Ongebruikelijk gedrag?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:07
Deze gebruiker reageert op mijn advertentie en noemt gelijk een prijs met een verzoek voor een betaal link. Ik ga akkoord en vraag of het als gewoon pakket verzonden moet worden. Na een nieuw bedrag overeen te zijn gekomen om verzekerd te versturen stuur ik een een betaalverzoek en vraag ik om de adresgegevens. Vervolgens blijft het stil (ook na 3 keer vragen). Raar gedrag voor iemand met 16 uitsluitend 5-sterren feedbacks in v&a.

*knip*

Kunnen jullie voordat ik een 1-ster review achterlaat eens kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 23-02-2024 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:37
Geen transactie geen review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:57
Dat is al een tijdje niet meer het geval. Als de overeenkomst gesloten is (akkoord over de prijs en wijze van verzending, in dit geval) dan mag er een review achtergelaten worden.

[ Voor 3% gewijzigd door XelaRetak op 23-02-2024 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:37
Sorry voor mijn opmerking dan en bedankt voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 21:19
Is er een daadewerkelijk akkoord over de nieuwe prijs?

Lijkt me een geval van geen interesse meer. Maar om dan gelijk 1 ster achter te laten vind ik een beetje rancuneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Justevo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:15:
Is er een daadewerkelijk akkoord over de nieuwe prijs?

Lijkt me een geval van geen interesse meer. Maar om dan gelijk 1 ster achter te laten vind ik een beetje rancuneus.
Ik noem het nieuwe bedrag en koper zegt vervolgens "kun je mij een betaal link/tikkie sturen".

Dat is voor mij een akkoord (en voor de meeste mensen denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
Dat nieuwe bedrag was overigens maar 5 Euro meer dan het bedrag waar hij in eerste instantie zelf mee kwam als oorspronkelijk bod en waar ik akkoord mee was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:54
Justevo schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:15:
Wat is er dan on-waar aan 1-ster voor communicatie? Het lijkt mij niet rancuneus maar een goede weergave van de situatie.

(en als TS een 1-ster geeft, betekent dat niet dat het profiel van de potentieele koper meteen naar 1-ster gaat, er wordt nog steeds gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoe lang is het al stil?
Soms gebeurt er wat in de prive situatie waardoor mensen pas een paar dagen later reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

XelaRetak schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Dat is al een tijdje niet meer het geval. Als de overeenkomst gesloten is (akkoord over de prijs en wijze van verzending, in dit geval) dan mag er een review achtergelaten worden.
Nee het was:
Overeenkomst = recht op review

Het is geworden:
Gecommuniceerd over advertentie = recht op review

Zie:
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/v-a/
Lid 31:
Gebruikers kan worden gevraagd om hun ervaring en beoordeling te delen over een gebruiker met wie zij op basis van een advertentie gecommuniceerd hebben en/of een overeenkomst hebben gesloten. Op basis van de ervaringen en beoordelingen van gebruikers berekent Tweakers een score. Deze score is gebonden aan het account van de gebruiker.
Zie ook lid 32/33:
32. Het op welke wijze dan ook beïnvloeden of afdwingen van scores is niet toegestaan. Tweakers heeft geen invloed op de ervaringen en beoordelingen van gebruikers. Het kan gebeuren dat een ervaring of beoordeling de feitelijke situatie niet (geheel) correct weergeeft.
33. Een ervaring en/of beoordeling:
moet naar waarheid worden gedaan;
moet betrekking hebben op de betreffende gebruiker;
moet betrekking hebben op de advertentie waarvoor de optie tot beoordelen wordt geboden;
mag niet worden geplaatst met het waarschijnlijke oogmerk de gebruiker te schaden, in een kwaad daglicht te zetten of anderszins misbruik te maken;
mag niet worden geplaatst als wraakbeoordeling op een ontvangen slechte beoordeling;
mag enkel 72 uur na de eerste poging tot communiceren worden geplaatst.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
scartissue schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:32:
Hoe lang is het al stil?
Soms gebeurt er wat in de prive situatie waardoor mensen pas een paar dagen later reageren.
Sinds zondag.

Het vreemde vind ik dat deze 'koper' heel erg snel om een betaal link vraagt, tot 2 keer. En dan niks meer laat horen.

Vandaar dit topic. Misschien is er met het account wat vreemds aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En je bent nu 5 dagen verder. Het is deze week voorjaarsvakantie (regio midden en noord), wellicht is de potentiele koper wel een weekie op vakantie met pa & ma ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 23-02-2024 11:50 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
RaZ schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:49:
En je bent nu 5 dagen verder. Het is deze week voorjaarsvakantie (regio midden en noord), wellicht is de potentiele koper wel een weekie op vakantie met pa & ma ;)
Iedereen heeft tegenwoordig een mobiel en ik geloof dat het V&A gebruik niet toegestaan is voor minderjarigen.
E: "Artikelen kopen en verkopen of het leveren van of vragen naar diensten via "Vraag & Aanbod" (verder: V&A) is voorbehouden aan personen of bedrijven die naar Nederlands recht juridisch bindende overeenkomsten mogen sluiten. Minderjarigen en personen of bedrijven aan wie Tweakers de toegang voor bepaalde of onbepaalde tijd, gedeeltelijk of geheel heeft ontzegd, mogen geen gebruik maken van V&A."

[ Voor 37% gewijzigd door Danny Phantom op 23-02-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kouk
RaZ schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 11:49:
Het is 'koper' die zit te hameren op een snelle afhandeling, niet ik he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Danny Phantom schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:07:
[...]

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiel en ik geloof dat het V&A gebruik niet toegestaan is voor minderjarigen.
E: "Artikelen kopen en verkopen of het leveren van of vragen naar diensten via "Vraag & Aanbod" (verder: V&A) is voorbehouden aan personen of bedrijven die naar Nederlands recht juridisch bindende overeenkomsten mogen sluiten. Minderjarigen en personen of bedrijven aan wie Tweakers de toegang voor bepaalde of onbepaalde tijd, gedeeltelijk of geheel heeft ontzegd, mogen geen gebruik maken van V&A."
Ik heb op vakantie wel wat beters te doen hoor :P

En als je 18+ bent kan je alsnog met pa & ma gaan wintersporten, maar maak er dan een wintersport vakantie van vanuit de studievereniging.

8)

En welk argument ga je nu opvoeren ? ;)
kouk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 12:16:
[...]

Het is 'koper' die zit te hameren op een snelle afhandeling, niet ik he?
De laatste 10 dagen dus niet ;)

Verkoop het dan gewoon aan een ander, hij heeft dan gewoon vette pech, eigen schuld dan. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door RaZ op 23-02-2024 12:30 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:12
ik zou nog 1 vervolg mail sturen of meneer/mevrouw nog interesse heeft in het product, als je niet binnen x dagen een reactie krijgt, je het product opnieuw gaat aanbieden.

Een paar dagen niet kunnen reageren voor wat dan ook is nog niet perse een reden om meteen de koop af te sluiten, wie weet is er iemand overleden en heeft deze persoon wel even wat anders aan zijn/haar hoofd.

Ik zou wachten tot maandag, krijg je dan nog geen reactie, verkoop ontbinden en weer opnieuw aanbieden (betaal link ongeldig maken mocht deze nog gedlig zijn om problemen in de toekomst te voorkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. We gaan geen gebruikers openbaar beschuldigen, als je vragen hebt kan je altijd 1 van de V&A admins benaderen.

En zoals hierboven gezegd: stuur nog 1 reminder, dat hij binnen 48 uur moet reageren. Zo niet, dan vervalt de deal en ga je verder met de volgende geinteresseerde koper.

[ Voor 40% gewijzigd door Microkid op 23-02-2024 13:31 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.