Ik heb vorig jaar zelf een PC samengesteld en in elkaar gezet met een Fractal Design Define 7 Compact behuizing. De meegeleverde case fans in deze behuizing, 1x front 140mm en 1x rear 120mm, maken een ratelend geluid dus deze wil ik vervangen. Op mijn i5-13500 processor heb ik al een CPU koeler van Noctua, de NH-U12A. Deze bevalt zo goed en produceert zo weinig geluid, dat ik in principe ook graag Noctua case fans wil aanschaffen. Ik heb het nodige aan onderzoek gedaan en ik ben op de volgende fans gekomen:
Rear: 1x Noctua NF-S12A PWM chromax.black.swap, 120mm
Front: 2x Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm
Ik heb nu nog 1x een 140mm front fan, maar voor meer airflow wil ik overgaan naar 2x een 140mm front fan. Beide krijgen goede reviews, maar ik twijfel of dit een goede combinatie is bij het doel van voldoende en betere airflow dan ik nu heb in combinatie met de geluidsproductie. Ik hoop hier misschien nog wat advies in te kunnen winnen.
Het hoeven trouwens niet beslist Noctua case fans te zijn, bij een goede tip voor een ander merk is dat ook prima.
Ik zoek?
Case fans met zo min mogelijk geluid en een goede koeling / airflow
Wat is je budget?
De prijs maakt niet uit
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Noctua
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC staat in de woonkamer en heeft een i5-13500 processor en RTX 4070 super videokaart. De CPU heeft al een Noctua koeler, de Noctua NH-U12A chromax.black
Rear: 1x Noctua NF-S12A PWM chromax.black.swap, 120mm
Front: 2x Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm
Ik heb nu nog 1x een 140mm front fan, maar voor meer airflow wil ik overgaan naar 2x een 140mm front fan. Beide krijgen goede reviews, maar ik twijfel of dit een goede combinatie is bij het doel van voldoende en betere airflow dan ik nu heb in combinatie met de geluidsproductie. Ik hoop hier misschien nog wat advies in te kunnen winnen.
Het hoeven trouwens niet beslist Noctua case fans te zijn, bij een goede tip voor een ander merk is dat ook prima.
Ik zoek?
Case fans met zo min mogelijk geluid en een goede koeling / airflow
Wat is je budget?
De prijs maakt niet uit
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Noctua
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC staat in de woonkamer en heeft een i5-13500 processor en RTX 4070 super videokaart. De CPU heeft al een Noctua koeler, de Noctua NH-U12A chromax.black