LED lamp met ingebouwde dimming: extra dimming mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietschiet
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-07 10:39
Hey hey!

Ik ben nieuw op dit forum dus bij voorbaat al deze disclaimer en mijn excuses voor het mogelijks n00b-gehalte op klusvlak 😄

Ik zit met een klein probleempje, of noem het eerder een optimalisatievraagstuk.

Recent kocht ik een staande vloerlamp met ingebouwde LED-strip, en de lamp was dimbaar. Wat ik echter niet gelezen had, is dat deze slechts in 3 voorgeprogrammeerde stappen dimbaar is. Spijtig genoeg is de laagste dim-modus eigenlijk ontoereikend dimmend. Ik gebruik de lamp in mijn home cinema omgeving, en daar zou ik het natuurlijk juist prettig vinden om net dat beetje licht over te houden. Maar nu is het gewoon te fel, wat ik terugzie in verlies in helderheid van het geprojecteerde beeld. Volledig donker is ook ongezellig.

Vandaar dat ik aan het rondkijken was of hier nog iets verder aan te doen valt. De kabel van de lamp bevat een "hoshing mei key segment dimming controller" module, waarbij de bovenkant van de lamp zelf een knopje heeft die per klik de dimstand eentje naar beneden brengt. Tot hij uitstaat, en vervolgens gaat de lamp weer met een druk op die knop op zijn helderste stand en begint de cyclus opnieuw.

Ik wilde hier even polsen bij de community en mensen met ongetwijfeld veel meer kennis op dit vlak, of het mogelijk is met een handigheidje (bijvoorbeeld door er een dim-module voor te zetten, voor de kabel zelf het stopcontact in gaat), deze dimstanden verder te kunnen controleren?

Alle suggesties en hulp welkom! _/-\o_