatever deze doorschakelt op basis van aanwezigheid? Het hebben van een telefooncentrale verplicht je niet om vaste telefoons te gebruiken. En het nummer van de telefooncentrale kan je dan zoals voorgesteld naar buiten toe gebruiken in je communicatie, maar ook dat neemt niet weg dat je het huidige 06-nummer kan blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:56
Een voip telefoon is inderdaad niet nodig, als je een Telefooncentrale instelt, jouw mobiele nummer (dat ene nummer in elk geval) doorschakelt naar die centrale die daarop weer regelt dat bij een collega, die ingehaakt is op die centrale met zijn mobiel, de telefoon gaat dan ben je er wel denk ik zo.

Is op zichzelf prima mogelijk zonder verder vast nummer naar buiten te communiceren. Maar advies is wel, zorg dat je dit ' vaste nummer' gaat communiceren, zodat je niet een 06-nummer puur voor doorschakel-doeleinden in de lucht houdt.

@DataGhost Ik was ongeveer hetzelfde aan het typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:16

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je kunt zelfs doorverbinden/doorschakelen van/naar mobiel.

https://telecomworld101.c...ansforming-communication/

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:51

Reptile209

- gers -

Kan wel een nadeel zijn dat je met doorschakelen onderweg de caller ID verliest, dus alle gesprekken tonen het nummer van de centrale mobiel. Ik weet niet of dat op te lossen is (en of het erg is voor jouw toepassing).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:40
Enige optie met dat specifieke nummer, mijns inziens, is dat je een eigen centrale of in ieder geval telefoonmenu hebt ergens. (hier zijn dienstverleners voor, hoef je zelf niet te doen)
Daar schakel je die 06 is kwestie naartoe door, en die bied die call dan weer aan bij de mensen waarvan je wil dat de telefoon opnemen.
Dat kan op een vast nummer, dat kan op weer andere mobiele telefoons, kan met een app...

Houd er wel rekening mee dat je zelf de telefoon tikken betaald voor al die dingen. Weet niet hoeveel telefoontjes je krijgt maar 2x doorschakelen is 2x telefoontikken. (van jou mobiel naar centrale, en van centrale weer naar whatever zijn dus twee doorschakelingen)

Ik zou dit hele verhaal loslaten en je telefonie goed inregelen met een mooi vast nummer en dat naar de klanten gaan communiceren.
Dan hoef je daar niet nog een keer bij stil te staan als je nog verder groeit, of op een later moment alsnog van dit idee geneest en dan alsnog door die appel moet bijten met een nog grotere klantenportfolio.

Want linksom of rechtsom is het wel een beetje houtje touwtje wat je wil.

[ Voor 29% gewijzigd door Polderviking op 23-02-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 23:36

makje

Professioneel prutser

je kan ook iets doen als vodafone onenet waarbij vast en mobiel volledig geintegreerd zijn, kan je algemene 06 telefoonnummer makkelijk op meerdere mobiele telefoons over gaan (waar ik werk zitten we er nu een paar maanden op, bevalt goed)

5900x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornk
Bedankt voor de informatie. Ik ga er mee aan de gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-05 19:16
ik weet dat MS Teams phone binnenkort (of misschien is het er al) ook met GSM nummers werkt. Je kan dan dus echt je 06 nummer onboarden in teams / de teams telefooncentrale.
Ik denk echter voor 3 a 4 man dat dat echt overkill is.

Er zijn genoeg cloud oplossing waar je met een app op je GSM de telefoon kan beantwoorden en dan toch een vast nummer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Cornk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:03:
Op internet krijg ik het niet gevonden.
Je zoekt een “gsm gateway” of “gsm voip gateway”.
Dan op elke andere telefoon, van die 3/4 man, een voip app.

Uitbellen met dat ene nummer (nummerweergave) kan wel allemaal tegelijk.
Inbellen kan maar één gesprek tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04 16:26
Cornk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:28:
Je hebt VOIP centrales die gewoon een mobiele app hebben, Xelion bijvoorbeeld.

Je kan ook binnen de aansluitingen van de centrale de "interne" nummers doorschakelen naar een mobiel nummer.

Zo iets:
Klant belt algemeen 06 nummer, die schakelt meteen door naar een 088 nummer dat gekoppeld zit op de centrale.
Klant krijgt bandje:
Kies optie 1 voor Kees --> Doorgeschakeld naar mobiel van Kees
Kies optie 2 voor Greet --> Doorgeschakeld naar mobiel van Greet
Kies optie 3 voor Ingrid --> Doorgeschakeld naar mobiel van Ingrid
Kies optie 4 voor Jan --> Doorgeschakeld naar mobiel van Jan

Stel je wilt een optie 5 om een "willekeurige medewerker" te spreken, dan gaat dat doorschakelen niet goed werken voor je, simpel weg zodra het gesprek doorgeschakeld wordt naar een mobiel, is het voor de centrale klaar en is die lijn weer beschikbaar.

Voor dat geval zal je moeten afstappen van de 06 nummer zelf en de App gebruiken. Dan kan de centrale zien welke lijnen bezet zijn en welke beschikbaar zijn. Dan kun je spelen met regels als "Gesprek doorschakelen naar de gene die het langst idle is", of gebasseerd op skill niveau (i.e. hoogste skill krijgt als eerste gesprek aangeboden, of andersom: laagste skill krijgt als eerste een gesprek aangeboden).

[ Voor 75% gewijzigd door Duke of Savage op 23-02-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
"vroeger" - opa mode aan - op het door te schakelen telefoonnummer:
inschakelen: *21*telefoonnummer# -> het nummer dat gebeld wordt schakelt door naar "telefoonnummer"
uitschakelen #21# -> doorschakeling wordt opgeheven

USSD codes : Wikipedia: Unstructured Supplementary Service Data

werkt als het goed is bij alle providers ......

[ Voor 8% gewijzigd door PetervdM op 23-02-2024 17:50 ]

Pagina: 1