Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 17:25
In juni van vorig jaar heb ik deze tv aangeschaft en ik ben er nog altijd niet helemaal tevreden mee. Ik vind dat er aardig wat vervelende effecten zichtbaar zijn zoals; dirty screen effect, blooming, lichte verticale balken en slechte beweging.

In series en films valt het over het algemeen goed mee, maar vooral bij sport erger ik mij er behoorlijk aan en zit ik er de hele tijd op te letten. Ook in films bij pannende shots. Niet dat ik er continu naar aan het zoeken ben, maar vooral het dirty screen effect lijkt een soort laag over het beeld te trekken waardoor het voor mij constant afleidt maar het is dus niet zó opvallend dat het anderen het zien blijkbaar

Nu kan ik de tv aanmelden bij Samsung voor reparatie aan huis, maar ik ben een beetje bang dat de reparateur mij een aansteller gaat vinden. Ik heb er bijvoorbeeld nooit iets over gezegd tegen mijn vrouw en ik heb haar nooit over de beeldkwaliteit gehoord. Tegelijkertijd zijn deze nadelen bijna het enige wat ik zie als ik tv kijk.

Ik snap dat het lastig te beoordelen is voor jullie zonder voorbeelden, maar het is lastig om er fotos of filmpjes van te maken. Als jullie dit zo lezen, stel ik me dan aan en horen dit soort nadelen bij de techniek van deze tv of zou het beeld nagenoeg perfect moeten zijn voor een tv van € 2800,-?

Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaringen met Samsung tv reparatie aan huis. Hoe werkt dit? Het is nogal een ding, gaat hij hem hier op de vloer uit elkaar slopen om er een nieuw paneel in te zetten? Of werkt dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
Wat heb je al geprobeerd met instellingen etc?

Vaak kan je daar ook nog verbeterslagen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Dit soort dingen zijn echt als je het eenmaal ziet ga je het niet meer ontzien. Dat is echt wel een ding. Mijn vrouw heeft ooit een dode pixel aangewezen op de tv en dan irriteer je je er mateloos aan.

Die balken lijken me een connectie probleem. Heb je dit met alle aansluitingen? Dus andere HDMI proberen of iets?

De andere problemen lijken me instellingen te zijn. Vaak moet je alle verbeterings technieken gewoon uitzetten. Dat scheelt al een hoop rotzooi.
https://www.rtings.com/tv...ion%20target%20of%206500K.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 23-02-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Bedankt voor je reactie. "Balken" is een groot woord hoor, maar als ik het inderdaad aan iemand zou aanwijzen denk ik dat ze ook duidelijk een verschil in helderheid zouden zien op die plekken.

Het is niet zo heftig dat ik denk dat het een connectie probleem is. Ik heb goede hdmi kabels gebruikt.

Ik vraag me alleen af of het voldoende zal zijn voor de monteur (en ik realiseer me dat dat voor jullie niet te beoordelen is op deze manier).

De andere problemen zijn inderdaad wel te verminderen. Maar als je dat doet door bijvoorbeeld alle dimmingszones uit te zetten om het blooming effect te verminderen dan vraag ik me af waarvoor ik een dure tv met heel veel dimmingszones heb gekocht.

Vandaar dat ik benieuwd ben of er hier misschien ervaringsdeskundigen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en de tv ter reparatie aan Samsung hebben aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:22
Hoe groter het beeldformaat des te sneller zaken gaan opvallen, tel hier ook -in het algemeen- de zwaar gecomprimeerde beeldmateriaal van streamingdiensten en reguliere TV bij op en je hebt deels het antwoord.

Samsung FALD LCD TV's zijn berucht om banding en andere issues, daarnaast staat dit merk niet bekend om het goed implementeren van de techniek c.q. een goede technische opbouw.

Het enige wat de monteur kan doen is het vervangen van het paneel, hou hierbij rekening mee dat een gedeelte van de problemen die je ervaart met een nieuwe paneel minder aanwezig kunnen zijn of juist meer; dit wordt ook wel de panel lottery genoemd.

Mocht het vervangen van het paneel geen soelaas bieden kun je eventueel overwegen om jouw huidige TV te verkopen of in te ruilen voor een Sony X95L wanneer je weer een LCD TV wenst.

Sony is class leading op het gebied van uniformiteit (veel minder uniformiteitsissues), processing (o.a. snelle bewegingen) en accurate weergave (hierbij kiest Sony voor het behoudt van details en zal er enkel bij ondertitels lichte blooming zichtbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
Thanks! Ik ben voor een LCD gegaan vanwege de helderheid. De TV staat naast een raam. Maar ik denk achteraf dat ik wat dat betreft ook wel met een Oled weg was gekomen. Ik hou niet zo van een hele felle TV. Ik laat de tv zelf terugschalen als het donkerder wordt.

Mijn grootste zorg wbt Oled was het inbranden, met een jonge zoon die van gamen houdt.

Ik ga me nog even beraden.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 23-02-2024 22:15 ]

Pagina: 1